ФІЗИЧНІ ВПРАВИ І РУХЛИВІ ІГРИ НА ПРОДОВЖЕНИХ ПЕРЕРВАХ - Фізична культура - Щоб урок був цікавим... - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Щоб урок був цікавим... » Фізична культура

ФІЗИЧНІ ВПРАВИ І РУХЛИВІ ІГРИ НА ПРОДОВЖЕНИХ ПЕРЕРВАХ

ФІЗИЧНІ ВПРАВИ І РУХЛИВІ ІГРИ НА
ПРОДОВЖЕНИХ ПЕРЕРВАХ
Впровадження фізичних і рухливих ігор на продовжених перервах  сприяє  укріпленню  здоров’я  та  активному  відпочинку  учнів,
підтриманню  їх  працездатності  на  наступних  уроках.  Як  правило,
ці  перерви  організовуються  після  другого  або  третього  уроків  для
всієї школи (якщо кількість учнів не більше 200) або групи класів.
Учителі в школах їх називають «рухливими перервами», і вони про-водяться під час великих перерв. Якщо дозволяє погода, то «перер-ви» проводяться на спортивних майданчиках (вересень — жовтень,
квітень — травень) або зимою при наявності умов, що відповідають
гігієнічним нормам певного регіону. Якщо погодні умови не дозво-ляють  проводити  «рухливі  перерви»  на  свіжому  повітрі,  то  вони
переносяться в приміщення школи (спортивні та тренажерні зали,
рекреації, коридори тощо).
Школярі займаються у повсякденному одязі, а в холодну погоду
одягають куртки, головні убори, відповідне взуття.
Ефективність «рухливих перерв» залежить від якості організації.
Щоб не було зайвої заорганізованості, необхідно спиратися на потреби
і нахили учнів у виборі видів фізкультурноспортивної діяльності.
Плануючи різні варіанти проведення цих перерв, учитель фізичної
культури, який відповідає за їх організацію і проведення, має залуча-ти фізкультурний актив учнів (фізоргів, інструкторів). Розподіляти ак-тивність необхідно з урахуванням їх спортивної спеціалізації по різних
спортивних зонах: ігрових спортивних майданчиках (баскетбол, волей-бол, футбол), щитах для метання м’ячів в ціль, столах для настільного
тенісу тощо.
У  V—VI  класах  учні  більш  самостійні,  ніж  молодші  школярі.
Для  них  використовуються  ігри,  де  важливо  навчитися  приймати
власні рішення, проявляти ініціативу. Інтереси і рухові можливості
хлопчиків  і  дівчат  цього  віку  все  більше  відрізняються  і  тому,  по-
ряд із сумісними рухливими іграми, треба передбачити ряд ігор, де
вони приймають участь окремо.
Організація фізкультурно-спортивної діяльності великої кількості
учнів потребує дотримання усіх заходів із попередження травматизму серед учнів. За цим стежить учитель фізичної культури і спрямовує
діяльність фізоргів та інструкторів на забезпечення безпеки занять
в кожній спортивній зоні.
Під час ігор керівник з активу спостерігає за порядком, дотриманням правил змагань, допомагає правильно вирішити суперечливі ситуа-ції. Успіх у проведенні фізичних вправ і рухливих ігор на продовжених
перервах залежить від кількості не тільки спортивних зон (майданчиків, доріжок тощо), а й дрібного спортивного інвентарю (м’ячі, скакал-ки, гімнастичні палиці, обручі, гантелі, комплекти бадмінтону, прапорці,
естафетні палиці тощо).
Закінчувати проведення «рухливої перерви» необхідно не пізніше
ніж за 5 хвилин до наступного уроку. Це дозволить учням відновитися,
почистити одяг і помити руки.

Категорія: Фізична культура | Додав: uthitel (22.09.2016)
Переглядів: 35 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: