Урок № 10 Урок-узагальнення з тем «Розмноження організмів» та «Закономірності спадковості» - Біологія 11 клас - Старша школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Старша школа » Біологія 11 клас

Урок № 10 Урок-узагальнення з тем «Розмноження організмів» та «Закономірності спадковості»

Урок № 10

 

Урок-узагальнення з тем «Розмноження організмів»
та «Закономірності спадковості»

 

Мета уроку: узагальнити, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з тем «Розмноження організмів» та «Закономірності спадковості»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, інтеграції інформації, отриманої з різних сфер наукового пізнання та інтуїтивно-ситуативного досвіду; формувати свідому дисципліну та самодисципліну учнів, створювати атмосферу співробітництва та співдружності.

Очікувані результати: учні мають застосовувати знання законів генетики для складання схем схрещування для розв’язання типових задач із генетики (моно-
і дигібридне схрещування); для оцінки спадкових ознак у родині та планування родини.

Обладнання: ___________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань (урок-гра).

1.      Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.

2.      Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку, спираючись на його тему.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з тем «Розмноження організмів» та «Закономірності спадковості».

Завдання уроку:

1.   Узагальнити і систематизувати знання з тем.

2.   Проконтролювати і відкоригувати знання з тем.

3.      Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Сьогоднішній урок незвичайний. Це — урок-гра! Гра складається з п’яти конкурсів. Дві команди будуть змагатись упродовж усього уроку. Саме сьогодні ми дізнаємось, хто з вас краще засвоїв вивчені теми. Девізом нашого уроку стане вислів:

Блаженство тела состоит в здоровье, блаженство ума в знании.

Фалес Мілетський (624546 до н. е.)

4.      Актуалізація опорних знань учнів і перевірка домашнього завдання

4.1. Представлення журі. До складу журі вчитель може запросити декількох колег або запропонувати декількох учнів, які засвоїли цю тему на високому рівні. (Або вчитель може оцінювати відповіді команд самостійно.)

4.2. Капітани команд представляють назви своїх команд.

4.3. Перший конкурс «Привітання команд».

Презентація вірша-привітання. Максимальна оцінка за конкурс — 5 балів.

4.4. Другий конкурс «Розминка».

Кожна команда ставить 6 заздалегідь підготовлених запитань команді-супернику. На обговорення запитання у команди є 30 секунд, оцінка за кожну правильну відповідь — 1 бал.

5.      Узагальнення, закріплення і контроль знань

5.1. Третій конкурс «Вірю — не вірю».

Кожній команді вчитель пропонує п’ять тверджень, на які вони мають відповісти «вірю» або «не вірю». За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал.

5.2. Четвертий конкурс «Конкурс капітанів».

Кожний капітан має розповісти про певне генетичне явище, не називаючи його самого. Капітан-суперник має визначити, про що йдеться. Кожна розповідь має тривати не більше 3 хвилин. Максимальна оцінка за конкурс капітанів — 5 балів.

5.3. П’ятий конкурс «Далі, далі…».

Цей конкурс є своєрідним бліц-опитуванням. Один представник від кожної команди має відповідати на запитання вчителя впродовж 1 хвилини. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

6.      Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Журі підбиває підсумки за всіма конкурсами й оголошує результати. Поки підбиваються підсумки, можна запропонувати командам висловити вдячність команді-супернику.

Після оголошення результатів вітаються переможці, учитель висловлює вдячність усім учням, визначає найкращих — тих, кому вдалось найкраще себе виявити на уроці, та бажає всім подальших успіхів у вивченні наступної теми.

7.      Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу (не обов’язково).

Підручник _______________________________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про значення комбінативної мінливості для живих організмів або про значення гетерозису для господарської діяльності людства.

 

 

Категорія: Біологія 11 клас | Додав: uthitel (23.12.2013)
Переглядів: 1535 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: