Урок на тему "Поняття успіху" - Години спілкування 10-11 клас - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Години спілкування 10-11 клас

Урок на тему "Поняття успіху"

Урок на тему: «Поняття успіху»
Мета уроку: - познайомити учнів з поняттям успіх;
- розглянути якості, якими потрібно володіти, щоб досягти успіху;
- розвивати вміння в учнів працювати в групах;
- розвивати вміння висловлювати власну думку; робити висновки;
- виховувати в собі якості успішних людей.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(На дошці записи).
Успіх не прийде до вас. Ви повинні дійти до нього. Марва Колінз
Успіх нічому не вчить. Він тільки переконує розумних людей, що вони не можуть програти. Білл Гейтс
Немає шляху до успіху. Успіх – є шлях. Михайло Шувалов
Успіх – це встигнути. М. Цвєтаєва
Людина зростає тоді, коли тягнеться вгору. М. Горький
Девіз уроку « Я хочу, я можу, я зроблю».
Слово вчителя: Бажання бути успішним переслідує мешканців сучасного світу. Життя щоденно ставить кожну людину перед необхідністю вибору — прийняттям відповідальних рішень. Життєвий шлях особистості багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність.
Кожен хоче чогось досягти у житті, щоб мати можливість пишатися собою. Чому ж одному це вдається, а іншому — ні? Адже людина має реальні можливості керувати власним життям і розвитком, розвивати власне «я», досягати відчуття впевненості й надійності. Життєва мета людини спрямована на досягнення добра, щастя, успіху.
Саме про успіх, шляхи його досягнення і піде сьогодні мова.
Спочатку спробуймо дати визначення поняттю «успіх». Що ви розумієте під цим словом?
Метод «Мозковий штурм»
Висловіть свою точку зору відносно поняття «успіх». Давайте їх запишемо на дошці.
Слово вчителя: Таким чином слово «успіх» викликає ряд асоціацій, пов'язаних з поняттями грошей, слави, блиску, затребуваність і багато іншого, що часто здається неземним і казковим. Успішний художник, успішний аналітик, успішний вчений, успішний ..., представники різного роду діяльності є успішними. Але чим вимірюється цей успіх? Гроші, людина, яка користується авторитетом, доречність? Кажуть, що успіх вимірюється самим життям. Як життя сучасної людини може вмістити й виміряти те, що ми називаємо успіхом? Очевидним є те, що поняття і відчуття успіху - це щось дуже індивідуальне і суб'єктивне.
А тепер познайомимося з визначенням Великого тлумачного словника сучасної української мови, «успіх» — позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача, талант;
— громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досягнень;
— визнання кимось чиїх-небудь позитивних якостей, особливостей;
— захоплення з боку осіб іншої статі.
Успіх — це те, чого бракує, на жаль, більшості з нас. Успіх — те, чого кожен хотів би досягти.
Чи знаєте ви видатних людей, які досягли успіху в житті?
Метод «Прес»
Ви маєте можливість висловити свою думку з даного питання за таким алгоритмом.
Я вважаю, що... (висловлюєте свою думку, пояснюєте, у чому полягає ваша точка зору).
...тому що (пояснюєте, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).
наприклад... (наводите факти, що демонструють ваші докази).
Таким чином... (Отже...) (узагальнюєте свою думку, робите висновок).
(Відповіді учнів).
Навіть видатним людям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвивати закладені здібності й досягати успіху. Тож немає сенсу переконувати, що талановита людина може досягти певних успіхів, коли вірить у себе і знає, що в неї вистачить сил аби здійснити свою мету.
Метод «Мікрофон»
Уявіть, що у вас в руках мікрофон і вам потрібно висловити свою думку. Тому інші учні не можуть говорити, вигукувати з місця, бо право говорити має лише той, у кого «мікрофон».
Запитання до учнів.
— Чи вважаєте ви себе успішними людьми?
— Чи досягли ви певного успіху?
— Що ви відчували в цей момент?
— Чи надавав вам хтось допомогу?
— Як ви вважаєте, від чого залежить ваш успіх?
Успіх у справах та особистому житті залежить від багатьох чинників.
Метод «Мозкового штурму»
Якими якостями потрібно володіти, щоб досягти успіху? ( робота в групах)
Учні обговорють питання, а потім доповідач від кожної групи має представити той аспект, тобто одну із якостей, яку обговорювали. Кожна група серед представлених якостей визначає ту, яка, на їхню думку, є основною.




Хочу сказати, що всі ми досягли успіху в житті, адже добре здоров’я, мирне середовище, хороші батьки і рідні, прекрасні друзі — це вже і є успіх.
Кожен із нас пережив почуття задоволення після вдалого завершення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі. Зараз ми спробуємо визначити складові успіху.

— Що найперше має визначити для себе людина?
1. Ціль, цілеспрямованість.
Коли людина ставить перед собою якусь мету, вона таким чином мимоволі себе оцінює. Якщо ставити перед собою завдання здобути всі матеріальні блага, то й оцінює себе на рівні цих благ: як власника автомобіля останньої моделі, як господаря розкішної дачі чи як частину свого меблевого гарнітуру.
Якщо людина живе, щоб приносити людям добро, полегшувати їхні страждання під час хвороби, то й оцінює себе на рівні своєї людяності. Вона ставить собі мету, гідну людини.
Ще Цицерон говорив: «Краща у світі мета — стати хорошою людиною».
Отже, перше, що необхідно, це мета або цілеспрямованість.
— Чи досягне успіху людина, зневірена у власних силах?
(Відповіді учнів).
Таким чином, для успіху потрібна впевненість.
2.Впевненість.
Так, коли сходиш до вершини, то це схоже на те, як піднімаєшся вгору сходами. Якщо тебе залишила впевненість, то йти стає ще важче, коли ж упевненість із тобою, то дорога до успіху вже ближче, і йти стає легко й цікаво.
Щоб домогтися бажаного результату, слід докласти максимум зусиль, наполегливо працювати. Отже, необхідною складовою є також наполегливість і працелюбність.
3. Працелюбність
— Що необхідно для досягнення професійного успіху?
(Відповіді учнів).
Необхідні знання і хоча б крапля таланту. Але й без таланту люди досягають успіху.
4. Знання, талант.
— Чи багато досягне у житті песиміст? (Відповіді учнів).
Для кожної справи потрібен відповідний настрій, тоді справа йде швидше і краще. Звичайно, що від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не поліпшиться. Коли людина у поганому настрої, вона забуває, що може багато і що вона сильна. Отже, важливе значення для успіху має настрій, оптимізм.
5.Оптимізм.
Отже, якщо раціонально поєднати ці складові — цілеспрямованість, упевненість, наполегливість, працелюбність, знання, талант і оптимізм — маємо пряму дорогу до успіху.
Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використовувати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів.
Повернемося до на шого епіграфа уроку. Висловіть свої думки.
Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх — у ваших руках!

ІІІ. Закріплення нового матеріалу
Пам’ятка
«Як досягти успіху в житті»
Постав перед собою реальну мету.
Склади власну схему досягнення успіху.
Розвивай силу волі.
Не зупиняйтеся на досягнутому.
Учися працьовитості й наполегливості.
Думай про позитивне.
Умій захоплюватися справою.
ІУ. Домашнє завдання: підготувати цитати про успіх.


На допомогу вчителю
Цитати про успіх
 Успіх нічому не вчить. Він тільки переконує розумних людей, що вони не можуть програти. Білл Гейтс
 Успіх - це рух від невдачі до невдачі без втрати ентузіазму. Уїнстон Черчілль
 Успіх не прийде до Вас. Ви самі повинні дійти до нього. Марва Коллінз
 Шість частин ключа до успіху: щирість, особиста цілісність, ввічливість, мудрість, милосердя. Вільм Меннінгер
 Успіх не є ключем до щастя. Щастя – ось ключ до успіху. Якщо ви любите те, що робите, ви будете успішним. Альберт Швейцер
 Немає шляху до успіху. Успіх – є шлях. Михайло Шувалов
 Про секрети успіху найперше міркують невдахи. Марсель Ашарі
 Успіх робить нас нетерпимими до невдачі. Невдача робить нас нетерпимими до успіху. Вільям Федер
 Успіх вдаряє в голову, невдача вдаряє в серце. Лоренс Пітер
 Успіх – справа чистого випадку. Це вам скаже будь – який невдаха. Ерл Уілсон
 Якщо ви досягли успіху відразу, спробуйте ще і ще раз. А потім заспокойтеся і живіть собі на втіху. Вільм Клод Філдс
 Успіх часто буває єдиною видимою різницею між генієм і божевіллям. П.Буаст
 Успіх – це коли не рахуєш гроші і починаєш рахувати калорії. Л. Левінсон
 Успіх – це встигнути. Марія Цвєтаєва
 Успіх негідників для багатьох спокусливий. Федр
 Якщо успіху досягти важко, треба докласти більше зусиль. П.Бомарше
 Секрети життєвого успіху: будь готовий до можливості того, як вона виникне. Бенджамін Дізраелі
 Успіх у бізнесі сам по собі не служить запорукою успіху поза бізнесом. Пітер Друкер
 Успіх – це не стільки те, що ми маємо, скільки те, ким ми стаємо в результаті. Джим Рон
 Удача – це постійна готовність використати шанс. Дж.Франк Доби
 Те, як високо ви піднімаєтеся, багато в чому визначається тим, як високо ви хочете забратися. Брайан Трейсі
 Захочеш – і будеш. В людині, затям, лежить не відгадана сила. Олег Ольжич
 Здатність відважно боротися за складні речі є великою силою. Це можна назвати здатністю долати дійсність. Соул
 Єдиний спосіб розширити межі можливого – зробити крок в неможливе. Артур Кларк
 Якщо ви щось бажаєте зробити, робіть зараз! Завтра може не настати ніколи. М. Лендон


Тест «Чи здатні ви досягти успіху?»
1. Успіх у справах, на мій погляд, забезпечується:
а) допомогою друзів;
б) спільною роботою;
в) моєю цілеспрямованістю.
2. Дружба для мене:
а) підтримка;
б) співпраця;
в) самоствердження.
3. Потрапивши у несподівану, ризиковану ситуацію, я:
а) шукаю допомоги;
б) покладаюсь і на себе, і на партнерів;
в) приймаю рішення і вживаю необхідні
заходи самостійно.
4. Справжній професіонал, на мою думку, відрізняється:
а) посидючістю і дисциплінованістю;
б) підготовкою;
в) рішучістю.
5. Яка з геометричних фігур вам найбільше подобається?
а) Квадрат;
б) круг;
в) трикутник.
6. Коли мені сподобалась особа протилежної статі, я:
а) чекаю від неї ініціативи;
б) поступово входжу в контакт з нею;
в) говорю про це їй (йому) відразу й рішуче.
7. У компанії, де є багато незнайомих, я:
а) відчуваю себе «не у своїй тарілці»;
б) знаходжу спільні теми і контакт;
в) відпочиваю, не звертаючи уваги на присутніх.
8. Під час публічного виступу (відповіді перед класом) я:
а) соромлюся, хвилююся;
б) шукаю взаєморозуміння у слухачів;
в) дістаю задоволення від власного голосу.
9. Для вирішення ризикованих складних справ краще брати людей:
а) надійних;
б) розумних і старанних;
в) самостійних і незалежних.
10. Доля, на мою думку, це:
а) неминучість;
б) поєднання везіння і невезіння;
в) здібність самому творити своє життя.
За кожен варіант «а» поставте собі 1 бал, за кожен варіант «б» — 3 бали, за варіант «в» — 0 балів. Підрахуйте загальну суму балів.
Інтерпретація результатів.
Якщо ви набрали 10—15 балів: на жаль, ви не можете самі впоратись із проблемою. Складність вашого етапу в закоренілій настанові, що ви немічні, до того ж не бажаєте змінити ситуацію. Низьке само-оцінювання — основна завада на шляху досягнення успіху, його слід позбутися.
Сума балів 16-22 свідчить про ваші завищені амбіції. В окремих випадках ви можете досягти успіху. Але ваші самовпевненість і егоїзм дратують багатьох і стають причиною конфлікту із вами. Вам потрібно орієнтуватися на співпрацю та інколи чинити наступ на власне «я».
Якщо ви набрали від 23 до 30 балів, вас можна привітати. Ви знайшли правильний шлях до досягнення успіху. Ваші амбіції виявляються тільки там, де це необхідно. Люди вас розуміють і готові з вами співпрацювати. Так тримати!
Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх — у ваших руках!

Категорія: Години спілкування 10-11 клас | Додав: mucharova (15.11.2015) | Автор: Ніконенко Світлана Едуардівна E
Переглядів: 908 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: