Батьківські збори: Про труднощі навчання - Робота з батьками - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Робота з батьками

Батьківські збори: Про труднощі навчання

Про труднощі навчання

Батьківські збори

 

Геній — це один відсоток таланту й дев’яносто дев’ять відсотків праці.

Т. Едісон

 

Мета: ознайомити батьків учнів із результатами навчальної чверті (показати батькам досягнення та невдачі у навчальній праці підлітків); проаналізувати причини навчальних невдач школярів.

Підготовча робота: анкетування дітей і батьків (див. додатки); корисна інформація (див. додатки); підготовка списку літератури для батьків; відвідування батьківським комітетом класу уроків із різних предметів.

Форма: семінар-практикум.

Питання для обговорення: аналізування навчальних результатів школярів; залежність навчальних результатів від зовнішніх і внутрішніх факторів; можливі шляхи поліпшення навчальних результатів школярів.

Розгорнутий план заходу

1.      Вступне слово класного керівника

Шановні батьки!

Сьогоднішня зустріч присвячена результатам навчальної діяльності нашого класу, сьогодні ми з вами проаналізуємо навчальні результати, подумаємо над тим, що можна змінити в тих аркушах, що лежать у вас на партах.

А тепер ще раз уважно подивіться на результати ваших дітей. Поставте собі запитання: що вас у цих результатах радує, а що — засмучує?

Батьки працюють і відповідають на запитання класного керівника. Потім класний керівник звертає увагу батьків на зведену таблицю успішності школярів із усіх предметів, особливо на графи з тих предметів, які викликають найбільшу тривогу через низьку успішність.

Про що свідчить таблиця?

Засвоєння знань із предмета залежить від багатьох факторів. Головними з них є не тільки здібності учнів, але й ставлення учнів до досягнення навчальних успіхів, яке залежить:

·         від посидючості;

·         розвитку в учня саме інтелектуальних умінь (спостережливості, уміння порівнювати, узагальнювати, робити самостійні висновки тощо);

·         контролю з боку дорослих на уроці та вдома.

2.      Виступ практичного психолога

У своєму виступі практичний психолог робить порівняльний аналіз розвитку рівня інтелектуальних умінь учнів; обговорює проблемні питання із батьками. Практичному психологові слід звернути увагу батьків на характеристику тестів із вивчення інтелекту, на вплив тестування на реальне життя: вступ до технікуму та вищого навчального закладу, професійну діяльність.

У завдання психолога входить також ознайомлення батьків з можливими шляхами тренування інтелектуальних умінь учнів:

·         індивідуальні консультації психологів, індивідуальна корекційна програма (за бажанням учня і його батьків);

·         книги з розвитку інтелекту та підготовки до майбутніх варіантів навчального тестування (за предметами шкільного курсу);

·         комп’ютерна тренажерна програма з підготовки до майбутніх іспитів.

У ході свого виступу психолог або класний керівник супроводжує розповідь демонстрацією прикладів занять (відеозапис).

Після виступу практичного психолога батьки обмінюються думками за змістом його доповіді.

3.      Загальний індивідуальний аналіз навчальних результатів учнів за навчальну чверть

Класний керівник повинен ознайомити батьків з навчальними досягненнями усіх учнів класу.

Для цього він складає зведену таблицю з усіх предметів, де позначає результати учнів класу. Для того щоб дотриматись етичних норм, він може зашифрувати прізвища учнів, хоча перед кожним з батьків на парті повинен лежати аркуш із результатами навчальної діяльності його дитини.

У загальній зведеній таблиці класного керівника має цікавити лише кількість низьких і середніх результатів із предметів. Така зведена таблиця результатів дозволяє побачити проблемні предмети, з яких в учнів більшість низьких оцінок. Після того як вчитель визначить такі предмети, він повинен провести опитування серед педагогів, які викладають ці предмети, і підготувати інформацію для батьків.

Індивідуальний аналіз навчальної роботи кожного учня може бути складений за таким планом:

·         зведена відомість навчальних результатів чверті;

·         думка учителів-предметників про результативність навчальної праці школяра з предметів із низькими навчальними результатами.

Учителям пропонується проаналізувати ставлення учня:

·         до навчальної діяльності на уроці;

·         до виконання домашньої роботи.

Особистий внесок учня в процес навчальної діяльності з предмета:

·         ініціатива;

·         сумлінність;

·         відповідальність;

·         працездатність;

·         бажання працювати додатково та ін.

Можливими шляхами навчальної корекції можна вважати такі:

·         класний керівник висловлює думку про ставлення учня до результатів власної навчальної діяльності;

·         учителі-предметники дають рекомендації батькам учня.

4.      Порівняльний аналіз інтелектуального розвитку учнів.

 

Психологічна служба школи готує порівняльний аналіз різних інтелектуальних умінь учнів.

Для порівняння психологи беруть результати рівня інтелектуального розвитку під час вступу до середньої школи та через чотири роки. Батьки можуть побачити прогрес у розвитку інтелектуальних умінь школяра або, навпаки, проблему, яка вимагає негайного розв’язання. Психологи не тільки констатують результати навчальних досягнень учнів, але й пропонують батькам різні види допомоги їхнім дітям:

·         заняття в школі інтелектуального розвитку (за бажанням батьків і учнів);

·         консультації для батьків і учнів з певної проблеми (індивідуальні та групові);

·         рекомендації з розвитку інтелектуальних умінь вдома з допомогою спеціальної літератури.

Відвідування уроків з різних предметів батьківським комітетом класу

Батьківський комітет до батьківських зборів відвідує уроки з різних предметів.

Цілі відвідування:

·         вивчення питання участі всіх учнів у певній діяльності;

·         інтерес учнів до участі в уроці; активність і пасивність; методи заохочення учнів учителем.

5.      Аналіз анкет учнів, батьків, учителів

6.      Виступ батьківського комітету

Перегляд сюжетів уроків, на яких був присутній батьківський комітет класу. Обмін думками батьків щодо побачених сюжетів.

7.      Підбиття підсумків

 

Категорія: Робота з батьками | Додав: uthitel (27.11.2013)
Переглядів: 1352 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: