"БЕЗПЕКА ЛЮДЕЙ ПІД ЧАС НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ." - Бесіди - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Бесіди

"БЕЗПЕКА ЛЮДЕЙ ПІД ЧАС НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ."
ТЕМА БЕСІДИ:"БЕЗПЕКА ЛЮДЕЙ ПІД ЧАС НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ."

МЕТА БЕСІДИ:Ознайомити учнів з найбільш характерними для нашої місцевості надзвичайними ситуаціями;виховувати організованість,самодисципліну,відповідальне ставлення до своїх обов'язків,співчуття,повагу та гордість.

ПЛАН БЕСІДИ
1.Вступ.
2.Які бувають надзвичайні ситуації?
3.Шляхи попередження про небезпеку.
4.Посилена увага дітям,які потрапили в надзвичайну ситуацію.
5.Причина частих небезпек для людини - сама людина.

В наш час,коли тривають бойові дії,ми повинні завжди бути на поготові,стаються такі випадки,коли діти знаходять вибухонебезпечні предмети навіть у звичайних ручках.
Тому, я хочу ще раз нагадати щоб ви не піднімали незнайомі предмети,не брали подарунки від чужих людей.Бережіть своє здоров'я і здоров'я своїх близьких.І пам'ятайте:"Береженого Бог береже."
Надзвичайні ситуації несуть часто за собою багато сраждань,а часом і людські життя.
З багатьох ситуацій можна було б знайти вихід,який не ніс би за собою жахливих наслідків.Для цього необхідно знати правила,яких слід дотримуватись в тій чи іншій ситуації.Сьогодні ми про це і поговоримо.
Звичайно бувають такі надзвичайні ситуації,перед якими ми безсилі.
А з тими ситуаціями,яким ми можемо хоч якось зарадити,ми сьогодні познайомимося,а хто знайомий пригадає,що потрібно робити для уникнення нещасних випадків.
У разі виникнення надзвичайної ситуації необхідно дотримуватися спокою, виконувати рекомендації і поради щодо захисту, передаються засобами масової інформації.

На випадок надзвичайних ситуацій на всій території країни і на всіх підприємствах створюються системи оповіщення та інформування населення.

Передумовою для отримання населенням сигналу оповіщення або термінової інформації є передача на її початку переривчастого звуку електросирени, який означає "Увага всім !".

Цей сигнал привертає увагу населення до подальших повідомлень про те, що трапилося з усіх радіоточок, радіо- і телеприймачів.

Особливу увагу приділяється оповіщення населення, яке працює або проживає поблизу потенційно небезпечних об'єктів.

Інформація про загрозу або вже трапилася виниклої надзвичайної ситуації (аварії) передається в першу чергу до дитячих , навчальні та медичні заклади, що знаходяться в зоні можливого ураження.

З отриманням сигналу оповіщення та інформації про надзвичайну ситуацію батьки (родичі дітей, вихователі, вчителі або дорослі, що знаходяться поруч з дітьми без нагляду батьків) зобов'язані прийняти всі доступні заходи, рекомендовані населенню з метою забезпечення безпеки дітей.

Такими заходами, в залежності від обстановки, можуть бути: евакуація дітей разом з батьками (дорослими) з небезпечних місць, надання медичної допомоги, створення нормальних санітарно- гігієнічних умов, забезпечення повноцінним харчуванням, вживання заходів до розшуку батьків (родичів) дітей, що загубилися.

За безпосередньої загрози життю і здоров'ю необхідно всіма можливими способами залишити місце небезпеки.
У разі виникнення загрози життю та здоров'ю людей, у зв'язку з аварією на атомній електростанції, небезпекою хімічного зараження місцевості, катастрофами природного походження (повінь, землетрус, пожежа тощо) здійснюється евакуація, тобто вивезення (висновок, вихід) у безпечний район і розміщення там із забезпеченням прийнятних умов для тимчасового перебування.

При отриманні інформації про загрозу або виникнення небезпеки необхідно негайно відшукати і взяти з собою: документи, що засвідчують особу дітей та їх батьків, гроші, наявні підручні засоби індивідуального захисту (респіратор, марлева пов'язка для захисту органів дихання, одяг і взуття , пристосовані для захисту шкіри від радіоактивних та отруйних речовин), комплект верхнього одягу і взуття в залежності від пори року і погоди, запас харчів і питної води в герметичних ємностях і пакетах.

Дітям дошкільного віку вкладається у кишеню або пришивається до одягу записка, де зазначаються його прізвище, ім'я та по батькові, домашню адресу, а також прізвища, імена та по батькові батьків.

На шляхах евакуації необхідно неухильно виконувати всі розпорядження керівників, швидко і грамотно діяти за сигналами оповіщення , після прибуття на кінцевий пункт пройти реєстрацію і розміститися у зазначеному керівництвом евакуації місці.

У надзвичайних ситуаціях краще, якщо діти перебувають під наглядом батьків або інших близьких, оскільки з ними вони почувають себе у більшій безпеці.
Під час надзвичайних ситуацій обов'язок стежити за тим, щоб діти не були розлучені зі своїми батьками або вихователями, покладається в першу чергу на їх сім'ю, навчальний заклад чи установа, де перебувають діти, на місцеві органи влади і уряд країни.

Якщо все-таки діти розлучаються з батьками (близькими), місцева влада чи уряд відповідають за забезпечення дітям захисту та піклування. До їхніх обов'язків також входить пошук батьків або рідних дитини з метою возз'єднання сім'ї. Діти, які були розлучені зі своїми рідними під час надзвичайних ситуацій, не можуть вважатися сиротами і не можуть бути усиновлені до повного з'ясування долі їхніх батьків або близьких родичів.

У разі стихійного лиха, аварії або катастрофи дітям повинні бути забезпечені необхідна кваліфікована медична допомога, оптимальні санітарно-гігієнічні умови та повноцінне харчування. При надзвичайних ситуаціях особливо важливо продовжувати грудне вигодовування немовлят.
У місцях масового скупчення людей хвороби поширюються дуже швидко. Всім дітям біженців або дітям, що потрапили в надзвичайну ситуацію і тимчасово живуть у важких умовах, потрібно зробити щеплення згідно з рекомендаціями органів державного санітарно-епідеміологічного нагляду.

Вакцинацію під час надзвичайних ситуацій, потрібно проводити, використовуючи одноразові шприци.

Оскільки такі захворювання, як кір і гепатит, поширюються дуже швидко, хвору дитину слід ізолювати від інших дітей і забезпечити його огляд медичним працівником.

Члени сім'ї, медичні працівники і жінки, у яких є необхідні знання та досвід, повинні заохочувати мати новонародженої дитини годувати немовля виключно грудьми.

Коли в результаті терористичного акту, збройного конфлікту та інших, пов'язаних з насильством ситуацій діти втрачають близьких, а звичне оточення і рідні місця залишаються далеко, вони можуть відчувати почуття самотності і страху.

Наслідком перенесених страху і болю є прояв стресових реакцій. Деякі замикаються в собі, інші стають агресивними.

Тероризм та інші пов'язані з насильством ситуації викликають стресові стани у дітей. У цих умовах діти потребують особливої ??уваги батьків і у можливості висловити свої почуття, описати свої враження прийнятним для їхнього віку способом.
Якщо дитина не отримує належної допомоги, його страждання можуть посилитися.

Іноді діти в віком від 3 до 6 років відчувають відповідальність за те, що сталося, і це може викликати у них почуття провини. Дітям такого віку необхідні підтримка, увага і турбота з боку дорослих, вони потребують постійного схвалення.

Діти старшого віку краще розуміють надзвичайний характер ситуації і певною мірою більш уразливі до стресових переживань, ніж діти молодшого віку. Вони навіть можуть звинуватити себе в нездатності запобігти сталося.

Для того щоб діти відчули себе захищеними, необхідно якомога швидше створити їм звичні умови - залучати в життя нової громади, організувати навчання в школі, ігри з однолітками, спортивні заходи та інші форми відпочинку, постійний графік харчування і сну. Якщо стресова реакція у дитини затягується і набуває гострого характеру, слід забезпечити йому кваліфіковану допомогу.

Малювання або ігри з ляльками та іграшками допомагають дітям висловлювати свої почуття і пристосовуватися до стресової обстановці. Відтворення сценок з повсякденного життя-поширене і корисне заняття для малюків, що допомагає їм подолати наслідки пережитого.
Дітей слід спонукати висловлювати все, що їх турбує, заохочувати до самовираження, але не примушувати. Вони потребують слухачах і можливості висловити пережите.
Особливу небезпеку становлять вибухонебезпечні предмети і не розірвалися боєприпаси. Дітям необхідно забезпечити безпечні місця для ігор і суворо заборонити брати в руки незнайомі предмети і грати з ними.
Велику небезпеку для життя і здоров'я людей являють вибухонебезпечні предмети (газові магістралі, побутові прилади, водонагрівальні бачки, телевізори тощо) , а також не розірвалися боєприпаси.

Головна причина - нерозумна поведінка людей, і в першу чергу дітей і підлітків, при поводженні з вибухонебезпечними предметами і нерозірваними боєприпасами.

Дуже небезпечні для життя і здоров'я людей старі боєприпаси, тому що в результаті впливу вологи в них утворюються хімічні сполуки, здатні вибухати навіть при легкому дотику до них.

Особливо небезпечні протипіхотні міни, які бувають різної форми, розміру і кольору, як правило, непомітні і спрацьовують під тиском ваги, при натягу дроту, простому торканні або зміні кута їх нахилу.

Небезпечним є не тільки сам вибух, що впливає на людину за допомогою миттєво підвищується тиску повітря (ударної хвилі), але і його наслідки, тобто ураження людей уламками від будинків і будов, камінням, битим склом та іншими предметами, які розлітаються від ударної хвилі.

Найбільш небезпечні вибухи в житлових і громадських будинках, а також у місцях скупчення людей.

БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ, СВОЄ ЗДОРОВ₴Я, І СОЇХ РІДНИХ.
Категорія: Бесіди | Додав: vlasyuk_79 (16.01.2016) | Автор: Власюк Наталія Федорівна , E
Переглядів: 426 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: