ДОБРІ СПРАВИ ПРИКРАШАЮТЬ ЛЮДИНУ (година спілкування для учнів 4-го класу) - Години спілкування 1-4 класи - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Години спілкування 1-4 класи

ДОБРІ СПРАВИ ПРИКРАШАЮТЬ ЛЮДИНУ (година спілкування для учнів 4-го класу)

ДОБРІ СПРАВИ ПРИКРАШАЮТЬ ЛЮДИНУ (година спілкування для учнів 4-го класу)

Мета: вчити учнів формулювати моральні судження та ціннісні орієнтири; розвивати вміння розрізняти добро і зло; виховувати бажання робити добрі справи.

Обладнання: віночок; записи на дошці: «Добре роби, добре й буде», «Добра справа, що дощ у засуху», «Добрі справи прикрашають людину»; картки з малюнками (сонце, вода, вітер, земля, дерева, будинок, меблі, посуд, одяг, книга); заготовки для квітів: пелюстки, серединки, клей, степлер.

Хід години спілкування

  1.  Організаційний момент . Емоційна та моральна підготовка до заняття.

Вправа на увагу.

  •  Станьте в коло. Подивіться один на одного. Чи помітили ви зміни у своїх товаришів, що відбулися протягом літа?
  •  Скажіть про це добрими словами один одному.
  1.  Етап орієнтації

Учитель. Свій перший урок ми почнемо з пісні «Це мій рідний край» (слова В. Крищенка, музика В. Куртяка, виконує С. Весна).

  •  Які ви знаєте групи символів України? (Державні, народні.)
  •  Назвіть народні символи України. (Верба, калина, рушник, писанка, віночок.)

Сьогодні будемо плести незвичайний вінок, вінок позитивних людських чеснот.

  1.  Етап покладання мети

Учитель. Тема години спілкування «Добрі справи прикрашають людину». Які ви знаєте позитивні людські чесноти?

Технологія «Асоціативний кущ» [2, с. 27].

 

 

 

Учитель. Сьогодні будемо говорити про добро, доброту. Щоб прикрасити вінок квітами, треба бути активними, спостережливими, уважними.

Вправа «Очікування» (учні висловлюють свої очікування від уроку, починаючи фразою: «Я очікую ... »).

  1.  Етап проектування

Учитель. Ознайомимося із завданнями, які необхідно виконати на уроці.

  1.  Гра-перевтілення «Добрий дощик».
  2.  Передбачення «Добра справа» (робота в парах).
  3.  Казка «Дарма жодна справа не пропадає» (А. Нейолова) (Додаток).
  4.  Довідкове бюро.
  5.  Творче завдання «Добра справа».
  6.  Колаж «Вінок Доброти» (робота в групах).
  1.  Етап організації виконання плану діяльності
  1.  Гра-перевтілення «Добрий дощик» [3, с. 53].

Учитель. Стаємо в коло. Ви всі - «Добрі дощові краплинки». Один учень стає в середину і буде мамою Хмарою. Вона бере в руки чашечку з чарівною водою доброти. Вмикається музика, і всі Краплинки танцюють, кружляючи навколо мами Хмари. Коли мелодія обривається, Краплинки завмирають, а мама Хмара бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину і запитує Краплинок, кому вони допомогли.

Після того, як усі Краплинки повідомлять про свої добрі справи, мама Хмара повинна повторити все, про що розповідали їй Краплинки.

  1.  Передбачення «Добра справа» [3, с. 55] (робота в парах).

(Роздати дітям насінини від яблуні.)

  •  З якої рослини у вас насіння?
  •  До якої групи відноситься ця рослина?
  •  Якою буде рослина через 10 років?
  •  Чия доброта допомогла цьому дереву вирости? (Доброта сонця, землі, повітря, вітру, садівника.)
  •  Чия доброта допомогла вам вирости? (Доброта батьків, бабусі й дідуся, учителів, друзів, подруг.)
  1.  Читання та обговорення казки А. Нейолової «Дарма жодна справа не пропадає» [3, с. 54-55]. (Додаток)
  •  Чому Крапелька пожаліла селянина?
  •  Про що гомоніли інші Крапельки?
  •  Уявіть, що Крапелька, яка впала на житній колосок, була чарівною. Виріс колосок доброти. Чим він може допомогти оточуючим?
  •  Якою була мама Хмара?
  •  Чого вона вчила своїх діточок - Краплинок?
  1.  Довідкове бюро [5].
  •  Доберіть спільнокореневі слова до слова ДОБРО. (Добро, доброта, добрий, добродій, добросердя.)
  •  Поясніть значення цих слів.

Інтернет-ресурси - Вікіпедія - так пояснює слово ДОБРО: категорія етики, якою позитивно оцінюють певну поведінку, явища чи події. Добро - благо, моральне, правильне, стверджувальне, позитивний початок, корисне, пожиточне. Протистоїть злу, поганому, руйнівному, негативному.

Академічний тлумачний словник української мови так пояснює слово ДОБРО - усе позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям; благо; добра, корисна справа, учинок.

  1.  Творче завдання «Добра справа» [2, с. 16].

(Діти обирають картку з малюнком.)

  •  Розкажіть про доброту того предмета, що зображений на картці, не називаючи його. Уважно слухайте, щоб відгадати, про що розповідають ваші друзі.
  1.  Колаж «Вінок Доброти» [3, с. 56] (робота в групах).
  •  Створіть свою квітку Доброти (діти беруть заготовки для квіток: пелюстки, серединки, клей, ножиці, степлер).
  •  Подумайте про все те добре, що ви можете зробити один для одного, щоб усім жилося цікавіше.

(Діти створюють свою квітку, розмірковуючи про добрі вчинки.)

  •  Кожен добрий вчинок, про який ви розкажете, дарує віночку красу, чарівність. Щоб віночок Доброти ожив, протягом дня виконайте все те, про що розповідали.

УІ.    Рефлексія [2, с. 17].

  •  Які ваші враження від уроку?
  •  Чому змогли виконати всі завдання?
  •  Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?
  •  Чи виправдалися ваші очікування? (Учні продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я...», «Мені вдалося...», «Я вважаю... », «Мені б хотілося дізнатися... »).

Додаток

ДАРМА ЖОДНА СПРАВА НЕ ПРОПАДАЄ

А. Нейолова

Зорав селянин свою смужку землі, заборонував її та засіяв. З ранку до пізнього вечора працював він у полі, щоби було чим восени прогодуватися.

Добрі були у селянина сходи, швидко піднялося жито та вигнало колос. Але надто рано настала спека, почав колос жовтіти і не давав зерну рости. «Ой, - бідкається селянин, - пропав мій урожай, як же я проживу тепер із дітками?!». І щодня в поле ходить, на небо поглядає - чи не пошле Бог дощику.

Якось стоїть селянин на своїй смужці та й журиться. Побачили його дві маленькі Крапельки, і говорять одна одній:

  •  Шкода мені цього господаря: стільки зусиль доклав, та без дощу пропаде його жито. Як би допомогти йому?
  •  Воно-то так, - відповіла інша Крапелька, - та що ти вдієш? Поглянь, яка ти крихітна - тобі не скропити навіть найменшої травинки.
  •  Правда твоя, - погодилася перша, - а все ж, може, хоча б трішки втішу бідолаху.

І стрибнула вниз. Поглянула їй услід друга Крапелька й подумала:

  •  Не хочу від неї відставати, піду й собі слідом за нею.

І ось упали обидві Крапельки - одна селянину на чоло, інша - на житній колос.

  •  Слава, тобі, Г осподи, дощ збирається, - зрадів селянин, - не залишуся я тепер без хліба.

Тим часом зібралося багато-багато дощових Краплинок і нумо обговорювати, як зрадів селянин їхнім подружкам.

  •  Піду і я порадую господаря, - відважилася, нарешті, одна з Краплинок.
  •  І я! І я! І я! - почулося звідусіль, і Краплинки дружно полинули на землю.

Ожило жито, стало добре наливатися зерно, зібрав селянин зі своєї смужки багатий урожай.

Ось так, якщо б не пожаліла господаря маленька дощова Краплинка, не зібрав би він зерна зі своєї смужки, та довелося б усю зиму йому з сім’єю голодувати.

Категорія: Години спілкування 1-4 класи | Додав: uthitel (24.08.2014)
Переглядів: 2208 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: