КВК КАЛИНОВА РІДНА МОВА Конкурс знавців української мови (Для учні 5-6 класів) - Шкільні свята - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Шкільні свята

КВК КАЛИНОВА РІДНА МОВА Конкурс знавців української мови (Для учні 5-6 класів)

КВК
КАЛИНОВА РІДНА МОВА
Конкурс знавців української мови
(Для учні 5-6 класів)
Л.Т.Дідук,
вчитель-методист
Мокрокалигірської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Катеринопільського району
Черкаської області
МЕТА: виховувати любов до рідної мови, усної народної творчості, до України; виховувати колективізм, партнерство та взаємовиручку, розвивати мовлення, вміння творчо підходити до розв’язання завдань, фантазувати, логічно мислити, аналізувати та робити висновки; навчати учнів через гру пізнавати та відкривати для себе нові знання та черпати їх з книг та підручників.
Ведуча:
У нас сьогодні свято мови,
В колисці гойданій, та скупаній в росі.
У нас сьогодні свято слова –
Зручніш влаштовуйтеся гості всі
Ведучий: О мово, солов’їна, калинова!
Яких іще нам слів дібрати ?
Джерельна, чиста , світанкова-
Тебе ми вічно будем шанувати.
Ведучий: Тебе ми з першим звуком полюбили,
Бо ж колискові мамині пісні
Великої любові нас навчили
До мови й рідної землі.
Ведуча:
Без тебе не уявляємо і днини
Без тебе як нам жити і радіти?
Ми зробимо усе для України
Щоб мові вічно цвісти і жити.

Ведуча:
Можна багато говорити про значення рідної мови для кожного з нас. Адже з першої хвилини нашого життя ми чуємо материнську ніжну мамину мову. А мами мова–то мова нашого народу, нашої України.
Ведучий:
То ж сьогодні ми зібралися в цьому залі, щоб переконатися в тому, що ми мову любимо, вивчаємо і знаємо. В нашому конкурсі знавців рідної мови змагаються учні 5-6 класів. То ж запрошуємо команди на сцену.
Ведуча:
Вас вітає команда учнів 5 класу „Скоромовчиків”, капітан команди _________-
Вас вітає капітан команди 6 класу „Казкарики” , капітан команди __________
Ведучий:
Наш конкурс оцінює дуже справедливе журі в складі:
вчитель української мови та літератури, бібліотекар,
Міністр культури та освіти шкільного самоврядування,
Міністр інформації та ЗМІ шкільного самоврядування.
Ведуча:
І так, команди до проведення конкурсу готові. Можна розпочинати. Як вже стало традицією проведення конкурсів перед кожним стартом спочатку потрібно провести розминку. То ж і в нас перший конкурс

1 конкурс. КАЗКОВІ ПЕРЕГОНИ
Ведучий:
Я буду вам задавати по черзі запитання , а ви чітко повинні дати відповідь. Якщо команда відповіді не матиме,то право відповіді матиме команда-суперниця. Приготувалися!
1 Хто написав казку „Івасик –телесик” (народ)
2. Назвіть головного героя казки „Ріпка”
3. Назвіть першу дитину-силача, яка поборола змія. (Котигорошко)
4.Яку операція зробив дід в казці „Солом”яний бичок” ? (бартер)
5.Скільки пролежали гроші Буратіно на „Полі чудес” (Ніскільки)
6.Що означає слово „Мауглі” (жабеня)
7.Назвіть основну геометричну фігуру казки „Колобок”
8.Назвіть нареченого Мухи-Цокотухи (Комар)
9.Назвіть причину раптової зміни Кая в казці „Снігова Королева” (Попав осколок дзеркала в око )
10.Назвіть головного героя Сонячного міста, який нічого не знав. (Незнайко)
Ведуча:
Молодці. Із завданням справилися. Тепер журі може починати працювати. А поки вони перебуватимуть в творчій праці – проведемо наступний конкурс. Українська наша мова дійсно найчарівніша. Вона мелодійна, співуча, пересипана перлами мудрості. А мудрість кожен з нас черпає звичайно з книги, з досвіту старшого покоління. То ж і ми давайте перевіримо, як капітани команд володіють момленням та знають прислів’я та приказки. Кожному капітану будуть задаватися початок прислів’я а ви повинні їх продовжити. Прошу капітанів команд до уваги.

2. конкурс. ЛАБІРИНТ МУДРОСЛІВ’ЇВ
(За початком продовжити прислів’я:)
- Мудрим ніхто не родився, ... (а навчився)
- З книгою подружишся - ... (розуму наберешся)
- Дім без книги - ... (день без сонця)
- Знання – сонце, книга ... (вікно)
- Книгу читай – ... (розуму набирай)
- Ученому світ, а ... (невченому – тьма)
- Наука в ліс не веде, а .... ( з лісу виводить)
- Хто багато читає, ... (той багато знає)
- Книга вчить,.. ( як на світі жить.)
Ведучий: Капітани команд довели, що вони дійсно володіють мудрослів’ями.
Ведуча: Мені здається, що пора надати слово шановному журі. Просимо підбити підсумки за перші два конкурси.
(Голова журі оголошує результати за конкурси)
Ведучий: О, мить життя! Ти прекрасне. Можна сказати, що людина живе довго на цій землі.
Ведуча: А можна сказати, що одну лиш мить. Та проте, за короткий відрізок життя кожен з нас отримує скільки інформації та знань, що і не виміряєш жодною мірою.
Ведучий: Я так зрозумів, що ти знову ведеш мову про знання. Я з тобою згоден. Адже без знань людина не буде повноцінною, грамотною.
Ведуча: То ж давай перевіримо чи наші учасники конкурсу читають книги , вивчають мову , розвивають мислення. Кожній команді пропонується по кілька запитань на які вам необхідно швидко дати відповіді.

3 конкурс. ДИВОСВІТ ЗАПИТАНЬ
1. Яку книгу для навчання грамоти створив Т.Г. Шевченко. (ГРАМАТИКА )
2. Як називається опис свого життя? (Автобіографія)
3. Як називається розмова двох людей ? (Діалог)
4.Що належить тільки тобі, а не належить іншому? (Ім”я)
5 Де живуть казкові звірі і птахи? ( В казках)
6.На яке питання не можна відповісти „Так”? ( Ти спиш?)
7.Хто з казкових героїв отримав в подарунок частину свого тіла? (Ослик Іа)
8 Назвіть предмет у якому помістилося багато казкових героїв. (Рукавичка)
Ведучий:
Тепер настав час перевірити команди на уміння швидко орієнтуватися в мові. Вам пропонується набори слів, в рядках яких необхідно вилучити зайві слова.

4 конкурс ТРЕТІЙ ЗАЙВИЙ
Ведуча:Мені здається, що наступний конкурс буде дуже цікавим. Команди напередодні отримали завдання підготувати зашифровані три афоризми. Команди показують один одному афоризм, та відгадують завдання противників.

5 конкурс . ШИФРУВАЛЬНИКИ АФОРИЗМІВ
( Команди показують пантомімою афоризм, а противники відгадують і коментують)
Ведучий: Закінчився ще один конкурс Надаємо слово журі.
Ведуча:Можна досить часто сьогодні почути брудну лайливу мову. Вона зовсім не прикрашає людину. Іноді зовсім не можеш зрозуміти таких горе-співрозмовників.
Ведучий: Я нещодавно чув розмову двох хлопчаків. Вона була приблизно такою:
«Прителіпав до хібари. Бацнув телика. Балдю! Фільмака сумашедша. Пацани в отльоті. Бабки гонять...» Далі зрозуміти було не під силу. І як тільки такі „говоруни” не розуміють, що таке мовлення лише підкреслює їхній низький розумовий розвиток? То ж ми і хочемо командам запропонувати наступний конкурс

6 конкурс. РЕДАГУВАЛЬНИКІВ
Ведуча: Вам пропонується уважно прочитати текст та редагувати, тобто довести його до грамотного і правильного викладу. Прошу отримати завдання і приступити до його виконання.
Завдання першій команді :
- Ти, пацан, гони бабки!
- Старі не щолкнули.
- Ти що, не фільтрував за базаром?
- ... (киває головою, що зрозумів)
- Бабок до ранку не пригониш – мочити буду!

Завдання другій команді:
- Базарю: я в отпадє був! Відік скачнув собі. Бойня в натурі там була. Чуваки покочерв’яжилися і злиняли.
(Команди редагують тексти)
Ведуча: А ми надаємо слово журі.
Ведучий: Просимо команди представити завдання, попередньо зачитавши текст оригіналу.
Ведуча:Освічена людина добре володіє мовленням. Легко може спілкуватися на довільні теми та фантазувати. От і ми задали командам домашнім завданням підготувати колективний твір на фантастичні теми.
Останній наш конкурс .

7 конкурс КЛАСНІ ФАНТАЗІЇ :
1 команда - „КЛАС, ЯКИЙ ЛІТАЄ”;
2 команда - „НА ПЛАНЕТІ „МРІЯ”
Надаємо командам слово. Своє домашнє завдання показує команда „Скоромовчиків”
Домашнє завдання представляє команда „Казкариків”
Ведучий: Завершився останній конкурс любителів рідної мови. І нехай ви ще мову тільки вивчаєте, та все ж сьогодні показали, що ви не байдужі до мови.
Слово надається журі.
Проводиться нагородження команд та відзначення активних учасників.
Ведуча:
На цьому все. Кінчати час.
Вивчайте рідну мову.
А ми ще прийдемо до вас,
Щоб в КВК зустрітись знову.

Категорія: Шкільні свята | Додав: dsdukl (19.02.2016) | Автор: Людмила E
Переглядів: 357 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: