Програма вивчення сім’ї (за М. Ю. Красовицьким) - Портфоліо класного керівника - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Портфоліо класного керівника

Програма вивчення сім’ї (за М. Ю. Красовицьким)

Програма вивчення сім’ї (за М. Ю. Красовицьким)

Склад сім’ї, діяльність батьків — професійна і громадська.

Матеріальне становище сім’ї, умови життя і навчання дитини.

Загальний культурний рівень батьків, їхня педагогічна культура

 

Розпорядок і режим життя учнів у сім’ї.

Наявність та характер контролю батьків за навчанням та поведінкою учня.          

Моральний дух сім’ї, її моральні цінності та пріоритети.

Характер стосунків у сім’ї (між батьками, між дитиною і батьками).

 

Ставлення батьків до виховних зусиль школи, зацікавленість у навчальних успіхах сина (дочки).

Орієнтовна схема аналізу особливостей і недоліків сімейного виховання учнів

І. Загальна характеристика сім’ї:

1.  Склад сім’ї:

повна,

формально повна,

неповна.

2.  Характеристика сім’ї:

гармонійна,

проблемна (конфліктна, антипедагогічна, асоціальна, аморальна).

3.  Типовий стан сім’ї:

емоційний комфорт;

тривожність;

емоційно-психологічний дискомфорт і нервово-психічне напруження.

4.  Стиль сімейного виховання:

ліберальний,

демократичний,

авторитарний,

нестійкий.

5.  Порушення в сімейному вихованні:

панівна гіперпротекція;

потуральна гіперпротекція;

гіперпротекція;

емоційне викладання;

жорстка поведінка;

підвищена моральна відповідальність.

6.  Ставлення до школи:

підтримують тісний зв’язок;

підтримують контакти епізодично.;

зв’язки мають випадковий характер;

батьки уникають контактів;

протидіють шкільному вихованню.

 

ІІ. Особливості сімейного виховання:

1.  Батьки створюють умови для правильного розвитку дитини:

нормальні житлово-побутові умови;

організація місця для занять;

створення домашньої бібліотеки;

наявність ігрових куточків;

контроль за дотриманням санітарно-гігієнічного режиму.

2.  Батьки розвивають пізнавальні інтереси дитини:

разом із дітьми слухають радіопередачі;

дивляться й обговорюють телепередачі;

читають книжки, обговорюють їхній зміст;

ходять із дітьми до театру;

відвідують кінотеатр;

заохочують улюблені заняття дитини.

3.  Батьки надають допомогу в навчанні, організації навчання вдома.

 

4.  Діти мають конкретні трудові обов’язки в сім’ї.

 

5.  Батьки виконують рекомендації педагогів щодо виховання дитини.

 

6.  Батьки бачать недоліки у вихованні своїх дітей.

 

7.  Сім’я допомагає педагогу в організації на­вчаль­но-виховної роботи.

 

8.  Батьки справляються із вихованням дитини.

 

III. Недоліки сімейного виховання

Причини недоліків:

неблагополуччя сім’ї (мікроклімат, здоров’я);

відсутність єдиних вимог;

незнання психологічних особливостей своєї дитини;

низький освітній, культурний, психолого-педа­гогічний рівень батьків;

відсутність контролю, бездоглядність, психічна деривація дитини;

використання антипедагогічних заходів впливу;

неправильне оцінювання дитини, її ідеалі­зація;

невиконання рекомендацій педагога;

невіра у можливості дитини, у свої сили;

переоцінювання виховних можливостей сім’ї;

інші причини (вказати які).

 

 

 

Категорія: Портфоліо класного керівника | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 409 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: