Батьківські збори: Правда про наркоманію - Робота з батьками - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Робота з батьками

Батьківські збори: Правда про наркоманію
 
      Форма  проведення:
  батьківський «круглий стіл».
  Мета:  надати  батькам  можливість  познайомитися 
з інформацією  та  статистикою  з  проблеми 
вживання  й  поширення  наркотичних  речовин 
серед  підлітків;  показати  необхідність  актив-ного обговорення цієї проблеми в сім’ї.
 Обладнання:  магнітофон, телевізор, DVD-плеєр, малюнки, 
фотографії, висловлювання.
  Коментар:  класний  керівник  дає  завдання  учням  нама-лювати малюнок «Мій погляд на наркоманію», 
батькам  — знайти в різних словниках та енци -клопедіях  пояснення  слів  «наркоманія»,  «за-лежність», готує анкети, пам’ятки для батьків, 
фотослайди  на  тему  «Наслідки  наркотиків», 
запрошує  виступити  вчителя  біології  з пові -домленням про види наркотиків та симптоми 
їхнього вживання.
 
Оформлення  
дошки:
  висловлювання  відомих  людей  про  наркотики.
1.   «Наркоманія  не  дає  попуску,  вона  поглинає  людину 
цілком,  разом  з її  тілом,  душею  й розумом». Ратмір 
Тумановський
2.   «Момент,  коли  колешся  не  для  того,  щоб  тобі  стало  до -бре,  а  щоб  не  було  погано,  настає  дуже  швидко». Едіт Піаф
3.   «Наркоманія — ця багаторічна насолода смертю». Фран-суа  Моріак
4.   «Крапля  нікотину  вбиває  п’ять  хвилин  робочого  часу». 
Ратмір  Тумановський
5.   «Наркотики  гарні,  щоб  утекти  від  реальності,  але  ре -альність  така  багата,  тож  навіщо  від  неї  тікати?»  Дже-ральдіна  Чаплін
6.   «Деякі  рок-музиканти  заробляють  купу  грошей  для 
того,  щоб  запхати  їх  собі  в носа». Френк  Заппа
Пам’ятки  для  батьків
Які  бувають  наркотики?
1.   Пригнічувачі  нервової  системи  (героїн,  опій,  нозепам, 
еленіум,  седуксен  тощо).
2.   Збуджувачі  нервової  системи  (кокаїн,  екстезі).
3.   Галюциногени —  викликають  галюцинації  (марихуана, 
ЛСД).
Небезпеки,  пов’язані  з уживанням  наркотиків
1.   Передозування призводить до втрати свідомості й навіть 
смерті.
2.   Аварії  в  стані  наркотичного  сп’яніння.
3.   Звикання,  фізична  та  психічна  залежність.
4.   Розгубленість,  плаксивість,  галюцинації.
5.   Емоційна  збудливість  і неадекватна  поведінка.
6.   Провали  пам’яті.
7.   Запаморочення  й нудота  після  вживання.
8.   Миттєва  смерть  (кокаїн).
9.   СНІД  та  інші  захворювання  в  результаті  користування 
однією  голкою.
10.  Втрата  прагнень,  лінь  (марихуана).
11.  Вроджені  дефекти  в дітей,  емоційні  та  фізичні  пору-шення.
Що  має  вас  насторожити?
Ви  повинні  насторожитися,  якщо:
•  дитина  втратила  апетит,  у неї  погіршилася  пам’ять;
•  у  дитини  змінюється  характер —  з’являються  за-мкнутість  або  істеричність,  дратівливість,  різкі  перепади 
настрою,  повільність;
•  з  дому  зникають  коштовності,  гроші,  щось  із  дитячо -го  одягу;
•  дитина  перестала  спілкуватися  зі  старими  друзями 
й завела  нових,  якщо  вона  прогулює  уроки,  стала  байду -жою  до  успішності  в школі;
•  у  дитини  розширені  або,  навпаки,  звужені  (це  зале -жить  від  типу  наркотику)  зіниці,  почервонілі  очі,  виразні 
зміни  кольору  шкіри,  запах  від  тіла,  нудота,  блювота;
•  і,  нарешті,  головна  ознака —  сліди  від  уколів,  най-частіше  на  руках.
Наслідки  вживання  наркотиків  для  зростаючого  організму
При  наркоманії  уражаються  всі  органи  й  системи, 
але  кожний  наркотик  може  викликати  специфічні  змі -ни.  Препарати  опійного  ряду  (морфін,  кодеїн,  героїн) 
блокують  больовий  центр  головного  мозку,  пригнічують 
кашель, але викликають утруднення дихання, тому отру-єння  або  смерть  настають  від  паралічу  дихання.  Ці  речо-вини зменшують рухову й   секреторну активність шлунка 
та кишечника, порушують обмін речовин. Кокаїн збуджує 
нервову систему, наслідком чого є   швидка зміна підвище-ної дратівливості й  пригніченості, спричинює інфаркт міокарду,  запалення  легенів,  крововилив  у   мозок,  судоми. 
Амфетамін  унаслідок  порушення  кровообігу  призводить 
до  розладів  пам’яті,  мовлення,  порушення  руху,  сліпо -ти.  Героїн  викликає  втрату  рефлексів,  розлад  чутливості 
й   скорочення  м’язів,  вражає  легені.  Різкі  зміни  імунної 
системи  відбуваються  при  вживанні  опію  та  гашишу. 
Будь-який наркотик може викликати гострий психоз, під 
час  якого  хворий  небезпечний  для  себе  та  для  оточення, 
можливі  агресія  та  аутоагресія,  нещасні  випадки.  При 
тривалій  наркотизації  загальна  смертність  збільшується 
в   30  разів.
Якою  має  бути  ваша  поведінка?
Якщо ви дізналися, що ваша дитина вживає наркотики:
—  не  панікуйте,  наберіться  сміливості  зізнатися  собі 
в тому,  що  дитина  хвора;
—  скажіть  їй  про  свої  підозри  прямо,  наприклад  так: 
«Мені  здається,  що  ти  вживаєш  наркотики»;
—  не  налаштовуйтеся  на  легку  перемогу,  наберіться 
терпіння,  спробуйте  зрозуміти,  що  вам  не  під  силу  змінити 
все,  що  сталося,  за  хвилину;
—  не  кричіть,  не  погрожуйте,  не  ображайте;
—  найскладніше  — визнати, що дитина подорослішала, 
вийшла з-під вашого контролю і  робитиме те, що вважає за 
потрібне.  Скажіть  їй,  що  її  право —  жити  так,  як  вона  вва-жає  за  потрібне,  її  обов’язок —  відповідати  за  свої  вчинки. 
Ваше  право —  сказати  дитині,  що  ви  не  схвалюєте  її  вибір, 
і знайти  потрібні  слова,  переконати  її;
—  не  намагайтеся  боротися  самостійно,  зверніться  до 
фахівців.
Що  робити,  щоб  ці  поради  вам  не  згодилися?
—  Виховуйте  дитину  відповідальною,  працелюбною, 
освіченою  —  така  навряд  чи  стане  наркоманом.
—  Якомога частіше давайте зрозуміти дитині, що не всі 
її  бажання  повинні  здійснюватися  миттєво,  що  сенс  жит -тя —  аж  ніяк  не  в отриманні  задоволень.
—  Із  дошкільного  віку  дитині  має  бути  відоме  поняття 
«отрути»,  а  також  те,  що  до  них  належать  деякі  засоби  по -бутової  хімії.  Є  підлітки,  які  нюхають  хімічні  очисники, 
розчинники,  клей,  різні  аерозолі,  не  розуміючи  того,  що 
токсини,  які  містяться  в них,  надзвичайно  отруйні,  вони 
ушкоджують  мозок  і внутрішні  органи.
—  Змалку  слід  навчити  дитину  твердо  говорити  «ні» 
в неприємних  для  неї  ситуаціях.  Багато  дітей  через  своє 
виховання  або  вроджену  сором’язливіть  уважають  за  не-можливе  сказати  іншому  «ні».
—  Дуже важливо вчасно дати дитині знання про те, що 
той,  хто  дає  наркотики,  не  є другом.
—  Не  зашкодить  сформувати  в дитини  негативне  став-лення до самого образу наркомана. На реальних прикладах 
із життя, з телепередач слід звертати увагу дитини на те, як 
погано  виглядає  людина,  яка  вживає  наркотики,  яка  вона 
неохайна,  який  неприємний  від  неї  запах,  як  погано  вона 
вчиняє.  Як  кажуть,  попереджений —  значить  озброєний.
—  Дуже  добре,  якщо  в дитини  є захоплення,  будь-яка 
цікава  для  неї  справа.
—  Якщо  ви  самі  курите  або  вживаєте  алкоголь,  краще 
відмовтеся  від  цього  або  хоча  б  не  робіть  цього  при  дити-ні  та  поясніть,  що  це  згубна  звичка,  позбавитися  від  якої 
дуже  непросто,  і ви  не  побажали  б  такої  залежності  їй.  На -певно,  дитина  зрозуміє  вас.
—  І, нарешті, у сім’ї дитину повинні любити, поважати 
й розуміти.  Вона  повинна  знати,  що  ви  її  завжди  підтрима -єте,  в  усьому  допоможете.  Домівка,  сім’я  —  це  те,  на  що 
вона завжди може розраховувати, що б у неї не сталося. Усі 
наші  комплекси,  проблеми —  родом  із  дитинства.  А ті  цін -ності, що заклали батьки, залишилися з  нами на все життя.
Уважно  вислуховуйте  своїх  дітей,  про  що  б вони  не  го-ворили:  про  школу,  про  друзів,  про  різні  нісенітниці.  Роз -повідає —  значить,  довіряє  вам.  Не  втратьте  цієї  довіри. 
На  світі  немає  нічого  важливішого  за  вашу  дитину.  Бажаю 
щастя  й  здоров’я  вам  і  вашим  дітям.
Хід зборів
Бесіда
Шановні  батьки!
Що  ви  відчували,  коли  дізналися  про  тему  наших  збо-рів?  Які  у  вас  виникли  відчуття  і почуття?  (Відповіді  бать-ків.)  Чи  можна  цю  тему  залишити  без  уваги?  Чому?
Тема  наших  зборів —  «Правда  про  наркоманію».
Я  розповім  вам  одну  притчу,  яка  дозволить  розставити 
всі  крапки  над  «i».
«Подорожанин,  який  ішов  уздовж  річки,  почув  відчай-душні  дитячі  крики.  Підбігши  до  берега,  він  побачив,  що 
у воді  тонуть  діти,  і кинувся  їх  рятувати.  Цієї  миті  поруч 
проходив чоловік, тож подорожанин покликав і його на до -помогу.  Той  став  допомагати  тим,  хто  ще  тримався  на  пла -ву.  Побачивши  третього  подорожанина,  вони  покликали 
і його  на  допомогу.  Але  той,  не  звертаючи  увагу  на  закли-ки,  пришвидшив  ходу.
—  Хіба  тобі  байдужа  доля  дітей? —  запитали  рятуваль-ники.
Третій  подорожанин  відповів:
—  Я  бачу,  що  ви  й удвох  поки  що  впораєтеся.  Зараз 
добіжу  до  повороту,  дізнаюся,  чому  діти  падають  у  річку, 
й спробую  запобігти  цьому».
Ця притча ілюструє можливі підходи до вирішення про-блеми  наркоманії.  Можна  рятувати  дітей,  які  «тонуть», 
будуючи  лікарні  та  реабілітаційні  центри,  воювати  з  нар -коділками  тощо.  Займатися  цим  повинні,  звісно  ж,  профе -сіонали.  Завдання  педагогів  і  батьків  —  «добігти  до  пово-роту  річки  й не  дати  дітям  упасти  у воду»,  тобто  займатися 
своєю  справою —  профілактикою.
Саме  про  це  й  піде  наша  сьогоднішня  розмова.
Будь  ласка,  займіть  місця  за  нашим  «круглим  столом».
(Звучить  тиха  музика.  Батьки  займають  місця.)
К л а с н и й   к е р і в н и к.  Тема  «Правда  про  наркома -нію» —  це  глобальна  проблема  сучасного  людства.  Саме 
тому  я й  пропоную  наразі  обговорити  цю  тему.
   
Форма  нашої  сьогоднішньої  роботи —  «круглий  стіл». 
Це означає, що всі учасники розмови мають однакові права 
та можуть висловлювати свої думки, сперечатися, доводити 
тощо.
Іде  XXI  століття.  Змінюються  часи,  змінюється  й  люд -ство,  але  наші  шкідливі  звички  —  куріння,  алкоголізм — 
ми  наполегливо  тягнемо  за  собою  зі  століття  в століття. 
Більше  того,  набуваємо  нових:  наркоманія,  токсикоманія. 
Причому  все  це  сягнуло  таких  масштабів,  що  доводиться 
констатувати  факт  майже  повної  відсутності  інстинкту  са -мозбереження  в  людини.
Усі  прекрасно  знають  про  наслідки  і алкоголізму,  і ку-ріння,  і  наркоманії,  а  втім,  безліч  людей  прямують  у  цю 
безодню,  навіть  не  намагаючись  зрозуміти,  що  гинуть  самі 
й тягнуть за собою інших, не залишаючи шансів майбутнім 
поколінням.
Про  ці  проблеми  треба  говорити  з позицій  педагогіки, 
медицини, психології одночасно. Моя функція як класного 
керівника  —  інформування  та  освіта.
Спершу  давайте  проведемо  невеличку  розминку.
Розминка  на  спілкування
Батьки  мають  об’єднатися  в трійки  так,  як  сидять  (ба -жано,  щоб  сиділи  впереміш  і мами,  й  тати  з різних  сімей). 
За  4–5  хвилин  вам  треба  дати  відповіді  на  питання  вікто -рини.
Питання  до  вікторини:
1.   Індіанські  племена  майя  та  ацтеки  клали  під  язик  лис -тя  коки.  Для  чого  вони  це  робили?  (Для  підтримання 
сил  у  далеких  походах.)
2.   Китайці  тисячоліттями  курили  опіум.  З якою  метою 
вони  його  курили?  ( У  такий  спосіб  вони  знімали  стрес 
і покращували  сон. )
3.   Де в наш час використовують наркотичні речовини згід -но  із  законом?  ( У  медицині. )
4.   Як  вживають  наркотики?  (Роблять  ін’єкції,  нюхають, 
курять,  кладуть  під  язик.)
Представники  від  кожної  трійки  дають  свої  варіанти 
відповідей.
Настанова  на  роботу  в групах
—  А  тепер  давайте  звернімося  до  вашого  домашнього 
завдання.  Вам  треба  було  виписати  з різних  джерел  тлума-чення  слів  «наркоманія»  та  «залежність».
Батьки  зачитують  свої  нотатки.
Ось  деякі  з них.
«Наркоманія  [нарко(тики)  і  ...манія] —  це  хворобливий 
потяг  до  вживання  наркотиків,  що  призводить  до  важких 
порушень  фізичних  і психічних  функцій  організму».
«Наркоманія —  це  хворобливий  психічний  стан,  зумов-лений  хронічною  інтоксикацією  внаслідок  зловживання 
наркотичними  засобами».
«Наркоманія (грец. narke — заціпеніння + mania — без-умство,  пристрасть,  потяг) —  це  захворювання,  що  вини-кає в результаті вживання наркотичних засобів, які викли-кають  у  малих  дозах  ейфорію,  у великих —  наркотичний 
сон.»  (Словник  із  клінічної  психології.)
«Залежність —  це  набута  гостра  потреба  здійснювати 
якісь  дії  або  вживати  якісь  речовини».
«Залежність —  це  неадекватно  висока  сприйнятливість 
до певних зовнішніх чинників; як правило, пов’язана з осо-бистісною нездатністю відмовитися від впливу як результа -ту  їхньої  дії».  (Словник  соціального  психолога-практика).
Отож,  що  таке  наркоманія?
Наркоманія  —  це  хворобливий  потяг  до  наркотичних 
засобів,  ліків,  пігулок.
Докладніше  про  види  та  симптоми  вживання  наркоти-ків  нам  розповість  учитель  біології.
Виступ  учителя  біології
Найпоширенішим  видом  наркотиків  є психоделіки  та 
стимулятори.
1.   Психоделіки —  це  речовини,  що  викликають  психоде-лічні  стани.  При  цих  станах  виникають  зорові  й  слухо -ві  галюцинації,  зміна  в  сприйнятті  власного  тіла,  про -стору.  До  таких  речовин  належать:  гашиш,  марихуана 
(синоніми:  анаша,  травичка,  куриво,  харас).
Симптоми  вживання:  сонливість,  незв’язність  думок, 
зіниці  очей  розширені,  відсутня  координація  рухів,  потяг 
до  солодкого,  підвищений  апетит,  слабо  виражені  галюци -нації. Зовнішні ознаки: червоні набряки під очима, міцний 
запах  паленого  листя,  дрібне  насіння  в  складках  одягу  та 
швах  кишень,  наявність  цигаркового  паперу,  знебарвлена 
шкіра  на  пальцях.
До групи психоделиків також належать і галюциногени, 
зокрема  ЛСД,  мескалін,  псилоцибін.  Прийом  цих  речовин 
спричинює  посилення  тривожності,  напади  паніки,  сильні 
галюцинації.
2.   До  стимуляторів  належать  кокаїн,  деякі  медичні  пре-парати  (ефедрон,  первитин),  екстезі.
Симптоми вживання кокаїну: підвищений артеріальний 
тиск, втрата больових відчуттів, почуття переваги, відчуття 
невразливості,  підвищена  активність,  відсутність  відчуття 
втоми. Зовнішні ознаки: наявність білого кристалічного по -рошку в маленьких пластикових пакетиках, гіперемія сли-зової  оболонки  носа.
Симптоми  вживання  медичних  препаратів  (ефедрону, 
первитину):  можливі  спалахи  агресії,  гніву,  бурхливі  істе -рики.
Екстезі  —  це  синтетичний  наркотик.  Симптоми  вжи-вання:  спричинює  порушення  водного  балансу,  посилює 
потребу  в  руховій  активності.  Тому  підлітки  часто  вжива -ють екстезі як додатковий заряд енергії на дискотеках, щоб 
танцювати  всю  ніч.  Більшість  молоді,  що  вживає  екстезі, 
має слабо треноване серце, у  зв’язку з чим зростає кількість 
смертей  від  серцевого  нападу.
Героїн,  морфій,  кодеїн.  Симтоми  вживання:  ступор 
(знерухомлення),  сонливість,  сліди  уколів,  водянисті  очі, 
плями  крові  на  рукавах  сорочки,  нежить.  Зовнішні  озна-ки:  наявність  голки  або  шприца  для  підшкірних  ін’єкцій, 
матер’яного  джгута,  мотузки,  ременя,  обпалених  кришок 
від  пляшок  або  ложки,  прозорих  пакетів.
Крек —  це  кристалізована  форма  кокаїну,  його  тверда 
форма.  Симптоми  вживання:  викликає  короткий  період 
ейфорії,  що  змінюється  депресією,  гіперактивністю  на  по -чаткових стадіях, апатичністю, безперервною нежиттю. Зо -внішні  ознаки:  наявність  невеликих  каменеподібних  шма -точків  у скляних  пляшечках  або  поліетиленових  пакетах, 
невеликих  ширмочок,  свічок,  бритвених  лез.
К л а с н и й   к е р і в н и к.  Незрідка  дитина  починає  вжи-вати  наркотичні  речовини  в  тих  умовах,  які  створюємо 
ми  самі.  Звісно,  несвідомо,  але  хіба  від  цього  легше,  якщо 
насамкінець  за  наші  помилки  у  вихованні  розплачуються 
наші  власні  діти.
А  зараз  я пропоную  обговорити  таке  питання:  «Що  є го -ловними  причинами  вживання  наркотиків  підлітками?»
Час  на  роботу  —  5  хвилин.
Йде  робота  в групах,  запеклі  суперечки  й часом  неспо -дівані  думки.
(Через  5  хвилин  починається  обговорення.  Виступає 
одна  людина  —  основний  доповідач,  а  решта  висловлюють 
свої думки по колу. Хтось ставить питання, хтось запере-чує  тощо.  Як  правило,  є однакові  думки .)
Класний  керівник  (пояснює  причини  вживання  нарко-тиків  із  точки  зору  педагогіки).
1.   Дефіцит  уваги  до  дитини  в сім’ї.  За  такої  ситуації  до -глянута,  вчасно  нагодована,  дбайливо  одягнена  дитина 
може  виявитися  внутрішньо  самотньою,  психологічно 
бездоглядною,  оскільки  до  її  настрою,  переживань,  ін -тересів  усім  байдуже.
2.   Психологічна бездоглядність у поєднанні з  гіперопікою, 
тобто  невміння  справлятися  з  життєвими  ситуаціями. 
Там,  де  панує  жорстка  регламентація,  де  все  визначається настановами та інструкціями, не залишається міс-ця  для  моральності.
3.   Напружене життя, стресові ситуації в тих сім’ях, де на-явний  розлад  між  батьками.
4.   Елементарна  цікавість —  діти  живуть  почуттями,  їм 
усе  хочеться  випробувати.  Думати  про  наслідки  вони 
ще  просто  не  вміють.
5.   Бажання не відстати від інших, не виглядати боягузом, 
«матусиним  синком»,  «білою  вороною».
Ми  зневажаємо,  порушуємо  їхні  права,  які  вони  мають 
від  народження,  а потім  дивуємося,  чому  вони  такі  інфан-тильні.  А  тому,  що  страх  життя  переважає  у них  над  стра-хом  смерті.  Чим  же  небезпечна  гіперопіка?  У дитини  не 
формуються  й  не  закріплюються  навички  самоконтролю  та 
саморегуляції.  При  послабленні  контролю  з  боку  старших 
вона  дезорієнтована  у  своїй  поведінці.  Слід  пам’ятати  про 
те,  що  штучно  стримувана  шляхом  заборон  активність  ди -тини  все  одно  знайде  якийсь  вихід,  і,  найімовірніше,  він 
буде  несподіваним  та  несприятливим.  Те  ж  саме  можна 
сказати  й  про  нестачу  опіки  над  дітьми,  недостатню  увагу 
в їхньому  вихованні,  житті,  проведенні  вільного  часу.
А  тепер  давайте  розглянемо  малюнки,  які  підготували 
ваші  діти  за  темою  «Мій  погляд  на  наркоманію».
(Батьки  розглядають  виставку  малюнків  та  аналізу -ють  їх.)
К л а с н и й   к е р і в н и к.  Послухайте  офіційні  відомості: 
згідно  з  оцінками  фахівців,  на  мільйон  жителів  припадає 
35  тисяч  наркоманів.  Це  цілий  мікрорайон  міста.
Особливо  насторожує  фахівців  швидкість  поширення 
цієї  недуги.  Статистика  свідчить:  кожний  із  закоренілих 
наркоманів залучає до цієї мережі близько 10–15 осіб. А  на 
думку компетентних експертів, щороку до армії наркоманів 
прилучається  10  тисяч  і більше  людей.  Хвилює  фахівців 
і той  факт,  що  в  останні  2–3  роки  почала  різко  зростати 
наркотизація  неповнолітніх.  Причому,  якщо  кілька  років 
тому «небезпечним віком», першим об’єктом для наркоділ -ків, був період 13–16 років, то сьогодні до наркоманії стали 
активно  залучати  вже  9–11-річних.  Не  так  давно  на  одній 
із  дискотек  співробітники  міліції  «підчепили»  10–13-річ-них  підлітків,  які  вже  по  2–3  місяці  «сиділи»  на  героїні. 
Дослідження,  проведені  минулого  року,  показали,  що  нар -котичні  речовини  скуштував  кожний  3–4-й  підліток.
Аби  пересвідчитися  в цьому,  пропоную  вам  перегляну-ти  підбірку  фотослайдів  «Наслідки  наркотиків»  та  описати 
словами  типовий  портрет  наркомана.
(Батьки  обговорюють,  описують  портрет  наркомана.)
Їхні  приблизні  описи:  блідість,  розширені  або  звужені 
зіниці,  маскоподібне  обличчя,  тремтячі  руки.  Вживання 
наркотиків  упродовж  2–3  років  призводить  до  загально-го  виснаження  організму.  Людина  худне,  її  шкіра  набуває 
жовтуватого  відтінку,  нігті  й волосся  стають  ламкими,  ви-никає повна й  безповоротна імпотенція. Передчасне старін -ня з  ознаками недоумства, деградація особистості. Тіло нар -комана  перетворюється  на  одну  суцільну  рану,  що  завдає 
неймовірного  болю.
Підсумок зборів
У  заключному  слові  класний  керівник  говорить  про  те, 
що, прилучаючись до наркотиків, дитина отримує змогу «ку-пувати  щастя,  як  товар».  Це  здається  бажаним  і спокусли -вим тим підліткам, які не почувають себе щасливими. Ми не 
можемо,  на  жаль,  змінити  життя  так,  щоб  нашим  дітям  за-вжди  і всюди  було  легко  та  приємно,  щоб  їх  ніхто  ніколи  не 
ображав і  не принижував. Але ми цілком спроможні забезпе-чити дитині тил  — зробити так, щоб вона завжди знала: вона 
нам  потрібна  й дорога.  Підтримка  в сім’ї  і  любов  понад  усе 
допомагають виховувати відчуття цінності життя. Для вашої 
виховної  скарбнички  я пропоную  пам’ятки,  які  підкажуть 
вам,  що  слід  робити  при  девіантній  поведінці  дітей.
Хочу  повторити  ще  раз:  завжди  уважно  вислуховуйте 
своїх  дітей,  про  що  б  вони  не  говорили:  про  школу,  про 
друзів,  про  різні  нісенітниці.  Розповідають —  значить,  до-віряють  вам.  Не  втратьте  цієї  довіри.  На  світі  немає  нічого 
важливішого  за  вашу  дитину.  Бажаю  щастя  й  здоров’я  вам 
і вашим  дітям.
Рефлексія
А  зараз  хотілося  б почути  вашу  думку  про  користь  на -шої  розмови.  (Батьки  по  черзі  висловлюють  свою  думку. 
Учитель  зачитує  проект  рішення  зборів,  батьки  вносять 
доповнення  і голосують.)
Рішення  зборів  «Правда  про  наркоманію»
1.   Кожному  батькові  усвідомити  необхідність  орієнтуван -ня  на  формування  в дітей  навичок  здорового  способу 
життя  на  особистому  прикладі.
2.   Продовжити  знайомити  батьків  і дітей  зі  статистични-ми  даними  про  вплив  наркотичних  засобів  на  підлітків 
в області  та  районі.
3.   Орієнтувати  батьків  на  проведення  бесід  у  колі  сім’ї 
про  шкоду  наркоманії  та  використовувати  рекоменда -ції  з пам’яток  для  батьків  задля  своєчасного  виявлення 
девіантної  поведінки.
4.   Класному керівникові продовжувати роботу з профілак-тики наркоманії, токсикоманії та шкідливих звичок, за-для  цього  розробити  систему  позакласних  заходів  з  об-говорюваної  теми.
Наше  засідання  «круглого  столу»  добігло  кінця.  Я дя-кую  всім  учасникам.  Спасибі  за  спілкування,  роботу  та 
співпрацю!
Категорія: Робота з батьками | Додав: uthitel (19.07.2014)
Переглядів: 702 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: