Урок. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Скретч. - Інформатика 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Інформатика 11 клас

Урок. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Скретч.

Урок. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Скретч.
Цілі:
навчальна: продовжити ознайомлювати з алгоритмічною структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з розгалуженням та повторенням, у визначеному навчальному середовищі;
розвивальна: розвивати логічне та алгоритмічне мислення; пам’ять, творчу уяву;
виховна: формувати вміння користуватися набутими знаннями і розширювати їх, прищеплювати навички самостійної роботи на комп’ютері.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Scratch.

Розум полягає не лише в знаннях, але
й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель

Хід уроку
І. Організаційний етап
привітання
перевірка присутніх
перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Термінологічна розминка. Кросворд «Алгоритм»

Запитання кросворду
1. Графічний об’єкт, яким можна керувати за допомогою команд Скретч.
2. Базова структура алгоритмів у вигляді послідовності команд.
3. Алгоритм, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером.
4. Одна з форм подання алгоритму.
5. Місце виконання алгоритму.
6. Людина, тварина або пристрій, які здатні виконувати команди.
7. Навчальне середовище виконання алгоритмів.
8. Вказівка виконавцеві.
Відповіді. Спрайт, слідування, програма, словесна, середовище, виконавець, скретч, команда. Ключове слово: алгоритм.
ІІІ.
Ви дома опрацювали матеріал за темою Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Скретч.
Метод «американської мозаїки».
1.Можно ли створювати проекти в середовищі Скретч, що реалізовують складні алгоритми? У середовищі Скретч можна створювати складні проекти, наприклад, мультиплікації за мотивами відомих казок або власних історій, розробляти комп'ютерні ігри чи тренажери, моделювати процеси, що відбуваються у природі, або взаємодію частин механізмів.
2.Як створювати проекти, що реалізовують складні алгоритми?
Перш ніж створювати проект у середовищі Скретч, у тому числі і складний, слід:
визначити об'єкти проекту та їх зображення;
виділити події проекту та дібрати відповідні команди для їх реалізації;
задати метод розв'язування завдання, розділити завдання на під-задачі, у яких виділити базові алгоритмічні структури;
створити алгоритм і подати його словесно чи у вигляді схеми.
Далі алгоритм слід описати мовою середовища виконання алгоритмів, перевірити його правильність і зберегти разом з усіма об'єктами у файлі проекту.
3.Які базові структури алгоритмів можуть використовуватися в складних проектах?
Базові структури: слідування, розгалуження, повторення.
2.Інтерактивна вправа «Лови помилку» робота з картками

3. Що виконують ці алгоритми
Приклад 1 демонструє послідовне використання чотирьох команд неповного розгалуження. Рух виконавця в певному напрямі буде здійснено тільки за умови натиснення відповідної клавіші.
У прикладі 2 використано три команди розгалуження повної форми, у яких тричі перевіряється, яка клавіша натиснута. Рух буде здійснюватися без натиснення клавіші Стрілка вправо.
3.Забезпечує побудову сторін квадрата
У програмі, що містить вкладені цикли, обов'язково спочатку виконується «внутрішній» цикл, а потім — «зовнішній».
V.Фізкультхвилинка
VI. Повторюємо правила з ТБ

— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
— Леонардо да Вінчі написав:
«Пам’ятай! Життя є дар,
І той, хто його не цінує,
Цього дарунку не заслуговує».
— Найцінніше, що є в людини, — це її життя. Воно дається їй тільки раз, і його не можна прожити двічі. Отже, життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. І в цьому вам допоможуть знання правил безпеки життєдіяльності та вміння складати і виконувати алгоритми.
VII. Практична робота
Склади проекти:
1.Танцюрист
2.Квіти
3.Веселка
4.Географія
5.Пазли
Вправи для очей
VIIІ. Узагальнення
Електронний тест
ІХ. Домашнє завдання
Проаналізувати §18, ст. 121-131, опрацювати на блогу урок 16
Йшов мудрець, а назустріч йому три чоловіки, які везли під гарячим сонцем візки з каменями для будівництва. Мудрець зупинив і задав питання кожному. У першого запитав: «А що ти робив цілий день?». І той з усмішкою відповів, що цілий день возив прокляті камені. У другого мудрець запитав: «А що ти робив цілий день?», і той відповів: «А я сумлінно виконав свою роботу». А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю і задоволенням: «А я брав участь у будівництві храму!».
Діти! Давайте ми спробуємо з вами оцінити кожен свою роботу за урок.
- Хто працював як перша людина?
- Хто працював сумлінно?
- Хто брав участь у будівництві храму?
Гра «Бюро ідей»
Учні мають можливість спробувати себе в ролі працівника «Бюро ідей», тобто запропонувати власні ідеї створення цікавих проектів у Скретч.

Категорія: Інформатика 11 клас | Додав: uthitel (17.01.2016)
Переглядів: 1103 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: