Інтелектуальна гра «Найрозумніший» - Шкільні свята - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Шкільні свята

Інтелектуальна гра «Найрозумніший»

Інтелектуальна гра «Найрозумніший»

 

Мета: сприяти усвідомленню учнями величезної ролі знань у сучасному житті, міцного зв’язку інтелектуального й морального розвитку для становлення й самоствердження особистості; допомогти школярам визначити шляхи вдосконалення своїх навичок, умінь організації шкільної праці, учити цінувати час, раціонально його використовувати; спонукати учнів до самовиховання, самовдосконалення.

Форма проведення: інтелектуальна гра.

Обладнання: ілюстративний матеріал; тематичні папки учасників гри; матеріали для нагородження переможців.

Для чого людина вчиться?

Для того щоб далеко бачити.

Народна мудрість

Перебіг заходу

1-й учень

Школа — мов друга домівка,

Вчителі в ній — це другі батьки.

Школа — це наша мандрівка

У далекі, незнані світи!

2-й учень

Дай знання нам, школо-мати, —

Щонайсильнішу зброю в руки.

І в душі повік тримати

Світло правди і науки.

Учитель. Невипадково, друзі, ми розпочали годину спілкування літературною хвилинкою про школу. Адже тема сьогоднішньої розмови — «Знання — це скарб!»

Дехто з вас, мабуть, подумав: нуднішої теми годі було й відшукати. І все ж тема ця зовсім не випадкова, вона викликана потребами нашого часу.

Епіграфом години спілкування стануть слова: «Для чого людина вчиться? Для того щоб далеко бачити». А ще для чого? (Роздуми учнів.)

Учитель. Давайте поміркуємо. Як ви гадаєте, чому стаття 53 Конституції України проголошує повну загальну середню освіту обов’язковою для громадянина нашої держави? Хіба не можна було б обмежитися обов’язковою початковою чи хоча б дев’ятирічною освітою? Скільки державних коштів було б збережено!

Щороку зростає кількість студентів вишів. Навіть отримавши диплом, багато хто на цьому не зупиняється, а продовжує навчання в аспірантурі, здобуває другу чи третю спеціальність.

Чи є такою необхідною потреба стільки років витрачати на те, щоб учитися? (Міркування учнів.)

Учитель. Бачу, вас не треба переконувати, що сучасний світ потребує людини з високим рівнем загальної культури, людини успішної, здатної швидко орієнтуватися і приймати оптимальні рішення у складних обставинах та критичних ситуаціях.

І для вас не секрет, що перші серйозні знання людина отримує у школі.

1-й учень. Уважають, що слово «школа» виникло в 1388 році. У давньогрецькій мові було слово «схол», від якого походить і наше «школа», от тільки буквальне значення цього слова у греків було іншим: «затримка», «заняття у вільний час», «читання», а вже пізніше — «лекція», і сучасне — «школа». З’явилися школи десь у VI ст. до н. е., вчилися в них хлопчики з вільних родин. Усі школи були приватними.

2-й учень. Наша середньовічна школа була багатоступеневою. Спочатку елементарна, потім граматична, далі — школа риторів. У Київській Русі перші школи з’явилися в кінці Х ст.

Учитель. Отже, більше десяти століть люди здобуваюсь знання у школах, учаться долати перешкоди, обирають свій життєвий шлях.

Та чому ж не для всіх учнів навчання — це цікава справа? (Міркування учнів.)

А як же живуть та навчаються учні нашого класу?

Ø  Звіт мера

Ø  Звіт Президента

Учитель. Лише пізнавши себе в навчанні, можна керувати своїм життям, своєю долею.

3-й учень. «Пізнай самого себе» — ці слова написані на брамі Дельфійського храму. Саме в шкільному віці людина має можливість пізнати себе шляхом дії. Вибрати справу — значить вибрати життя. І наше завдання — не бути рабом почуттів, а бути їхнім справжнім господарем. Для цього в нас є безцінна зброя — розум.

Учитель. Для того щоб стати розумним, необхідно дуже багато працювати.

Якою ви б хотіли бачити школу в майбутньому? Намалюйте портрет ідеального учня.

Міркування учнів.

Учитель. Великий американський винахідник Томас Едісон зазначав, що для продуктивної роботи необхідно мати 1 % таланту і натхнення, а 99 % — працездатності. Сам Едісон понад 50 років працював у середньому по 19,5 годин щодня. А чи відомі вам подібні приклади?

Учні наводять приклади із життя відомих людей та презентують пам’ятки «Як я вчу уроки і проводжу вільний час».

Учитель. Знання — величезна сила. Вони допомагають відкривати і глибше розуміти закони Всесвіту, проникати в таємниці мікросвіту, пізнавати себе й людей…

Тож запрошуємо всіх бажаючих побувати в гостях телепередачі «Найрозумніший». Це буде приблизно таке ж шоу, як на телеекрані, але роль ведучого буду виконувати я. Не буде в нас і комп’ютера для підрахунку балів, цим буде займатися журі — запрошені на годину спілкування батьки.

План проведення інтелектуальної гри

І. Візитка учасників гри

ІІ. Перший тур

Кожний учасник отримує по три питання з обраної теми. Напередодні учні презентували творчі проекти «Моя тема», з них і було вибрано ключові питання.

У наступний тур виходить шестеро учасників.

ІІІ. Другий тур

Визначення порядку вступу в гру.

Кожний учасник може вибрати дві сфери знань. У наступний тур вийшло троє учасників.

ІV. Третій тур

Учасники отримують по два питання з обраної теми. Хто набрав більше балів, перемагає у грі.

Переможець отримує диплом і подарунок. Усіх учасників нагороджують емблемами.

Учитель. Чи корисною для вас була наша зустріч, які висновки ви зробили?

Мене порадували ваші відповіді.

Бажаю вам здійснення найкращих задумів, натхнення, творчих злетів, успіхів у сходженні до вершин знань

Категорія: Шкільні свята | Додав: uthitel (04.12.2013)
Переглядів: 1655 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: