Урок № 8 Форматування табличних даних. Практична робота № 2. Введення ­даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора - Інформатика 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Інформатика 11 клас

Урок № 8 Форматування табличних даних. Практична робота № 2. Введення ­даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора

Урок № 8        Форматування табличних даних. Практична робота № 2. Введення ­даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора

Мета уроку:   сформувати в учнів навички форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок у середовищі табличного процесора; навчити форматувати клітинки, рядки і стовпці таблиці.

Очікувані результати: учні повинні знати формати даних: числовий, грошовий, текстовий, формат дати; способи введення даних різних форматів та зміни формату клітинок; види помилок під час уведення даних та способи їх усунення; учні повинні вміти створювати в текстовому документі таблиці довільного рівня складності; використовувати інструменти для креслення й настроювання таблиць у текстовому документі; редагувати та форматувати таблиці; виконувати прості обчислення в таблиці.

Обладнання: ПК, підручники.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3.  Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі (файл D9.doc).

2. Перевірка домашнього завдання

Вчитель пропонує учням по черзі «взяти» символічний мікрофон і назвати основні поняття, які були вивчені на попередньому уроці. Наприкінці вправи вчитель разом з учнями за необхідності уточнює і доповнює названі визначення.

Під час цієї роботи 2–4 учні за першими партами виконують самостійну роботу № 7 [5].

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Розв’язування проблемного питання.

Вчитель пропонує учням розглянути дані та визначити формат кожного числа, заповнивши таблицю даних (файл Т1_8.doc). Він підводить учнів до думки, що, наприклад, число 12 можна записати різними форматами, які підтримує табличний процесор MS Excel і з якими вони познайомляться на цьому уроці.

3.2. Повідомлення теми та мети уроку.

4. Актуалізація опорних знань

Заповнення таблиці «Знаю / Хочу навчитися» (файл T2_8.doc).

Учні самостійно заповнюють таблицю, де вказують, що вони вже вміють робити в MS Excel і що їм було б цікаво дізнатися про MS Excel.

5. Вивчення нового матеріалу

5.1. Бесіда.

Запитання для бесіди

1.   Під час вивчення яких програм застосовувалося форматування? (Відповідь: MS Word, MS Power Point, MS Publisher.)

2.   Які операції належать до процесу форматування? (Відповідь: зміна стилю, розміру, кольору, шрифту тощо.)

5.2. Ознайомлення учнів із форматуванням електронної таблиці (файл R_8.doc).

5.3. Вправа «Ажурна пилка».

Вправу виконують за кілька етапів. Вчитель об’єднує клас у 7 домашніх груп по 3–4 учні в кожній, командири груп отримують позначки одного кольору (жовті, зелені, червоні тощо).

І етап — робота в домашніх групах.

Завдання: опрацювати надану на картках інформацію (файл Z_8.doc) та опанувати її на рівні, достатньому для подання цієї інформації іншим.

6. Узагальнення і систематизація отриманих знань, умінь та навичок

Продовження вправи «Ажурна пилка».

ІІ етап — робота в експертних групах.

Учні об’єднуються в експертні групи (по одному з кожної домашньої групи), де вони по черзі обмінюються своїми знаннями з опрацьованого матеріалу.

ІІІ етап — робота в домашніх групах.

Учні повертаються в домашні групи і діляться інформацією, отриманою в експертних групах, обговорюють її і стисло нотують в робочих зошитах команди для форматування електронної таблиці.

7. Застосування узагальнених знань, умінь та навичок у стандартних і змінених умовах

Практична робота № 2. Введення даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора (файл Pr_8.doc або Практична робота № 6 [8]).

8. Контроль і самоперевірка

Самоперевірка практичної роботи.

Учні порівнюють отримані в результаті виконання практичної роботи таблиці з таблицями однокласників. Учитель відзначає правильно виконані  роботи (файл D4.doc ) і виставляє оцінки.

9. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Коло ідей».

Вчитель пропонує учням обговорити, яких помилок при виконанні практичної роботи вони припустилися, визначити їх причини і за підручником знайти способи їх усунення (_____).

10. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник __________________________________________________________________

Робочий зошит _______________________________________________________________

Додаткове завдання. Створіть таблицю «Розклад занять». Застосуйте всі вивчені команди форматування таблиці.

     

                      

 

Категорія: Інформатика 11 клас | Додав: uthitel (06.12.2014)
Переглядів: 1067 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: