Урок № 51 Урок-узагальнення з тем «Основи еволюційного вчення» та «Історичний розвиток і різноманітність органічного світу» - Біологія 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Біологія 11 клас

Урок № 51 Урок-узагальнення з тем «Основи еволюційного вчення» та «Історичний розвиток і різноманітність органічного світу»


Урок № 51

 

Урок-узагальнення з тем «Основи еволюційного вчення»
та «Історичний розвиток і різноманітність
органічного світу»

 

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з тем «Основи еволюційного вчення» та «Історичний розвиток і різноманітність органічного світу»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, інтуїтивно-ситуативного досвіду, розвивати увагу і пам’ять учнів, уміння висловлювати свою думку; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати любов до природи і всього живого, формувати науковий світогляд.

Очікувані результати: учні мають називати таксономічні одиниці, ери, періоди розвитку Землі; учні мають робити висновок про ускладнення тваринного і рослинного світу в процесі еволюції, про єдність органічного світу.

Обладнання: ___________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

 

1.      Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.

2.      Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з тем «Основи еволюційного вчення» та «Історичний розвиток і різноманітність органічного світу».

Завдання уроку:

1.   Узагальнити, систематизувати, проконтролювати свої знання з тем.

2.   Виправити помилки, яких припустилися при вивченні тем.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Обговорення вислову

Історія — це свідок часів, світло істини, пам’ять минулого, вчителька життя, вісник старовини…

Цицерон

— Як пов’язана історія з біологією?

— Чому важливо знати історичні події в органічному світі?

— Що нам відомо про історію розвитку органічного світу?

4.      Актуалізація опорних знань учнів і перевірка домашнього завдання

Робота зі словником термінів (індивідуальне домашнє завдання попереднього уроку). На екрані відображується (або записується на дошці) певний термін, учні читають його і пропонують приклади цього явища.

5.      Узагальнення, закріплення і контроль знань

5.1. Фронтальна бесіда.

1.   Що таке еволюція?

2.   Які теорії еволюції вам відомі?

3.   Що таке мікро- і макроеволюція?

4.   В яких напрямах може відбуватись еволюція?

5.   Якими шляхами може іти еволюція?

6.   Які гіпотези походження життя вам відомі?

7.   На які геологічні ери та періоди поділяється історія розвитку органічного світу?

5.2.           Тест на визначення відповідності між терміном та його визначенням

 

Визначення

 

Термін

А

Період панування плазунів

 

1

2

 

3

4

5

6

7

 

8

9

10

11

12

13

14

15

Ароморфоз

Стаціонарного стану

Рудимент

Девонський

Ідіоадаптація

Силурійський

Мимовільне зародження

Тріасовий

Біохімічна

Панспермія

Атавізм

Юрський

Креаціонізм

Кам’яновугільний

Дегенерація

Б

Гіпотеза, за якої життя виникло завдяки Творцю

 

В

Поява ласт у моржів

 

Г

Період, у якому рослини вийшли на сушу

 

Д

Гіпотеза, згідно з якою життя виникло з неживої речовини

 

Е

Поява плаценти у ссавців

 

Є

Гіпотеза, згідно з якою життя існувало завжди

 

Ж

Апендикс у людини

 

З

Період розквіту папоротеподібних, хвощів та плаунів

 

И

Гіпотеза, згідно з якою життя занесене на Землю з інших планет

 

І

Багатососковість у людини

 

К

Період, у якому виникли перші ссавці

 

 

Відповіді:

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

З

И

І

К

12

13

5

6

7

1

2

3

14

10

11

8

 

6.      Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Учні характеризують поняття «еволюція», основні етапи і шляхи еволюції.

7.      Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу (не обов’язково).

Підручник _______________________________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати кросворди за темами «Властивості живих організмів», «Проблеми людства», «Біосфера».


 

Категорія: Біологія 11 клас | Додав: uthitel (02.01.2014)
Переглядів: 2715 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: