Класна година із застосуванням інтерактивних технологій: Життя людини— найвища цінність - Години спілкування 5-9 клас - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Години спілкування 5-9 клас

Класна година із застосуванням інтерактивних технологій: Життя людини— найвища цінність

Класна година із застосуванням інтерактивних технологій

 

Обладнання:

1) виставка літератури: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, Закон України «Про охорону дитинства», Національна програма «Дитина України»;

2) плакати:

«Бережи час — це полотнина,

з якої виткане життя»

              (К. Річардсон)

«Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра»

              (Л. Забашта)

«Пам’ятай! Життя — це подарунок, великий подарунок. І хто його не цінує,

той цього подарунка не заслуговує».

(Леонардо да Вінчі)

3)           картки із висловами про сенс життя; пелюстки квітки;

4)           музичні записи (вмикаються, коли учні виконують колективну роботу);

5)           чистий аркуш ватману на дошці.

У незліченному нашому багатстві

Слова дорогоцінні є:

Батьківщина,

Вірність,

Братерство.

А є ще:

Совість,

Честь...

Ах, якби всі розуміли,

Що це не просто слова, Яких би ми лих уникли,

І це не просто слова!

Учитель. Ми не випадково почали наш захід і з цих рядків. З античних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Протагором: «Людина — міра всіх речей», а цінність людського життя — це найвища суспільна цінність. Людина — частина суспільства, вона має свої права та обов’язки. Основне право людини — це право на життя. Захист цього права — найважливіший пріоритет цивілізації.

(Називаються державні документи соціально-правової охорони життя людини, прав дитини. Вони представлені на виставці.)

Учитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про цінності життя, подумаємо над питаннями:

— Для чого живе людина на Землі?

— Що потрібно зробити, щоб життя було в радість?

— Які ідеали і цілі в житті можна вибрати?

1.      Технологія «Мозковий штурм».

Ставиться проблема. На дошці записуються всі запропоновані варіанти рішення, обговорюються, вибираються кращі.

— Що для кожного з вас найцінніше в житті? (родина, здоров’я, щастя, гроші, друзі і т. д.)

Малюється сонце життя, вибираються основні поняття Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:

— суспільне, індивідуальне життя;

— матеріальне, духовне;

— щасливе, багате, праведне і т. д.

Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей — мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного — це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить... Від кого? «Не витрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя — це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові»,— сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.

2.      Технологія «Вільний мікрофон».

Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку.

Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.

— Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?

Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого-небудь.

— Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?

Висновок. Потрібно пам’ятати, що живеш серед інших людей, поважати їхнє право на життя.

— Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього?

Висновок. Простіше пристосовуватися, але чи цікавіше...

3.      Робота в групах «Квітка щастя».

— Що потрібно для щасливого життя?

4.      Кожній групі дається по одній пелюстці (усього їх п’ять). Діти повинні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім збирається квітка. Усі разом обговорюють, що вийшло. Учитель підводить учнів до думки про необхідність знань, здорового способу життя. Усі разом будують шкалу цінностей. Висновок. Жити щасливо — мати повагу людей, здоров’я, любов, друзів, роботу і т. д. Але необхідно розуміти: (відкривається заздалегідь написаний плакат) Технологія «Захист ідеї».

Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки із висловленнями про значення, мету життя. 2–3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.

Можливі завдання

1.           Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо)

2.           Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо)

3.           Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)

4.           Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон)

5.           Найвища із книг — книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)

6.           Жити — означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне — розуміти свою людську необхідність. (Жуль Верн)

Людське життя — це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.

Праця — на користь інших людей, країни.

Боротьба — повинна мати гуманну мету.

Любов — не повинна бути егоїстичною.

Дружба — повинна бути чесною.

Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну». Якщо є час, можна торкнутися проблеми: екологія, терор, війна.

Пошук сенсу життя, свого місця в ньому — дуже складна робота. Давайте спробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в класі, у родині, спілкування з друзями, родичами, учителями, з власного відношення до своїх прав і обов’язків.

(У процесі обговорення виробляються загальні правила, записуються на аркуші ватману, прикріпленого до дошки.)

Правила

1.           Адекватно приймати дійсність.

2.           Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. Поважати усіх.

3.           В усіх і всьому шукати лише гарне.

4.           Вірно дружити, вибирати гідних друзів.

5.           Розвивати почуття «добра» і «зла».

6.           Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.

7.           Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.

8.           Турбуватися про навколишній світ (природу).

9.           Нести відповідальність за всіх і все.

Підведення підсумків

— Що з почутого сьогодні вам запам’яталося?

— Що ви взяли для себе із сьогоднішнього заходу?

— Що сподобалося, що ні?

(Учитель пропонує намалювати на аркушиках оцінку уроку — один із трьох
виразів обличчя: усміхнене, байдуже, скривджене; підняти і показати. Дякує усім за участь у роботі
.)

0$lspx �#w n lang=UK>VI група — ряд Двокрилі;

VII група — ряд Перетинчастокрилі;

VIII група — ряд Блохи.

 

s�h$lnpx �#w Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про поведінку комах.

ітр��$�<px �#w /i> Покрив __________ (хітиновий). Тіло сегментоване, поділяється на відділи — _____________ (головогруди і черевце). Кінцівки мають ________ (членисту) будову. Павукоподібні мають _____ (чотири) пари ходильних ніг. Порожнина тіла ______________ (змішана). _______ (хеліцери) слугують для прокушування зовнішніх покривів здобичі і введення в неї отрути. Травлення в павука починається поза його _________ (організмом) і називається ______________ (зовнішнім). Органи дихання — _____________ (легеневі мішки і трахеї). Органи виділення — ___________ (мальпігієві судини).

5.2. Бесіда.

1. Чому клас Павукоподібні належить до типу Членистоногі?

2. Які особливості процесу травлення павуків?

3. Назвіть відмінності між дихальною системою павуків і раків.

4. Чим відрізняються між собою органи зору в ракоподібних і павукоподібних?

5.3. «Малюнок-загадка».

Учням пропонується малюнок павука-хрестовика (зображення проектується на екран), у якому художником були допущені помилки. Учням необхідно виявити ці помилки і виправити їх.

5.3. «Коло ідей».

Завдання для груп:

— Павуки можуть перетнути океан, пролітаючи при цьому тисячі кілометрів. Це не вигадка, а факт. Як вони це роблять?

— В Індії був виявлений вид павука, який може обходитися без їжі… 18 років! Як таке може бути? Запропонуйте ваші версії.

 

n  6. Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підводять підсумки уроку, вказують на ознаки, притаманні представникам класу Павукоподібні.

n  7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Підібрати народні прикмети, пов’язані з павуками.

2. Робота в групах

Опрацювати матеріал з теми (поширення, особливості будови та життєдіяльності, значення в природі та в житті людини):

I група — павуки;

II група — кліщі;

III група — скорпіони;

IV група — косарики.

Категорія: Години спілкування 5-9 клас | Додав: uthitel (04.12.2013)
Переглядів: 3387 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: