Картка психолого­педагогічної характеристики учня - Портфоліо класного керівника - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Портфоліо класного керівника

Картка психолого­педагогічної характеристики учня

Картка психолого­педагогічної характеристики учня

Загальні відомості про дитину

1. Анкетні дані:

прізвище, ім’я, по батькові             _________________

дата народження              __________________________

школа, клас (спеціалізація)           __________________

2. Відомості про стан здоров’я:

чи часто хворіє (часто, інколи, рідко)        ________

хронічні захворювання (які)          _________________

особливості функціонування нервової системи (підкреслити):

швидко стомлюється; стомлюється після тривалого навантаження, невтомний; швидко переходить від радості до смутку без видимої причини; адекватна зміна настроїв; стабільний у прояві настрою; переважає збудження; збудження й гальмування врівноважені; переважає гальмування.

3. Успішність:

найвищий бал ________ з предметів: __________________________________________________;

найнижчий бал _______________ з предметів: __________________________________________.

4. Позашкільні заняття:

заняття суспільно корисною працею (які) ____________________________________________________;

заняття художньою самодіяльністю (якою) ___________________________________________________;

заняття в гуртках, факультативах (яких) ______________________________________________________;

заняття в спортивних секціях (яких) ________________________________________________________.

 

Прояв особистісних якостей

Спрямованість інтересів

1. Суспільні доручення (постійні, тимчасові) __________________________________________________.

2. Суспільна активність (позначити):

бере активну участь у всіх суспільних справах, не зважаючи на власний час;

бере активну участь у суспільних справах, але намагається не витрачати на це свого вільного часу;

не проявляє активності в суспільному житті, але доручення виконує;

рідко бере участь у суспільних справах;

відмовляється брати участь у суспільних справах.

3. Працьовитість (позначити):

будь­яку роботу завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре;

як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре;

рідко береться за роботу;

найчастіше намагається ухилитися від будь­якої роботи;

завжди ухиляється від виконання будь­якої ­справи.

4. Відповідальність (позначити):

завжди добре й у призначений строк виконує будь­яку доручену йому справу;

у більшості випадків добре й у строк виконує доручену йому роботу;

часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу;

дуже рідко виконує доручену йому справу;

ніколи не виконує до кінця доручену йому ­справу.

5. Ініціативність (позначити):

виступає зачинателем багатьох справ, не прагнучи одержати за це ніякого визнання;

досить часто виступає зачинателем нових справ;

рідко сам починає нову справу;

ніколи не виступає зачинателем справ.

6. Організованість (позначити):

завжди правильно розподіляє свою роботу в часі й виконує її відповідно до плану;

у більшості випадків правильно розподіляє й у строк виконує свою роботу;

уміє правильно розподіляти й у строк виконувати свою роботу тільки в тому випадку, якщо після завершення кожного її етапу потрібно звітувати;

частіше не вміє правильно розподіляти свою роботу в часі;

не вміє розподіляти свою роботу в часі, витрачає час даремно.

7. Допитливість (позначити):

постійно активно довідується щось нове в різних галузях науки й культури;

у більшості випадків зацікавлений в одержанні нових знань із різних галузей науки й культури;

рідко прагне довідатися щось нове; як правило, цікавиться однією обмеженою галуззю знань;

як правило, не проявляє зацікавленості в набутті нових знань;

байдужий до нових знань будь­якого роду.

8. Акуратність (позначити):

завжди тримає свої речі в ідеальному порядку; завжди одягнений охайно, підібраний — і за партою, і біля дошки; береже громадське майно, завжди намагається привести його в порядок;

тримає в належному порядку власні й позичені йому речі (конспекти, книги); допомагає упорядковувати громадське майно (парти, інвентар тощо) скоріше з обов’язку;

не проявляє великого прагнення до підтримки порядку навколо себе; іноді приходить до школи нечепурним, неохайно вдягненим; байдужий до тих, хто псує громадське майно;

часто не піклується про свій зовнішній вигляд, стан своїх книжок, речей, не береже громадського майна, навіть псує його;

зовсім не піклується про те, щоб тримати свої речі в належному порядку, завжди неохайний, нечепурний; при нагоді не замислюючись псує громадське майно.

Ставлення до людей

1. Колективізм (позначити):

завжди проявляє турботу щодо знайомих і незнайомих людей, намагається кожному надати допомогу й підтримку;

схильний піклуватися про незнайомих людей, якщо це не заважає його особистим планам і справам;

нерідко проявляє байдужість до чужих справ і турбот, якщо це не зачіпає його особисто;

як правило, байдужий до турбот інших, зі своєї ініціативи їм не допомагає;

уважає зайвим піклуватися про незнайомих членів суспільства.

2. Чесність, правдивість (позначити):

завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників; говорить правду й тоді, коли йому це невигідно;

майже завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників;

часто говорить неправду заради власної вигоди;

майже завжди говорить неправду;

схильний завжди говорити неправду.

3. Справедливість (позначити):

активно бореться з тим, що вважає несправедливим;

не завжди бореться з тим, що вважає несправедливим;

рідко виступає проти того, що вважає несправедливим;

не домагається справедливості;

зовсім байдужий до проявів несправедливості.

4. Безкорисливість (позначити):

у своїх учинках завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей, а не власної вигоди;

майже завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей;

рідко керується у своїх учинках міркуваннями користі справи, а не власної вигоди;

у вчинках, як правило, керується міркуваннями власної вигоди;

у вчинках, як правило, завжди керується міркуваннями власної вигоди.

5. Товариськість (позначити):

завжди охоче вступає в контакт із людьми, любить працювати й відпочивати з іншими;

як правило, із задоволенням спілкується з іншими людьми;

прагне спілкуватися з обмеженим колом людей;

віддає перевагу індивідуальним формам роботи й відпочинку;

замкнутий, нетовариський.

6. Почуття товариськості (позначити):

завжди допомагає товаришам у важкій роботі й у важкі хвилини життя;

як правило, допомагає товаришам;

допомагає товаришам, коли його просять;

дуже рідко допомагає товаришам; якщо його просять, може відмовити в допомозі;

ніколи не допомагає товаришам у роботі, у важкі хвилини життя.

7. Чуйність (позначити):

завжди співчуває іншим, товариші часто діляться з ним своїми турботами;

щиро співчуває іншим, якщо не занадто поринений у власні думи;

поринений у власні почуття настільки, що це заважає йому розділяти почуття інших людей;

майже не вміє співчувати іншим;

зовсім не вміє співчувати іншим, товариші не люблять «боргувати» перед ним.

8. Увічливість, тактовність (позначити):

усі його вчинки й слова свідчать про повагу до інших людей;

майже завжди проявляє належну повагу до інших людей;

часто буває нечемний і нетактовний;

часто буває неприпустимо різкий, грубий; нерідко затіває сварки;

завжди різкий, невитриманий у спілкуванні як з ровесниками, так і зі старшими; у сварці ображає інших, грубить.

Ставлення до себе

1. Скромність (позначити):

ніколи не виставляє напоказ своїх заслуг;

іноді на прохання товаришів розповідає про свої справжні досягнення, достоїнства;

сам розповідає товаришам про всі свої справжні досягнення, достоїнства;

часто хвастається ще не зробленим і тим, у чому він брав дуже малу участь, до чого не причетний;

хвастається навіть незначними досягненнями, перебільшеними достоїнствами.

2. Упевненість у собі (позначити):

ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги навіть тоді, коли це варто було б зробити;

всі завдання, доручення виконує без допомоги інших; звертається по допомогу тільки у випадку нагальної необхідності;

часом, виконуючи важке завдання, не звертається по допомогу, хоча міг би просити допомоги, підтримки інших, навіть якщо сам може впоратися;

постійно, навіть у простих речах, має потребу в схваленні й допомозі інших.

3. Самокритичність (позначити):

завжди з увагою вислуховує справедливу критику й наполегливий у виправленні своїх недоліків;

у більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад;

часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх ураховувати;

до критичних зауважень, порад ставиться неуважно, але намагається виправляти недоліки;

відкидає будь­яку критику; відмовляється визнавати свої очевидні промахи, нічого не робить для їхнього виправлення.

4. Уміння розраховувати свої сили (позначити):

завжди тверезо оцінює свої власні сили, вибираючи завдання й справи під силу — не занадто легкі й не занадто важкі;

як правило, вірно зіставляє свої сили й труднощі завдання;

іноді бувають випадки, коли учень погано зіставляє свої сили й труднощі дорученої справи;

у більшості випадків не вміє порівнювати свої сили й труднощі справи;

майже ніколи не вміє правильно порівнювати свої сили й труднощі завдання, справи.

5. Прагнення до успіху, першості (позначити):

завжди й у всьому прагне бути першим (у навчанні, спорті й т. д.), наполегливо цього домагається;

прагне бути в числі перших у багатьох областях, але особливу увагу приділяє досягненням у якій­небудь одній області;

прагне в чомусь одному, що особливо цікавить, домогтися визнання, успіху;

дуже рідко прагне до успіху в якій­небудь діяльності, легко задовольняється положенням «середняка»;

ніколи не прагне в чому­небудь бути першим, одержує задоволення від самої діяльності.

6. Самоконтроль (позначити):

завжди ретельно зважує свої слова й учинки;

не завжди ретельно контролює свої слова й ­учинки;

здебільшого вчиняє нерозважно, розраховує на везіння;

майже завжди вчиняє нерозважно, недостатньо ретельно контролює себе;

постійно вчиняє нерозважно, у розрахунку «на везіння».

Вольові якості особистості

1. Сміливість (позначити):

завжди сміло вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;

у більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;

не завжди може змусити себе вступити в боротьбу із супротивником, сильнішим від нього самого;

у більшості випадків відступає перед силою;

завжди відступає перед силою, боїться.

2. Рішучість (позначити):

завжди самостійно, без коливань приймає відповідальне рішення;

у більшості випадків без коливань приймає відповідальне рішення;

іноді коливається перед відповідальним рішенням;

рідко приймає яке­небудь відповідальне рішення;

не в змозі самостійно прийняти яке­небудь відповідальне рішення.

3. Наполегливість (позначити):

завжди домагається виконання наміченого, навіть якщо потрібні тривалі зусилля, не відступає перед труднощами;

як правило, прагне виконати намічене, навіть якщо при цьому стикається з труднощами; протилежні випадки рідкі;

доводить до кінця задумане лише в тому випадку, якщо труднощі його виконання незначні або вимагають короткочасних зусиль;

дуже рідко доводить до кінця задумане, навіть якщо стикається з незначними труднощами;

стикнувшись із труднощами, відразу ж відмовляється від спроб виконати намічене.

4. Самовладання (позначити):

завжди вміє придушити небажані емоційні прояви;

як правило, уміє впоратися зі своїми емо­ціями;

часом не вміє впоратися зі своїми емоціями;

часто не може придушити небажані емоції;

погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості та ін.

Місце  дитини в  колективі

1. Авторитет у класі (позначити):

має безумовний авторитет практично серед усіх однокласників: його поважають, зважають на його думку, довіряють відповідальні справи;

має авторитет серед більшості однокласників;

має авторитет тільки серед однокласників (якогось угруповання: тільки серед хлопчиків або серед дівчаток);

має авторитет в окремих учнів;

у класі авторитету не має.

2. Симпатії (позначити):

є улюбленцем класу, йому прощають окремі недоліки;

у класі діти ставляться до нього із симпатією;

користується симпатією в окремих дітей;

у класі його не люблять.

3. Авторитет у позашкільних об’єднаннях (позначити):

є визнаним авторитетом у якомусь  із позашкільних об’єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);

має авторитет у більшості членів якогось із позашкільних об’єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);

має авторитет в окремих членів позашкільних об’єднань (у спортивній школі, дворовій компанії й т. д.);

є членом якогось позашкільного об’єд­нан­ня, але авторитетом там не користується (спортивна школа, клуб і т. д.);

не є членом ніякого позашкільного об’єд­нання.

Особливості психічних процесів і емоцій

1. Увага (позначити):

завжди легко й швидко зосереджує свою увагу на поясненні вчителя; ніколи не відволікається на уроці, помилок через неуважність у роботах не припускається;

досить уважно слухає пояснення вчителя; відволікається рідко, іноді трапляються помилки через неуважність;

не завжди уважно слухає пояснення вчителя; періодично відволікається, часто робить помилки через неуважність, але виправляє їх під час перевірки;

слухає досить уважно тільки в тому випадку, якщо йому цікаво; часто відволікається; постійно припускається помилок через неуважність, під час перевірки не завжди виправляє їх;

як правило, повільно та з трудом зосереджує увагу на уроці, мало що засвоює з пояснень учителя через постійні відволікання; припускається великої кількості помилок через неуважність і не помічає їх під час перевірки.

2. Пам’ять (позначити):

під час завчання завжди попередньо розбирається в структурі й змісті матеріалу, але матеріал, що вимагає механічного завчання, запам’ятовує легко;

під час завчання може запам’ятати лише те, у чому попередньо розібрався; матеріал, що вимагає механічного запам’ятовування, дається з трудом;

матеріал, що вимагає механічного завчання, засвоює дуже легко, досить 1–2 рази переглянути його; має звичку не розбиратися в структурі й змісті матеріалу, який заучує;

для запам’ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, без розбору й осмислення, робить значеннєві помилки.

3. Мислення (підкреслити):

швидко схоплює суть матеріалу, завжди в числі перших розв’язує задачі, часто пропонує власні оригінальні розв’язання;

досить швидко розуміє матеріал, швидше за багатьох інших розв’язує задачі, іноді пропонує власні оригінальні розв’язання;

задовільно розуміє матеріал після пояснення вчителя, розв’язує задачі в середньому темпі, звичайно власних оригінальних розв’язань не пропонує;

у числі останніх уловлює суть пояснень викладача, відрізняється повільним темпом обмірковування й розв’язання задач;

розуміє матеріал тільки після додаткових занять, украй повільно розв’язує задачі, сліпо використовуючи при цьому відомі шаблони.

4. Емоційна реактивність (позначити):

завжди емоційно жваво реагує на будь­які життєві явища; його можуть глибоко, до сліз схвилювати розповідь, кінофільм;

звичайно емоційно жваво реагує на життєві явища, але рідко що його може схвилювати гли­боко;

рідко проявляє живу емоційну реакцію на події;

жива емоційна реакція практично відсутня.

5. Загальний емоційний тонус (позначити):

постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах шкільного життя, в усе втручається, береться за всі справи;

жвавий, у міру активний у всіх сферах шкільного життя;

жвавий, активний тільки в деяких сферах шкільного життя;

у порівнянні з товаришами менш активний і жвавий;

практично завжди млявий, апатичний у всіх сферах шкільного життя, незважаючи на те що здоровий.

6. Емоційна врівноваженість (позначити):

завжди спокійний, у нього не буває сильних емоційних спалахів;

звичайно спокійний, емоційні спалахи дуже ­рідкі;

емоційно врівноважений;

підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів;

запальний, часті сильні емоційні спалахи з не­знач­ного приводу.

Психолого­педагогічні рекомендації з подальшої роботи зі школярем:

 

Категорія: Портфоліо класного керівника | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 592 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: