УРОК №13 Тема. О. де Бальзак «Гобсек». Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто. - Зарубіжна література 10 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Зарубіжна література 10 клас

УРОК №13 Тема. О. де Бальзак «Гобсек». Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто.

УРОК 13

Тема. О. де Бальзак «Гобсек». Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій по­вісті. Композиція та стиль твору

Мета: допомогти учням усвідомити значення висвітлених автором мораль­них проблем; показати майстерність автора у змалюванні образів, побудові повісті; розвивати навички характеризування образів, кри­тичного осмислення прочитаного, висловлювання й аргументування власних думок; виховувати прагнення до доброчесного життя.
Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього.
Тип уроку: формування вмінь та навичок.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Людство постійно визначає для себе справжні й уявні цінності,  народ вносить у ці визначення свої корективи. Але вражає те, що людина прагне пройти шлях пізнання самостійно, сама встановлює ієрархію цінностей обирає їх для себе, незважаючи на світовий досвід. Бальзак у своєму творі аналізує причин виникнення скупості, маніакальної потреби накопичувати багатство заради багатства, зради, згубних пристрастей, але показує, до чого це г: "зводить. Сьогодні на уроці ми спробуємо зазирнути до творчої лабораторії  письменника, щоб зрозуміти, як йому вдалося так майстерно розкрити образи

•-:о:з, їх психологію й навести позитивні моральні приклади.

III. Оголошення теми й мети уроку

IV. Перевірка домашнього завдання

Перевірка засвоєння твору запитаннями про роль багатства й золота в житті героїв Бальзака і в нашому житті (1-2 учні)

V. Актуалізація опорних знань

Бесіда

• Схарактеризуйте образ Гобсека, визначивши в ньому реалістичні та роман­тичні риси.

VI. Формування вмінь та навичок

1. Складання умовної схеми

Учитель. Запишіть імена персонажів повісті О. де Бальзака «Гобсек» до умовної схеми.

2. Аналітичне коментування схеми

3. Колективна робота (складання таблиці)

Учитель. Складіть порівняльну характеристику жіночих образів повісті

«Гобсек».

Анастазі де Ресто

 

Фанні Мальво

 

Спільне

 

Молоді, вродливі, парижанки

 

Відмінне

 

3 багатої родини, легковажна, безрозсуд­но піддалася пристрасті, раба почуттів; жорстока; щастя не здобула, усе життя потому спокутувала свій гріх; залишила синові погану славу

 

3 небагатої родини, чесна, добропорядна, працьовита, відповідальна, тиха, скром­на; здобула щастя в родинному житті

 

4. Робота в парах

Учитель. Об'єднайтеся у пари. Проаналізуйте складену таблицю, підго­туйте висновки.

5. Колективне обговорення висновків

6. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Учитель. Визначте роль образу Дервіля в повісті Бальзака «Гобсек».

Очікувані відповіді

•  Композиційний стрижень твору — автор-оповідач.

•  Один із головних героїв, носіїв ідеї моральності навіть у жорстокому буржу­азному світі.

•   Образ Дервіля відіграє роль прийому обрамлення: історія про Гобсека «взя­та в рамку» опису розмови в салоні віконтеси де Гранльє.

•  Дервіль об'єктивно відтворює події, висловлює власне ставлення до героїв і ситуацій, що створює особливу атмосферу задушевності розмови й вірогід­ності оповіді.

7. «Провокаційно-дискусійні» (проблемні) твердження

•  Дервіль — головний герой твору Бальзака «Гобсек».

•  Дервіль — ідеальний буржуа, взірець для наслідування.

•   Гобсек — благородний месник, що карає розбещену аристократію за її гріхи.

•  Гобсек — «змій-спокусник», у нього завжди можна позичити гроші.

•  Гобсек — хвора людина.

8. Слово вчителя

• Зверніть увагу на таблицю. Про що свідчить ця інформація? (Про велику по­пулярність твору, важливість порушених у ньому проблем.)

Художній фільм «Гобсек»

 

СРСР

 

1937

 

Художній фільм «Помилка Оноре де Бальзака»

 

СРСР

 

1989

 

Художній фільм «Бальзак»

 

Франція — Італія — Гер­манія

 

1999 (режисер Ж. Дайан за участі Ж. Депардьє)

 

VII. Домашнє завдання

Індивідуальне: порівняти образи (виконати учнівське дослідження) тво­рів Плавта «Скарб», В. Шекспіра «Венеціанський купець», Ж. Б. Мольєра «Скупий», О. Пушкіна «Скупий рицар», М. Гоголя «Мертві душі» (Плюшкін), Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», І. Карпенка-Карого «Хазяїн» (Пузир).

Для всіх: підготуватися до контрольної роботи.

VIII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

•  Цей урок допоміг мені усвідомити...

•  Я вважаю, що образи, створені Бальзаком...

•  Мені запам'яталося...

Категорія: Зарубіжна література 10 клас | Додав: uthitel (21.10.2014)
Переглядів: 1642 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: