Головна » Статті » Виховна робота » Години спілкування 1-4 класи

Екологічна гра Природа нам – як рідний дім
Екологічна гра Природа нам – як рідний дім
Мета: формувати екологічну культуру; розширувати уявлення учнів про цінність та багатогранність природи; привернути увагу до екологічної ситуації, стану навколишнього середовища; учити аналізувати, робити висновки; виховувати відповідальне ставлення до природи і свого здоров’я; мотивувати необхідність поведінкової діяльності щодо покращення стану довкілля.

Хід
1 учень. Нас оточує дивний, чудовий
Загадковий привабливий світ.
Розмаїтий увесь, веселковий
Й щире сонечко шле нам привіт.

2 учень. Синє небо бентежить, чарує.
Посилає веселку не раз.
Кольорів цілу гаму дарує
І у гості запрошує нас

Ведучий. Природа! З дитячих літ ми звикаємо до цього світу, до цієї краси, що нас оточує.

1 учень. Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина.
В небі — зорі, в ріках — води,
В полі квіточка ясна.

2 учень. А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе.
Є метелик і пташинка —
І таке цікаве все!

3. учень. Коли де бачу квітки очі,
«Люби!» — вона мені шепоче.
Повз деревце іду зелене,
«Привіт!» — схиляється до мене.
В гніздечку пташку стріну в гаї,
Питає пташка: «Як ся маєш?»
«Спочинь» — з болота жаба просить.
«Всміхнись» — цвіркун сюркоче в просі.
Який же цвіт кругом чудовий!
Додому йду в добрі й любові.

Відео «Пророда навколо нас»

Ведучий. З давніх-давен природа була основою життя людини.
Повітря, земля і вода – це Природа.
Природа – це Я і Ти – це Природа.

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» «Природа»
Ведучий. Що таке природа?
На дошці записую думки дітей про те, що таке, на їхню думку, природа і з чим вона асоціюється (дерева, рослини, квіти, тварини, земля, небо, люди, зірки, сонце, будинки.)
Ведучий. Природа – це все, що оточує нас.

Ведучий. Вправа «Чарівна скринька»
У мене в руках «чарівна скринька», а в ній — найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче побачити його, може зазирнути всередину, але іншим не розповідайте, трохи помовчте, аж поки всі не зазирнуть до скриньки.
- То кого ж і що ви побачили в скриньці?
- Так, ви побачили в ній себе серед природи.
Ведучий. Людина – частина природи, яка живе серед природи і бере з неї все необхідне для життя: повітря, воду, продукти харчування, одяг, корисні копалини, використовує природні ресурси для отримання предметів побуту.
- Чи зможе людина жити, якщо хоча б щось зникне?
Пропоную вам в цьому переконатися.

Ведучий. Дидактична вправа «Людина і природа»
Діти (об’єкти природи: сонце, тварини, вода, повітря, дерева, рослини) стають в коло і тримають всі разом одного великого м’яча (людина). По черзі поступово опускають руки. В результаті, коли останній опускає руки, м’яч падає. Разом робимо висновок.
Ведучий. Таким чином ми переконалися, що людина і природа тісно пов’язані.
І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю.

Ведучий. А чи завжди ми платимо їй добром за добро? На превеликий жаль, ні. Кожна зламана гілка, кожна зірвана квітка, кожен пійманий метелик — це рана, заподіяна природі. Якщо таку рану заподіюєш ти, твій товариш, а потім ще хтось — що стане з природою?

1 учень. Природа нам – як рідний дім,
Вона усім – як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба знати.

2 учень. Не рви, не знищи, не зруйнуй –
Це заповідь для тебе,
Красу планети не зіпсуй –
Вона одна під небом.

Відео «Бережи природу»

Ведучий. Все живе, що нас оточує, хоче і повинно жити. Якщо загине природа, загине і людство.

3 учень. Зупинімось – останній є шанс.
Оглянімось – благаємо Вас.
Все задумано мудро в природі:
Жити усьому в мирі і злагоді.
Річка хай куди хоче тече.
Пташеняті підставим плече.
Як зрубаємо дерево, вмить,
Поспішаймо хоч два посадить.
Як асфальт - то не через калину,
Джерельце хай не знає зупину.
4 учень. Полюбімо природу палко.
Не топчімо ногами фіалку.
Зупинімось - останній є шанс.
Це планета не тільки для нас.
Ніщо готове не впаде нам з неба,
Працюйте, не шкодуючи зусиль.
А ще умійте, друзі, там де треба,
Природу рідну зберегти!
Ведучий. Пройдуть роки і, можливо, хтось із теперішніх учнів стане господарем і охоронцем лісу, а може, просто доброю людиною, яка поведе своїх дітей на природу і навчить її любити.

1 учень. Ми вас кличемо в світ
Дивовижної природи,
Де немає горя й бід,
Де джерельно чисті води,
2 учень. Де ростуть рясні сади.
Спів птахів лунає дзвінко,
Ми ж потрапимо туди,
Якщо будемо довкілля берегти!

Ведучий. Природа не шкодує для нас нічого, нікого природа не забула, всіх до себе пригорнула. Оскільки наше життя тісно пов’язане з природою, як ми з вами з’ясували, то щоб зберегти її красу і багатство, треба знати і дотримуватися правил поведінки у природі.
Гра «Чим я можу допомогти природі?»
А як ми можемо зберегти нашу природу?
На дошці — намальоване дерево. Діти на «листочках» записують свої пропозиції щодо збереження природи та прикрашають ними його.
Не пошкоджуй кору дерев.
Не зривай в лісах та на луках квіти.
Не ламай гілля дерев та кущів.
Не лови метеликів, джмелів та інших комах.
Не руйнуй мурашники.
Не руйнуй пташині гнізда.
Не лови диких тваринок і не принось їх додому.
Не розпалюй в лісі багаття, особливо під кронами дерев.
Не шуми.
Не залишай на природі після себе сміття.
Не засмічуй водойми.
У лісі ходи стежками і доріжками.
Оберігай дерева і рослини, насаджуй нові.

Ведучий. Гра «Як правильно?»
Користуючись схемою, розкажи про вплив людини на природу.
Познач у квадратиках знаком «-» те, що погано,
знаком «+» — те, що добре.

1. учень Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо,
Птахи і звірі, води і ріки –
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить,
Бо світ навколо любові просить!
2 учень . Люди, будьмо ж людьми.
Поважайте, любіть природу,
Всі творіння її цінуйте,
Бережіть її ніжну вроду
І ніколи її не руйнуйте.
Без природи немає людини,
Обірветься без неї життя,
Пам’ятайте про це щохвилини:
Без природи нема майбуття!!!

Відео «Зроби світ кращим»
Категорія: Години спілкування 1-4 класи | Додав: Наталія (19.01.2017) | Автор: Світлана E
Переглядів: 240 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: