Урок № 23 Поняття запиту та звіту, їх призначення - Інформатика 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Інформатика 11 клас

Урок № 23 Поняття запиту та звіту, їх призначення

Урок № 23        

Поняття запиту та звіту, їх призначення

Мета уроку:   ознайомити учнів з поняттям запиту до реляційної бази даних та його типами, з поняттям та призначенням звітів.

Очікувані результати: учні повинні знати поняття та призначення запиту і звіту; способи створення запитів і звітів; учні повинні вміти розрізняти запити (вибіркові та призначені для додавання, видалення чи оновлення даних), застосовувати Майстри для створення запитів і звітів; використовувати Конструктор для змінення запитів і форм; знаходити в базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі.

Обладнання: ПК, підручники.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь та навичок.

1. Організаційний момент

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо. Повідомлення теми та мети уроку.

2. Перевірка домашнього завдання

За підручником [14]. Учні разом з учителем обговорюють виконання практичних завдань, вибірково відповідають на запитання підручника. Учитель виставляє оцінки.

За підручником [11]. Учні разом з учителем обговорюють виконання практичних завдань, вибірково відповідають на запитання підручника. Учитель перевіряє текстові файли, виставляє оцінки, враховуючи усні відповіді.

3. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь учителя

Уявіть стандартну ситуацію: заступнику директора з навчально-виховної роботи треба підготувати заявку на участь учнів школи у районній олімпіаді з певного предмета. Для цього йому необхідно заповнити дані: прізвище, ім’я, клас, дата народження, адреса, телефон, інформація про одного з батьків, прізвище учителя, який викладає окремому учню цей предмет. Дані, звичайно, беруться з класного журналу, а точніше, з різних таблиць різних журналів. Саме цей складний процес відбору даних з різних таблиць демонструє роботу звичайного запиту будь-якої СУБД. Узагалі, запит можна вважати  найважливішою частиною системи управління базами даних, бо завдяки йому СУБД суттєво відрізняється від інших програм і приносить велику користь4. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування.

Запитання для опитування (відповіді — у файлі V1_23.doc)

1.   Що таке форми?

2.   Назвіть способи створення форм.

3.   З яких розділів складається форма?

5. Вивчення нового матеріалу

Лекція вчителя з демонстрацією дій на комп’ютері (файл L_23.doc).

План лекції

1.   Форми і звіти (порівняльна таблиця).

2.   Етапи і способи створення звітів у MS Access.

3.   Структура звіту.

4.   Автозвіт.

5.   Створення звіту з використанням Майстра звітів.

6.   Використання Конструктора звітів для створення та модифікації звітів.

7.   Типи запитів.

8.   Етапи і способи створення запитів у MS Access.

9.   Виконання і збереження запиту.

Учитель викладає матеріал, використовуючи як приклад базу даних Бібліотека. Оскільки матеріал уроку складний і інформативно великий, деякі уривки лекції добре було б підготувати на окремих картках або відобразити на великому екрані. Учні під час виконання практичної вправи створюють нові об’єкти в базі даних Бібліотека.

6. Закріплення знань

Робота з підручником або інформаційними картками.

Учні за допомогою підручника або інформаційних карток ще раз повторюють способи створення звітів та етапи створення ­запитів.

7. Застосування отриманих знань

Робота у парах за комп’ютерами (файл Z_23.doc).

1. Учні у базі даних Бібліотека створюють запити та звіти. (Якщо вистачає часу, вони можуть створити запити, аналогічні тим, які вчитель створював на уроці.)

2. Учні демонструють свої роботи.

8. Узагальнення і систематизація отриманих знань

Фронтальне опитування.

Запитання для опитування (відповіді — у файлі V2_23.doc)

1.   Як ви розумієте поняття запит?

2.   Що таке звіт?

3.   Для чого призначені запити?

4.   З якою метою використовуються звіти?

5.   З якими типами запитів ви познайомились?

6.   Назвіть способи створення звіту в програмі MS Access.

7.   Що таке верхній і нижній колонтитули? Яка між ними ­різниця?

9. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Мікрофон».

Учні по черзі продовжують речення:

Найпростішим для мене було...

Найскладнішим для мене було...

Найцікавішим для мене було...

10. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник __________________________________________________________________

Робочий зошит _______________________________________________________________

Додаткове завдання      

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ 

Категорія: Інформатика 11 клас | Додав: uthitel (08.01.2014)
Переглядів: 1227 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: