Батьківські збори «ПЕРЕКОНАННЯ, ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ» - Робота з батьками - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Робота з батьками

Батьківські збори «ПЕРЕКОНАННЯ, ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ»
Батьківські збори «ПЕРЕКОНАННЯ, ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ»
 
 
Мета: Формувати уміння слухати співрозмовника, поважати його переконання, права; виявити сім’ї, де права дитини обмежуються. 
Підготовчий етап
Запрошення учнів і батьків на збори. Ознайомлення з темою зборів. Пропозиція обміркувати питання:
1) Які переконання ви вважаєте помилковими? Чому?
2) Які права ви маєте?
3) Що ви зобов’язані робити?
Підготовка приміщення (розставити столи і стільці для 4 команд, оформити дошку, приготувати папір і ручки).
Запросити на збори шкільного психолога (чи соціального педагога) в якості консультанта.
ПЕРЕБІГ ЗБОРІВ
I. Вступне слово куратора (привітання, повідомлення теми і програми зборів)
II. Робота в групах (2 команди дітей, 2 — батьків). Команди одержують однакові завдання (відповісти на запитання)
Запитання
Які переконання заважають людині в житті? Чому?
Які переконання допомагають людині?
Вислухавши усі відповіді, ведучі записують їх на дошку. Якщо запросили психолога, то просять його прокоментувати відповіді.
Як відомо, психологи відзначають 11 помилкових переконань, властивих людям будь-якого віку:
1) Кожен повинен любити мене.
2) Я все повинен робити добре і краще за всіх.
3) Деякі люди погані, вони повинні бути покарані.
4) Речі і події не можуть відрізнятися від наших уявлень.
5) У моїх неприємностях винуваті ви.
6) Я знаю, що незабаром станеться щось жахливе.
7) Краще не намагатися змінюватися.
8) Я маю потребу в комусь сильнішому, ніж я.
9) Я не можу йти іншим шляхом.
10) Ваші проблеми є моїми.
11) Є тільки один спосіб зробити це.
Психологи радять мати інші переконання (установки):
1) Мене не повинні любити всі.
2) Помилки бувають корисні, якщо я на них вчуся.
3) Усі в чомусь погані. Немає абсолютно поганих людей. Люди різні.
4) Ми суб’єктивні. Я не повинен прагнути керувати всім.
5) Я повинен сам відповідати за свої помилки.
6) Потрібно радіти кожній хвилині (не переходь міст, поки не дійшов до нього).
7) Я завжди можу спробувати. Важливо діяти.
8) Я вільна людина, потребую підтримки, а не поводиря.
9) Я можу змінитися.
10) Ваші проблеми — це ваші проблеми.
11) Я можу бути гнучким. Завжди є вибір.
Підсумки обговорення:
Поведінка людини відображає її переконання. Змінити іншу людину не можна, можна змінити своє відношення до її вчинків. Змінивши свої переконання, змінимо поведінку, навчимося приймати іншу людину такою, якою вона є.
Запитання
Які права й обов’язки мають батьки? Які права й обов’язки мають діти?
Усі відповіді записуються на дошці й обговорюються. (Якщо запросили психолога, просять його дати коментар.) Можна попросити виділити ті права, що мають і батьки, і діти.
Можливий варіант відповідей
Кожен має право:
1) бути таким, яким він є;
2) іноді ставити себе на перше місце;
3) просити про допомогу й емоційну підтримку;
4) протестувати проти несправедливого ставлення;
5) на  власну думку;
6) робити помилки, поки не буде знайдено правильне рішення,
7) надавати людям можливість самим вирішувати їхні власні проблеми;
8) говорити “ні, спасибі”, “вибачте, ні”;
9) не звертати уваги на поради оточуючих, дотримуватися своїх переконань;
10) побути на самоті;
11) на власні почуття, незалежно від того, чи розуміють їх оточуючі;
12) змінювати свої рішення чи обирати інший спосіб дій;
13) домагатися зміни домовленості і т. ін.
Обговорюючи обов’язки, можна виділити те, що люди не зобов’язані робити. 
Ви не зобов’язані:
1) бути бездоганним на 100 %;
2) йти за натовпом;
3) любити людей, які приносять вам шкоду;
4) перепрошувати за те, що були самим собою;
5) вибиватися із сил заради іншого;
6) почувати себе винним за свої бажання;
7) миритися з неприємною ситуацією;
8) жертвувати своїм внутрішнім світом заради когось;
9) зберігати відносини, що стали образливими;
10) виконувати нерозумні вимоги і т. ін.
III. Загальні підсумки обговорення
Треба пам’ятати, що права є і в інших людей, що немає прав без обов’язків. Права однієї людини не повинні обмежувати права іншої людини. 
IV. Рефлексія
Куратор дякує всім за щирість і просить продовжити кілька фраз:
1) Я сьогодні задумався про...
2) Мені сьогодні сподобалося (не сподобалося)...
3) Я залишився при своїй думці (якій саме)...
4) Я змінив думку про...
5) Потрібно обговорити на наступних зборах питання щодо...
Категорія: Робота з батьками | Додав: uthitel (21.06.2014)
Переглядів: 862 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: