Головна » Статті » Старша школа » Зарубіжна література 11 клас

Тема 2 : Життєвий і творчий шлях норвезького письменника, зачинателя європейської «нової драматургії» Генріка Ібсена

ТЕМА: Життєвий і творчий шлях норвезького письменника, зачинателя європейської «нової драматургії» Генріка Ібсена

 

МЕТА: ознайомити учнів із життям і творчістю письменни­ка; розвивати навички сприйняття інформації на слух, виділення головного, висловлення своєї думки про почуте й прочитане; виховувати інтерес до літе­ратури, прагнення до самовдосконалення.

 

ОБЛАДНАННЯ: портрет письменника, ілюстрації до його біографії, видання творів, ілюстрації до них; зображення крає­видів Норвегії.

ХІД УРОКУ

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. «Під шум великих міжнародних бур я зі свого боку воював із маленьким суспільством, до якого був прикутий волею обставин і життєвих умов», — писав у своїх спогадах Генрік Ібсен, видатний норвезький драматург другої половини XIX ст., п’єси якого ось уже понад 130 років не сходять зі сцен театрів у всьому світі. У чому ж полягає секрет мистецького довголіття творів Ібсена? Передусім у тому, що письменник глибоко вірив у цінність окремої особистості, протестував проти розчинення її в безликій людській масі. Головний мотив його творчості — заклик до людей реалізувати своє справжнє покликання, але в жодному разі не за рахунок чужого щастя чи навіть життя.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Розповісти про риси європейської «нової драматургії», її найви­значніших представників.

2. З якою метою драматурги завершували п’єси «відкритим фіна­лом»?

ІV Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1. Повідомлення учня про історичну й соціальну ситуацію в Норвегії XIX ст.

2. Слово вчителя (міні-лекція)

Генрік Ібсен народився в Шиєні — норвезькому містечку лісорубів. Дитинство його було самотнє й безрадісне. Особливо не­щасливим стало життя після того, як розорилася батькова торго­вельна фірма. У 15 років його відправили до Гримстада вчитися на помічника аптекаря. Там він провів 6 років, жив у мансарді на скромну платню. Юнака приваблювали поезія, літературна праця. Генрік почав писати вірші. Перша п’єса Ібсена «Катиліна» — істо­рична драма — особливого успіху не мала. 1852 року він приїхав до Бергена, очолив молодий норвезький театр. Ібсен у театрі займався всім — від підмітання сцени до режисури, що допомогло йому пі­знати сценічні умовності того часу, традиції, канони, які потім йому захотілося зруйнувати. Дирекція театру відправила Ібсена в Данію та Німеччину — набувати досвіду. Його власні п’єси вже починають помічати. У 1857-1864 роках драматург перебував у Кристіанії, і це один із найважчих у його житті періодів. З одного боку — ма­теріальна скрута, з іншого — уперте невизнання з боку норвезької буржуазної публіки та преси, що перебували під данським впливом і чинили опір проникненню національних творів на столичну сцену.

 

Як ви розцінюєте таку поведінку драматурга — обстоювати на­ціональне й перебувати в матеріальній скруті, але не піддатися модному данському впливу, завдяки якому можна було б стати багатим та успішним?

1864 року Ібсен виїхав із Норвегії. Це добровільне вигнання тривало аж 27 років.

Ібсен одружився із Сюзанною Торесен, яка стала його вірним другом на все життя. У них народився син. Родина жила то в Італії, то в Німеччині. Перші твори, які принесли драматургові світову популярність, — «Бранд» (1866) і «Пер Гюнт» (1867). Вони в ро­мантичному світлі змальовували конфлікт людини з її оточенням і показували існуючу безодню між героїчними пориваннями та дій­сністю, між реальністю та ідеалізмом.

У наступних творах письменник схиляється до реалізму.

1891 року Ібсен повернувся на батьківщину. А через сім років Норвегія урочисто святкувала 70-річчя видатного письменника. Не стало його 1906 року.

Які риси характеру Генріка Ібсена ви б визначили?

V Закріплення знань, умінь і навичок

Прокоментуйте!

Прокоментуйте слова Г. Ібсена: «П’єса не закінчується з па­дінням завіси після п’ятої дії: справжній фінал — поза її межами... Справа кожного читача чи глядача самому дійти до цього фіна­лу через особисту творчість».

VІ Домашнє завдання

Знайти додатково факти біографії та творчості письменника, знати зміст п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім».

VІІ Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Закінчіть речення:

Мені запам’яталося...

До театру, драматургії я ставлюся...

Я зацікавився (зацікавилася) (не за­цікавився (не зацікавилася)) творчіс­тю Ібсена тому, що...

 

 

Категорія: Зарубіжна література 11 клас | Додав: uthitel (04.09.2017)
Переглядів: 144 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: