Урок № 46 Сучасні уявлення про фактори еволюції - Біологія 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Біологія 11 клас

Урок № 46 Сучасні уявлення про фактори еволюції


Урок № 46

 

Сучасні уявлення про фактори еволюції

 

Мета уроку: ознайомити учнів із сучасними уявленнями про фактори еволюції, з поняттями «фактори еволюції», «елімінація», «внутрішньовидові фактори еволюції», «міжвидові фактори еволюції»; розвивати увагу і мислення, навички колективної та пошукової діяльності, уміння узагальнювати інформацію і робити висновки, висловлювати власну і колективну думку; виховувати науковий світогляд, формувати потяг до знань про природу та історію її розвитку, ділові товариські відносини в колективі класу.

Очікувані результати: учні мають характеризувати елементарні фактори еволюції.

Обладнання: ___________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння знань.

 

1.      Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.

2.      Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Визначення мети і завдань уроку.

Учні обирають мету і завдання уроку із запропонованих (відображені на дошці або на екрані). Можна навмисно вставити декілька неправильних завдань, щоб спровокувати учнів на активне мислення.

Мета уроку: ознайомитися із сучасними уявленнями про фактори еволюції.

Завдання уроку:

1.   Ознайомитися: з поняттями «фактори еволюції», «елімінація», «внутрішньовидові фактори еволюції» і «міжвидові фактори еволюції».

2.   Порівняти фактори еволюції за Ж. Б. Ламарком і Ч. Дарвіном.

3.      Актуалізація опорних знань учнів і перевірка домашнього завдання

«Біологічний бій»

Учні «атакують» один одного термінами, що були вивчені на попередніх уроках (макроеволюція, мікроеволюція, біологічний прогрес, біологічний регрес, ароморфоз, ідіоадаптація, дегенерація, дивергенція, конвергенція, паралелізм, адаптивна радіація, гомології, аналогії, рудименти, атавізми).

4.      Мотивація навчальної діяльності

Обговорення вислову

Важко створити хорошу теорію, адже вона має бути розумною, а факти завжди є такими.

Дж. Бідл

— У чому полягає еволюційна теорія?

— Які факти нам відомі про еволюцію?

Учнів необхідно підвести до усвідомлення того, що еволюція — це довготривалий процес, який відбувається під дією певних факторів.

Сучасні уявлення про фактори еволюції

 

5.      Засвоєння нового матеріалу

Сучасні уявлення про фактори еволюції

«Акваріум», складання схем, словникова робота

1 група. Фактори еволюції

Фактори еволюції — це фактори, що сприяють адаптаційним змінам організмів, популяцій та видів.

2 група. Боротьба за існування та спадкові фактори еволюції. Елімінація

Учні мають пригадати, як саме впливає спадковість і боротьба за існування на хід еволюції, навести приклади боротьби за існування в живій природі, ознайомитися
з новим поняттям «елімінація» і ознайомити з ним однокласників.

Елімінація — загибель особини на будь-якому етапі онтогенезу, коли вона не залишає нащадків.

3 група. Внутрішньовидові еволюційні фактори

Учні мають пригадати, якими бувають внутрішньовидові зв’язки організмів (хвилі життя, дрейф генів, статевий добір, ієрархічні взаємовідносини в популяціях тощо), розкрити їхнє значення для еволюції.

4 група. Міжвидові еволюційні фактори

Учні пригадують форми міжвидових взаємозв’язків організмів (симбіоз, хижацтво, виїдання, паразитизм, конкуренція тощо), наводять приклади, розкривають їхнє значення для еволюції.

6.      Узагальнення і закріплення знань

6.1. Біодиктант.

6.2. Взаємоперевірка.

7.      Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Учні самостійно підбивають підсумки уроку: розкривають значення факторів еволюції для розвитку органічного світу, підтверджуючи свою відповідь прикладами.

8.      Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

8.1. Завдання для всього класу.

Підручник _______________________________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________________________

8.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про гіпотези виникнення життя.

 

Категорія: Біологія 11 клас | Додав: uthitel (02.01.2014)
Переглядів: 2087 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: