Урок № 38 Вплив діяльності людини на стан біосфери. Збереження біорізноманіття. Охорона біосфери - Біологія 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Біологія 11 клас

Урок № 38 Вплив діяльності людини на стан біосфери. Збереження біорізноманіття. Охорона біосфери


Урок № 38

 

Вплив діяльності людини на стан біосфери.
Збереження біорізноманіття. Охорона біосфери

 

Мета уроку: поглибити знання учнів про вплив людини на стан біосфери; ознайомити зі способами збереження біорізноманіття, охорони біосфери; розвивати
в учнів мислення, уміння висловлювати і відстоювати свою думку, навички роботи
з додатковими джерелами інформації; виховувати етичне ставлення до живих організмів, екологічну свідомість, свідоме ставлення до використання природних ресурсів.

Очікувані результати: учні мають пояснювати роль заповідних територій
у збереженні біологічного різноманіття, рівноваги в біосфері; учні мають застосовувати знання про особливості функціонування популяцій, екосистем, біосфери для обґрунтування заходів їх охорони; для проектування дій у справі охорони природи; для прогнозування наслідків впливу людини на екосистеми; для визначення стратегії й тактики своєї поведінки в сучасних умовах оточуючого середовища; учні мають робити висновок про роль біологічного різноманіття, регулювання чисельності видів, охорони природних угруповань для збереження рівноваги в біосфері.

Обладнання: ___________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння знань, урок-конференція.

 

1.      Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.

1.5. Оголошення про відкриття конференції.

2.      Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Визначення мети і завдань уроку.

Мета уроку: поглибити знання про вплив людини на стан біосфери, ознайомитися зі способами збереження біорізноманіття, охорони біосфери.

Завдання уроку:

1.   Дізнатися: про негативний і позитивний впливи діяльності людини на стан біосфери; про способи збереження біорізноманіття; про способи охорони біосфери.

3.      Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

Бесіда з учнями:

— Пригадаймо, що таке біосфера, які властивості їй притаманні, які межі вона має.

4.      Мотивація навчальної діяльності

4.1. Обговорення висловів.

Природа не визнає помилок; вона завжди правдива, завжди серйозна, завжди сувора; вона завжди права; помилки ж походять від людей.

Й. Гете                                                                                                  

Спостерігайте природу і прямуйте дорогою, яку вона вам вказує.

Жан-Жак Руссо                                                                        

Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник.

І. Тургенєв                                                                                                       

О скільки у природи немудро-мудрих літер! О скільки у людини невміння прочитать

П. Тичина                                                                                                         

Творіння при­роди досконаліші за творіння мистецтва.

Цицерон                                                                                                           

В озонову дірку подивився янгол:

— Господи, скажи їм, щоб вони схаменулись!

Л. Костенко                                                                                                                                                     

4.2. Представлення учасників конференції.

5.      Засвоєння нового матеріалу

Проведення конференції

Виступи учнів, демонстрування фільмів про охорону природи, дискусія між учнями, заповнення таблиці, короткі записи в зошитах, словниках.

До таблиці доцільно занести всі питання, що обговорювалися на конференції.

 

Екологічні проблеми та їх вирішення

Екологічні проблеми

Методи вирішення проблем

Демографічна криза

 

Урбанізація (розростання мегаполісів)

 

Зміна ґрунтів (ерозія, засолення, забруднення)

 

Знищення і забруднення лісів

 

Нераціональне використання енергоресурсів

 

Забруднення атмосфери й інший негативний вплив людини на неї

 

Забруднення гідросфери й інший негативний вплив людини на неї

 

Зміна клімата

 

Зникнення видів

 

 

6.      Узагальнення і закріплення знань

6.1. Заключне слово вчителя.

6.2. «Інтерв’ю».

Учні по черзі висловлюють свої побажання людству щодо забруднення біосфери. Пропозиції учнів можна коротко фіксувати на дошці (два учні).

7.      Підбиття підсумків уроку, рефлексія

7.1. Обговорення вислову.

Є таке тверде правило: вранці встав, умився, привів себе до ладу — одразу приведи до ладу свою планету.

А. де Сент-Екзюпері

7.2. Складання «пам’ятки нащадкам».

Учні самостійно виготовляють пам’ятки щодо збереження біорізноманіття або охорони природи.

8.      Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

8.1. Завдання для всього класу.

Підручник _______________________________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________________________

8.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати запитання до матеріалу, що викликає в однокласників найбільше труднощів, або є незрозумілим.

 

Категорія: Біологія 11 клас | Додав: uthitel (02.01.2014)
Переглядів: 2783 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: