hyipazart.com
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 9 клас (нова програма)

УРОК № 38 ТЕМА: ПЕЧОРІН У СИСТЕМІ ІНШИХ ОБРАЗІВ РОМАНУ М. Ю. ЛЕРМОНТОВА «ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ»

УРОК № 38

ТЕМА: ПЕЧОРІН У СИСТЕМІ ІНШИХ ОБРАЗІВ РОМАНУ

М. Ю. ЛЕРМОНТОВА «ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ»

Мета: проаналізувати з учнями систему персонажів роману, схарактеризувати дру-

горядних персонажів, визначити їхню роль у розкритті образу Печоріна;

розвивати навички аналізу образної системи художнього твору, критичне

мислення, вміння працювати в групі, узагальнювати; виховувати повагу

до чужої особистості.

Компетентності, що формуються: предметні — уміння аналізувати образи друго-

рядних персонажів роману «Герой нашого часу», висвітлювати тему «Жіночі

образи в романі», робити висновок про роль другорядних персонажів у роз-

критті характеру Печоріна; ключові — обізнаність та самовираження

у сфері культури (уміння використовувати українську мову як державну

для духовного й культурного самовияву; уміння створювати тексти, вислов-

люючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючи від-

повідні зображально-виражальні засоби), спілкування державною мовою

(уміння тлумачити поняття, висловлювати думки, погляди), математична

компетентність (уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу

(складати таблицю)).

Обладнання: повний текст роману М. Ю. Лермонтова «Герой нашого часу».

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Декілька учнів презентують творчі роботи. Клас обговорює та оцінює

промови однокласників, обирає найкращу.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

;; Бесіда

1. Які засоби розкриття образу літературного персонажа ви знаєте?

2. Які з названих засобів використав Лермонтов у романі «Герой

нашого часу»?

;; Слово вчителя

Позитивні й негативні риси характеру Печоріна в романі

М. Ю. Лермонтова виявляються насамперед у взаєминах з іншими

персонажами: випадковими знайомими, товаришами по службі,

друзями, ворогами і коханими жінками. Проаналізуємо, яким по-

стає герой у взаємодії з оточенням, яку роль відіграють у творі

другорядні персонажі.

IV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

V. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

;; Бесіда

1. Хто серед другорядних персонажів роману вам найбільше

сподобався? Чим саме?

2. Яку роль у житті Печоріна відіграв Максим Максимич?

3. Як Григорій Олександрович і штабс-капітан ставились

один до одного? Чому, на ваш погляд, Максим Максимич

прив’язався до Печоріна?

4. Чи згодні ви зі словами В. Г. Бєлінського про те, що «інтелек-

туальний кругозір Максима Максимича дуже обмежений»?

Обґрунтуйте відповідь.

5. Опишіть характер штабс-капітана.

6. Що зблизило Печоріна і доктора Вернера?

7. Які риси характеру Печоріна продемонстрував у взаєминах

із Вернером?

;; Виконання завдань

1. Дослідники називають Грушницького пародійним двійником

Печоріна. Чому? Висловте свої припущення.

2. Порівняйте Печоріна і Грушницького. Поясніть, чому герої

відчували антипатію один до одного.

3. Складіть письмову порівняльну характеристику героїв (можна

у формі таблиці).

;; Виконання завдання (робота в групах)

Проаналізуйте один із жіночих образів роману.

1 група аналізує образ Бели, відповідаючи на запитання:

1) У чому своєрідність почуттів героїні? Чому Бела спочатку

відштовхує Печоріна?

2) Яким чином Печорін домігся прихильності Бели? Чому він

охолов до красуні? Чи кохав він її насправді?

3) Яка роль образу Бели в розумінні характеру Печоріна?

2 група аналізує образ «ундини», відповідаючи на запитання:

1) Як міркування Печоріна про зовнішність дівчини-ундини ха-

рактеризує його самого?

2) Перечитайте сцену в човні. У чому дівчина-ундина перевер-

шувала Печоріна і в чому йому поступалася?

3) Яка композиційна роль образу контрабандистки?

3 група аналізує образ Мері, відповідаючи на запитання:

1) Як Печорін пояснює свої взаємини з Мері?

2) Назвіть основні якості характеру Мері. У чому моральна пе-

ревага дівчини над Печоріним?

3) Яка роль образу Мері в романі?

4 група аналізує образ Віри, відповідаючи на запитання:

1) Як можна схарактеризувати почуття Печоріна і Віри одне

до одного?

2) Яким ми бачимо Печоріна в оцінці Віри? У його самооцінці?

3) Як образ Віри допомагає зрозуміти характер Печоріна?

Групи презентують результати роботи.

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО НА УРОЦІ

;; Виконання завдання

1. Зробіть висновок: яку роль відіграють у розкритті «історії

душі» головного героя другорядні персонажі.

2. Розпочніть заповнювати таблицю «Печорін у взаєминах

із другорядними персонажами роману».

ПЕЧОРІН У ВЗАЄМИНАХ ІЗ ДРУГОРЯДНИМИ ПЕРСОНАЖАМИ РОМАНУ

Ім’я персонажа Риси характеру Печоріна, що розкрилися у взаєминах із персонажем

Учні презентують частину виконаної роботи, клас доповнює їхні відповіді.

VII. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Завершити роботу над таблицею «Печорін у взаєминах із дру-

горядними персонажами роману».

Категорія: Зарубіжна література 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (13.11.2017)
Переглядів: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: