ДЕНЬ СВЯТОГО ВАЛЕНТИНА - Шкільні свята - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Шкільні свята

ДЕНЬ СВЯТОГО ВАЛЕНТИНА


ДЕНЬ СВЯТОГО ВАЛЕНТИНА
ДІЙОВІ ОСОБИ
Валентин
Ведучі свята
Валентина
Танцювальний гурт учнів
Проня
Герої п’єси Миколи Старицького
«За двома зайцями» Голохвостий
Учні-читці (дві особи)
Хлопець
Дівчина
Учасники конкурсної програми (шестеро хлопців та шість дівчат)
Журі (п’ять осіб)
Свято відбувається в актовому залі школи.
Приміщення прикрашене червоними повітряними кульками
у вигляді сердець, срібним та золотим «дощиком», гірляндами
з паперових квітів та голубів.
Біля однієї стіни влаштовано виставку «валентинок»,
зроблених учнями.
Біля другої стіни стоїть поштова скринька «Пошта святого
Валентина», у яку хлопці та дівчата можуть покласти свої
святкові листівки, адресуючи їх одне одному.
Вгорі, на центральній стіні, прилаштовано яскравий плакат
із назвою свята.
Звучить «Місячна соната» Бетховена. До залу входять
учні-читці.
1-й у чен ь
Життя без кохання,
Життя без любові —
То небо без сонця,
То небо беззоре!
Життя неможливе,
Воно не існує
Коли наше серце
Любові не чує.
308
2-й у чень
Мудрець повідав істину людині:
Кохання й миле серце — річ одна,
Як душі мудрі з розумом єдині,
Отак і їх ніщо не роз’єдна.
До залу входять В а л е н т и н та В а л е н т и н а.
Валентин. Пані на панове!
Валентина. Леді і джентльмени!
Валентин. І просто друзі!
Валентина. У наші серця знову завітало свято. Мабуть,
найдивовижніше і найпрекрасніше — свято кохання.
Валентин. Тобто відомий усім День святого Валентина. На-дворі іще метуть заметілі, сипле сніг, але у серця вже постукала
весна. Кохання не боїться холоду і розквітає будь-якої пори ро-ку. Тож ми, Валентин і Валентина, раді вітати у цьому залі усіх
закоханих і тих, хто іще лише сподівається знайти своє кохання.
Валентина. Напевне, ви добре знаєте, що існує багато ле-генд щодо походження цього свята.
Згідно з однією, святий Валентин був священиком, який
таємно вінчав закоханих і за це був страчений римською владою
14 лютого 270 року. Кажуть, що перед смертю він встиг передати
листа дочці тюремника із написом «Від Валентина».
Валентин. Інші легенди стверджують, що Валентинів день
взагалі не має нічого спільного із життям святого. За часів Римсь -кої імперії існувала традиція: щороку 14 лютого, напередодні свя -та Люперцалія, юнаки писали на шматочках паперу жіночі іме -на і вкидали ці папірці у велику скриню. Потім кожен навмання
діставав папірець. Дівчина, чиє ім’я випадало хлопцеві, ставала
його супутницею на фестивалі Люперцалії. Свято це присвячува-лось богині шлюбу Юноні на Панові, богу живої природи.
Валентина. А от у середньовіччі вважали, що саме 14 люто-го птахи обирають собі пару. Не будемо сперечатись, яка з легенд
ближча до істини, адже це не суттєво. Свято Валентина люблять
за те, що воно возвеличує найпрекрасніше почуття — кохання.
Звучить тиха лагідна музика. Наперед виходять х л о п е ц ь
і дівчина.
Хлопець (звертається до дівчини)
Розкажу тобі думку таємну,
Дивний здогад мене обпік:
Я залишуся в серці твоєму
На сьогодні, на завтра, навік.
І минатиме час, нанизавши
Сотні вражень, імен і країн,—
Дівчина (продовжує, звертаючись до хлопця)
На сьогодні, на завтра, назавжди!
Ти залишишся в серці моїм.
А чому? То чудна теорема,
На яку ти мене прирік.
То все разом, а ти — окремо
І сьогодні, і завтра, й навік.
Звучить музика. До залу входить т а н ц ю в а л ь н и й г у р т,
виконує вальс.
Валентин. У наш час День святого Валентина — це день за -коханих. Також на це свято прийнято висловлювати свої почуття
любові і прихильності друзям, родичам, коханим.
Валентина. А символами цього дня стали яскраво-червоні
сердечка, купідони, пара голубів, букети троянд та фіалок. Їхні зо -браження стали обов’язковими елементами святкових листівок —
«валентинок». Традиції на Валентинів день надсилати такі ли-стівки одне одному і освідчуватись у коханні поширились світом,
незалежно від віросповідання народів.
Валентин. Отже, свято Валентина — одне з найпопулярні-ших свят у цілому світі. Воно об’єднує людей різних національ-ностей, країн і навіть континентів. Чому? Бо любові не потрібна
мова — вона зрозуміла усім серцям.
Валентина. І на честь цього дня ми оголошуємо невеличку
конкурсну програму «Романтична пара».
Валентин. Кожна конкурсна програма повинна мати своє
журі. І наша не стане виключенням. Увага, запрошуємо шанов -них суддів.
Валентин та Валентина по черзі називають журі.
Ж у р і займає свої місця.
Валентина. А тепер час представити наших учасників.
Валентин та Валентина по черзі називають дівчат
та х л о п ц і в — учасників програми. Ті виходять наперед.
Валентин. Перший, розминковий конкурс нашої програ-ми — «Знайомство».
«Знайомство»
Завдання цього конкурсу — якомога цікавіше розповісти про
себе.
Орієнтовні пункти розповіді:
— про свій знак зодіаку;
— про особливості свого характеру;
— про своє хобі;
— про свої уподобання та ін.
Розпочинають конкурс хлопці, за ними виступають дівчата.
Ж у р і оцінює виступ кожного учасника, оголошують
результати.
Валентина. Тепер, коли учасники трохи краще дізнались
про одне одного, гадаю, можна створити пари.
До залу вносять гілку, на якій висять листочки з номерами
від 1 до 6 (червоні — для дівчат, зелені — для хлопців).
У ч а с н и к и розбирають листочки та стають у пари за
відповідними номерами.
Валентин. От наші учасники та учасниці і знайшли одне од-ного, утворивши шість команд. І на рахунку кожної є вже кіль -ка зароблених балів — хлопець та дівчина складають свої бали,
отримані у попередньому змаганні. А тепер наші пари чекає на-ступне змагання — «Етикет».
«Етикет»
Валентин і Валентина по черзі ставлять парам по два запитання.
Для пари № 1
Дівчині: Тебе знайомлять із юнаком. Хто має подати руку пер-шим — ти чи він? (Дівчина.)
Хлопцеві: Ідучи із дівчиною вулицею, ти маєш триматися пра -воруч чи ліворуч від неї? (Праворуч.)
Для пари № 2
Дівчині: Ти знайомиш свого хлопця із подругою. Кого маєш
представити першим — хлопця чи подругу? (Подругу.)
Хлопцеві: Ти ідеш разом із дівчиною вулицею. На вашому шля -ху зустрілись круті сходи. Хто з вас має іти першим — ти чи
дівчина? (Хлопець.)
Для пари № 3
Дівчині: Ти запросила на свій день народження кількох друзів —
хлопців та дівчат. З якого боку від дівчини має сидіти за столом
хлопець? (Ліворуч.)
Хлопцеві: Ти запросив дівчину у кафе. Хто першим має зайти до
приміщення — ти чи вона? (Дівчина.)
Для пари № 4
Дівчині: У вестибюлі театру твій хлопець отримав ваші пальта.
Хто перший з вас має одягнутись? (Дівчина, хлопець має допо-могти.)
Хлопцеві: Ти із дівчиною сидиш за столиком у кафе. Офіціант
вам приносить меню. Хто перший має ознайомитися з меню —
ти чи дівчина? (Дівчина.)
Для пари № 5
Дівчині: Ви зайшли до залу кінотеатру. Інші глядачі вже сидять,
а вам треба пройти до своїх місць. Хто має йти через ряд попе-реду — ти чи хлопець? (Хлопець.)
Хлопцеві: Як слід іти через ряд повз інших глядачів? (Облич-чям до глядачів.)
Для пари № 6
Дівчині: Ти домовилась із хлопцем про побачення, але відчуваєш,
що прийти завчасно не встигнеш. На який час ти можеш дозво-лити собі запізнитися? (Не більш ніж на п’ятнадцять хвилин.)
Хлопцеві: Твоя дівчина під час побачення каже, що їй наказали
бути вдома о певній годині вечора. Хто має стежити за часом —
ти чи дівчина? (Хлопець.)
Ж у р і оцінює правильність відповідей кожної пари, оголошує
результати конкурсу.
Валентина. Засвоївши деякі основні правила етикету, на-ші пари можуть нарешті вийти у світ. У давнину це вираз озна -чав «відвідати загальний захід, де збираються певні верстви су -спільства». Наприклад, бал.
Валентин. От і ми запрошуємо наші пари взяти участь
у бальному конкурсі.
«Бал»
Звучить музика вальсу. Пари по черзі демонструють свої тан -цювальні здібності.
Ж у р і оцінює виступ кожної пари, оголошує результати
конкурсу.
Валентина. У стосунках хлопця та дівчини рано чи пізно
наступає хвилююча мить освідчення у коханні. Історія людства
знає чимало способів: надсилання любовного листа, складання
поем та віршів на честь коханої, виконання серенади під вікном
і просто відверта розмова віч-на-віч.
До залу вносять маленький столик, покритий оксамитовою
скатертиною та стілець.
Валентин. От і ми пропонуємо нашим парам розіграти сцен-ку освідчення. А як це можна зробити, нам покажуть неперевер-шені Проня Прокопівна та Свирид Петрович.
Валентин, Валентина та учасники програми
залишають зал.
Далі відбувається інсценівка уривку п’єси М.Старицького «За
двома зайцями».
До залу входять Проня та Голохвостий. Проня
тримає квітку.
Проня сідає, кокетливо відводить погляд, Голохвостий
запалює цигарку.
П р о н я (після невеликої паузи) . Ваша папіроска шкварчить.
Голохвостий. Ето в грудє моєй-с!
Проня. Чого?
Голохвостий. Од любві!
П р о н я (манірно). Ах, што ви!
Голохвостий (бере Проню за руку). То єсть тут у нутрє
(прикладає її руку до свого серця) у мене такая стремительность
до вас, Проню Прокопівно, што хоч крозь огонь готов простить!
П р о н я. Ах, ето ви кавалерські надсмєшки… Может, по кому
другому; у вас столько баришень…
Голохвостий. Я своєї душі, Проню Прокопівно, не покину
лиш би гдє. Развє-хіба там, гдє ваша душа, — і більше в нікотро-му мєстє.
П р о н я встає, повертається до Г о л о х в о с т о г о спиною.
П р о н я. А ви знаєте уже, яка моя душа?
Голохвостий (з надривом) . Ах, Проню Прокопівно, не рвіть
мого серця, як паклю! Потому відітє, какой я погібший єсть чо-ловік.
Проня. Чого ж погібший?
Голохвостий. Потому здесь у меня (показує на серце) такоє
стремітєльноє воспалєніє завєлось, што аж шипить!
Проня (дивлячись Голохвостому в очі) . Когда б заглянуть
можна було вам у серце.
Голохвостий. То ви б там увиділі, што золотими слов’янсь-кими буквами написано: Проня Прокопівна Сєркова. Ах, но єжелі
б золотой ключ од вашого серця та лежав у моєй душі у кармані,
вот би я бив щасливий! Я би кожну минуту одмикав ваше серце
і смотрєл би, смотрєл…
Проня (кокетливо) . Ах, когда б же тому було правда?
Голохвостий (стає навколішки). В грудє моєй — Визувій
так і клекотить! Рішайте судьбу мою нещасную: прошу у вас ру-ку і серце!
Проня (удаючи, що здивована) . Ой, мамо моя! Я так стриво-жена… так сталось несподьовано…
Голохвостий. Ви не вєритє? Так знайте ж, що я рєшітельно
нікого не любив, не люблю і не любитиму окромя вас!
Проня. Так дуже любите? (Схиляється до нього.)
Голохвостий. То єсть говорю вам — кип’яток!
Проня. Ой страшно!
Г о л о х в о с т и й встає з колін, обнімає П р о н ю за талію.
Голохвостий. Нє безпокойтесь… обхождєніє понімаю…
(Пристрасно цілує їй руку.)
П р о н я. І я вас дуже люблю! (Пристрасно дивлячись Голохвосто-му у вічі.) Душка мой! Я согласна… бути вашою половиною.
Звучить весела музика. До залу вбігає т а н ц ю в а л ь н и й
г у р т, виконує жартівливий танець.
П а р и по черзі демонструють короткі сценки освідчення
у коханні.
Ж у р і оцінює виступ кожної пари, оголошує результати
конкурсу.
До залу входять В а л е н т и н та В а л е н т и н а.
Валентина. Наші пари подолали усі випробування.
Валентин. Тож настав час глядачам та журі визначити, яка
пара здобула перемогу у конкурсній програмі. Для цього ми про -ведемо зараз таємне голосування серед глядачів. Кожен із них мо-же подарувати будь-якій парі один додатковий бал.
В а л е н т и н та В а л е н т и н а спускаються у зал із двома
кошиками (або капелюхами). Глядачі, за бажанням, опускають
у кошики невеличкі жетони-сердечка, на яких завчасно
пишуть номер пари, яка їм сподобалась найбільше. Потім
кошики передають у ж у р і.
Ж у р і підраховує кількість голосів на користь кожної пари
і додає їх до її загального рахунку.
Поки ж у р і підводить підсумки програми, до залу входить
т а н ц ю в а л ь н и й г у р т, виконує танець.
Звучить урочиста музика. Наперед до глядачів виходять
пари та Валентин і Валентина.
Ж у р і оголошує результати конкурсної програми.
В а л е н т и н і В а л е н т и н а нагороджують учасників
програми за такими номінаціями:
«Найромантичніша пара»;
«Найвеселіша пара»;
«Найгарніша пара»;
«Найвигадливіша пара»;
«Пара глядацьких симпатій»;
«Ідеальна пара» (переможці програми, які набрали найбільше
балів).
В а л е н т и н та В а л е н т и н а вручають учасникам програми
пам’ятні подарунки.
Валентина. От і скінчилась наша програма. Сподіваємось,
вам було цікаво і весело.
Валентин. А ми бажаємо усім весело провести свято Ва-лентина.
Наперед до глядачів виходять усі учасники свята, дякують
за увагу.
Свято продовжує дискотека.
Категорія: Шкільні свята | Додав: uthitel (22.01.2014)
Переглядів: 1356 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: