Урок № 11 Призначення й використання вбудованих функцій табличного процесора - Інформатика 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Інформатика 11 клас

Урок № 11 Призначення й використання вбудованих функцій табличного процесора

Урок № 11        Призначення й використання вбудованих функцій табличного процесора

Мета уроку:   ознайомити учнів із призначенням і використанням основних математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора.

Очікувані результати: учні повинні знати категорії вбудованих функцій табличного процесора, їх призначення та використання; математичні, статистичні, логічні функції табличного процесора; учні повинні вміти застосовувати основні математичні, статистичні, логічні функції.

Обладнання: ПК, підручники, таблиці з теоретичним матеріалом, картки з практичним завданням або матеріали видань [5] та [8].

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо. Повідомлення теми та мети уроку.

2. Перевірка домашнього завдання

Учні демонструють виконані вдома практичні завдання, пояснюють вибір діаграм та особливості їх побудови.

Учитель оцінює домашню роботу.

3. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Напиши, передай наступному».

Вчитель пише у верхній частині аркуша тему уроку. Учні по черзі пишуть пов’язане з темою слово чи запитання і передають аркуш одне одному. Записи не повинні повторюватися, але їх можна виправляти.

Наприкінці виконання вправи вчитель зачитує записи та формулює тему й завдання уроку.

4. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування.

Запитання для опитування (відповіді — у файлі V1_11.doc)

1.   Назвіть способи завантаження програми MS Excel.

2.   Поясніть правила введення даних до клітинки електронної таблиці.

3.   Які дані може містити клітинка?

4.   Вкажіть дії, необхідні для зміни формату клітинки.

5.   Поясніть поняття «автозаповнення».

6.   Що таке формула в табличному процесорі, з чого вона може складатися?

7.   Як зберегти файл під конкретним ім’ям у табличному процесорі MS Excel?

5. Вивчення нового матеріалу

5.1. Розповідь учителя (файл L_11.doc).

План розповіді

1.   Формули і функції в MS Excel. Аргумент і результат функції.

2.   Скорочення функції.

3.   Майстер функцій.

4.   Категорії функцій.

5.2. Вправа «Броунівський рух».

Кожний учень отримує свій «навчальний блок» з теми (текст на окремому аркуші або параграф підручника) та протягом 5–10 хвилин вивчає його.

Після вивчення матеріалу учні ходять по класу і обмінюються своєю інформацією з однокласниками. Протягом відведеного часу вони повинні поспілкуватися з максимальною кількістю учнів для отримання найбільш повної інформації з теми.

Наприкінці виконання вправи учні занотовують отриману інформацію.

Приклад завдання (файл Z1_11.doc)

Виберіть категорію (математичні функції), визначте, які функції до неї входять, дослідіть їх та наведіть приклади їх використання. Підготуйте матеріал для доповіді іншим учням.

6. Закріплення отриманих знань

Робота в парах за комп’ютером.

Приклад завдання (файл Z2_11.doc або практичний тренінг № 13 [5]).

7. Застосування отриманих знань

Практична вправа (файл Z3_11.doc).

(Відповідь — у файлі V2_11.xls).

8. Контроль і самоперевірка

Учні перевіряють один в одного практичні вправи. Вчитель виставляє оцінки.

9. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Рефлексивний ланцюжок».

Учні по черзі доповнюють речення «Сьогодні на уроці я...» і записують на дошці. У результаті виконання вправи «утворюється» рефлексивний ланцюжок.

10. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник __________________________________________________________________

Робочий зошит _______________________________________________________________

Додаткове завдання      

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

Категорія: Інформатика 11 клас | Додав: uthitel (07.12.2014)
Переглядів: 1019 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: