ГОДИНИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ГРУПАХ ПОДОВЖЕНОГО ДНЯ - Фізична культура - Щоб урок був цікавим... - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Щоб урок був цікавим... » Фізична культура

ГОДИНИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ГРУПАХ ПОДОВЖЕНОГО ДНЯ

ГОДИНИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
В ГРУПАХ ПОДОВЖЕНОГО ДНЯ
Провідною метою цієї форми фізкультурно-оздоровчої роботи є укріплення здоров’я учнів, їх активний відпочинок, підтримка працездатності.
Заняття проводять вихователі груп подовженого дня. Безпосередню
методичну допомогу здійснюють вчителі фізичної культури, які, спираючись на зміст навчальної програми з фізичної культури, пропонують
вихователям певний зміст навчального матеріалу, розкривають структуру занять і методику їх проведення.
Перед початком занять вихователю необхідно отримати консультацію від медичного персоналу і вчителя фізичної культури про стан
здоров’я учнів і рівень їх фізичної підготовленості.
Учні, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи або тимчасово звільнені від занять, можуть займатися індивідуально
за завданням вихователя або допомагати в проведенні ігор, підготовці
інвентарю тощо.
У  зміст  щоденних  фізкультурних  занять  в  групах  подовженого  дня  включається  матеріал,  який  вивчається  учнями  на  уро-
ках.  Тому  учні  мають  можливість  повторювати  різноманітні  впра-ви, комбінації, готуючись до виконання навчальних предметів або
вправ орієнтовного комплексного тесту.
Хлопчики і дівчата V—VII класів, а саме для цих класів ще утво-рюються групи подовженого дня, можуть отримувати різні завдання від
вихователя. І якщо хлопці із задоволенням будуть займатися футболом,
баскетболом, волейболом, то дівчата більше зацікавлені аеробікою, рит-мікою, гімнастикою, танцювальними вправами тощо.
Структура години фізичної культури в групах подовженого дня
складається з трьох частин:підготовчої, основної і заключної. До під-готовчої частини бажано включати:організаційний момент, стройові та
організовуючі вправи, загальнорозвивальні вправи. До основної частини
входить різноманітний зміст, який залежить від пори року, стану погоди
і місця проведення. У теплу погоду на свіжому повітрі використовують
елементи легкої атлетики, рухливі ігри та естафети, спортивні ігри то-що. У зимову погоду, при належних температурних режимах, викорис-товують заняття на лижах, ковзанах, санчатах тощо. У приміщенні учні
можуть виконувати елементи спортивної і художньої гімнастики, спор-тивних ігор. Якщо в школі є тренажерні зали, то учні виконують індиві-дуальні завдання на окремих снарядах.
Заключна частина передбачає відновлювальні процедури:повільна
ходьба, ігри на увагу, організоване закінчення заняття.
Організовуючи годину фізичної культури, вихователям слід враховувати, що вона має оздоровчу спрямованість. Тому дітям, які відстають
у фізичному розвитку, необхідно приділити особливу увагу. Для цього
регламентуються обсяг та інтенсивність виконуваних вправ. Оздоров-чий ефект заняття залежить від обґрунтованості дозування навантаження. З цією метою треба уважно слідкувати за зовнішнім виглядом учнів.
З появою втоми (прискорене дихання, колір шкіри, порушення координації рухів тощо) необхідно включити вправи, що відновлюють стан
здоров’я, і поступово зменшити навантаження.
Година  фізичної  культури  має  суттєво  відрізнятися  від  уроку
фізичної культури, для якого характерна сувора регламентація як
в змісті, структурі, так і в організації.
Враховуючи  інтереси  учнів,  вихователь  намагається  викликати
у них творчу самодіяльність, активність. Якщо заняття є доступним за
змістом і емоційним за характером, то воно буде забезпечувати актив-ний  відпочинок  учнів,  сприяти  зміцненню  їх  здоров’я  і  підвищувати
рухову підготовленість. Це відповідає основній меті заняття.

Категорія: Фізична культура | Додав: uthitel (22.09.2016)
Переглядів: 24 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: