Урок № 10 Створення та настроювання діаграм. Практична робота № 4. Побудова діаграм - Інформатика 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Інформатика 11 клас

Урок № 10 Створення та настроювання діаграм. Практична робота № 4. Побудова діаграм

Урок № 10     Створення та настроювання діаграм. Практична робота № 4. Побудова діаграм

Мета уроку:   ознайомити учнів з типами діаграм у середовищі табличного процесора MS Excel та засобами їх настроювання; навчити будувати діаграми, настроювати параметри відображення діаграми, області даних та рядів даних.

Очікувані результати: учні повинні знати призначення основних панелей інструментів табличного процесора та кнопок на них, типи діаграм табличного процесора; поняття вхідних даних та діапазон даних для кожного ряду діаграми; критерії визначення типу діаграми, яка оптимально відображатиме один або кілька рядів даних; можливості Майстра діаграм; учні повинні вміти використовувати Майстер діаграм; визначати тип діаграми, що найкраще відображатиме один чи кілька рядів даних; змінювати тип діаграми; задавати діапазон вхідних даних для діаграми й діапазон даних для кожного ряду; настроювати параметри відображення діаграми, області даних та рядів даних; будувати діаграми.

Обладнання: ПК, підручники, роздавальний та електронний матеріал для вправи «Матриця думок».

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі (файл D9.doc).

2. Перевірка домашнього завдання

Вчитель перевіряє таблиці для автоматичного переведення гривні в інші іноземні валюти з урахуванням чинного курсу валют.

Критерії оцінювання: оформлення таблиці, правильність введення формул, оптимальне розташування даних.

За найкращі роботи виставляються оцінки.

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Бесіда.

Вчитель пропонує учням пригадати діаграми або графіки, з якими вони стикалися, і поміркувати, для чого і де їх використовують.

Запитання для бесіди

1.   Що таке діаграма? (Відповідь: діаграма — це графічне зображення, у якому числові дані подаються геометричними ­фігурами.)

2.   На яких предметах у школі ви стикалися з діаграмами? Наведіть приклади. (Відповідь: алгебра, географія, економіка, історія тощо.)

3.   У яких програмах ви стикалися з діаграмами? (Відповідь: MS Word, MS PowerPoint.)

Наприкінці бесіди вчитель пропонує учням визначити тему та мету цього уроку.

3.2. Повідомлення теми та мети уроку.

4. Актуалізація опорних знань

Вправа «Письмове есе».

Вчитель пропонує учням за 5 хвилин написати есе на тему «Основ­не призначення електронних таблиць».

Цей вид роботи можна замінити самостійною роботою № 8 [5].

5. Вивчення нового матеріалу

5.1. Міні-лекція вчителя (файл L_10.doc).

План лекції

1.   Поняття діаграми.

2.   Майстер діаграм.

5.2. Робота в парах.

Вчитель пропонує учням ознайомитися з форматуванням діаграм за підручником, занотувати основні моменти і обгово­рити їх.

[11]

[14]

[8]

С. 84–86

С. 103–106

С. 28–29

 

 

6. Узагальнення і систематизація отриманих знань, умінь та навичок

Вправа «Матриця думок» (файл Z1_10.doc).

7. Застосування узагальнених знань, умінь та навичок у стандартних і змінених умовах

Практична робота № 4. Побудова діаграм (файл Pr_10.doc або Практична робота № 8 [8]).

Після виконання практичної роботи вчитель оцінює її (файл D4.doc у папці Додатки).

8. Контроль і самоперевірка

Вправа «Знайди співвідношення» (P_10.ppt).

Вчитель пропонує учням поєднати речення з таблиці, що розташована ліворуч, з відповідними словами з таблиці праворуч та назвати отримані твердження (правильні твердження — файл V_10.doc).

9. Підбиття підсумків уроку

9.1. Групова робота (файл Z2_10.doc).

9.2. Підбиття підсумків роботи учнів, виставлення оцінок.

Учитель пропонує учням скласти алгоритм побудови діаграми. Один учень записує його на дошці, інші — в робочих зошитах.

10. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник __________________________________________________________________

Робочий зошит _______________________________________________________________

Додаткове завдання      

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

Категорія: Інформатика 11 клас | Додав: uthitel (06.12.2014)
Переглядів: 702 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: