hyipazart.com
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 9 клас (нова програма)

УРОК № 17 ТЕМА: УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ № 3. ОСОБЛИВОСТІ НІМЕЦЬКОГО РОМАНТИЗМУ. ТВОРЧІСТЬ ГЕНРІХА ГЕЙНЕ

УРОК № 17

ТЕМА: УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ № 3. ОСОБЛИВОСТІ НІМЕЦЬКОГО РОМАНТИЗМУ. ТВОРЧІСТЬ ГЕНРІХА ГЕЙНЕ

Мета: ознайомити учнів зі специфікою німецького романтизму, біографією

Г. Гейне, історією створення та композицією збірки поета «Книга пісень»;

розвивати зв’язне усне мовлення, навички роботи в групі, вміння виступати

перед аудиторією, узагальнювати; прищеплювати інтерес до особистості

та творчості Г. Гейне, виховувати естетичний смак.

Компетентності, що формуються: предметні — уміння презентувати доповідь

за темою уроку-конференції, називати основні особливості та представ-

ників німецького романтизму, розповідати про найважливіші події життя

і творчості Г. Гейне; ключові — основні компетентності у природничих

науках і технологіях (уміння проводити пошукову діяльність, словесно

оформлювати результати досліджень), математична компетентність (уміння

виокремлювати головну та другорядну інформацію; перетворювати інфор-

мацію з однієї форми в іншу (складати таблицю)).

Обладнання: підручник, матеріали для супроводу доповідей учнівських груп, аудіозапис

романсу Ф. Шуберта на вірш Г. Гейне «Двійник» зі збірки «Книга пісень»

(див. електронний додаток), медіазасоби.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь,

навичок; урок-конференція.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

;; Бесіда

1. Ім’я Г. Гейне вам уже знайоме. Пригадайте твори поета, які ви

вивчали на уроках зарубіжної літератури в 5-му та 7-му класах.

Учитель нагадує учням вивчені раніше вірші, виразно декламуючи їх.

(Тексти віршів «Задзвени із глибини…» та «Коли настав чудовий май…»

подано в електронному додатку.)

2. Яка тема віршів «Задзвени із глибини…» та «Коли настав

чудовий май…»? Що їх об’єднує?

3. Яким ви уявляєте ліричного героя віршів?

;; Слово вчителя

На уроці ми продовжимо розпочате кілька років тому знайом-

ство з творчістю Генріха Гейне. Ви знаєте його як тонкого лірика,

співця природи та кохання. Сьогодні ви довідаєтеся про роль Гейне

в розвитку німецького романтизму, про особливості його збірки

«Книга пісень». Урок ми проведемо у формі конференції. Тема кон-

ференції — німецький романтизм і творчість Г. Гейне.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

IV. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

;; Повідомлення учнів

Першою виступає група істориків літератури, яка готувала доповідь

«Німецький романтизм». Клас складає тези доповіді.

Другою виступає група біографів, яка готувала доповідь «Біографія

та творчість Г. Гейне». Під час доповіді клас заповнює хронологічну таблицю.

ЖИТТЯ ТА ТВОРЧІСТЬ Г. ГЕЙНЕ

Дата Подія

Третьою виступає група літературознавців, яка готувала доповідь

«Загальні відомості про збірку Г. Гейне «Книга пісень».

Між виступами доповідачів учны з групи читців виразно декламують вірші

з «Книги пісень». Клас складає анкету збірки (у вільній формі).

(Зразки всіх доповідей подано в електронному додатку.)

Конференція завершується прослуховуванням романсу Ф. Шуберта на вірш

Г. Гейне «Двійник» із третьої частини «Знову на батьківщині» збірки «Книга

пісень». Учасники заходу діляться враженнями, які на них справила музика,

висловлюють припущення, до якої частини збірки «Книга пісень» входить

вірш «Двійник».

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО НА УРОЦІ

;; Бесіда

1. Про які особливості німецького романтизму ви дізналися

завдяки

виступу групи істориків літератури?

2. Які періоди виділяють у німецькому романтизмі? Які особливості

вони мають?

3. До якого періоду розвитку німецького романтизму належить

творчість Г. Гейне?

4. Що ви дізналися про дитячі та юнацькі роки Г. Гейне з ви-

ступу біографів? Яку освіту отримав поет?

5. Які твори Г. Гейне написав на батьківщині?

6. Що спонукало поета податися в еміграцію?

7. Назвіть основні збірки поезій Гейне.

8. Яким ви собі уявляєте Гейне — людину й митця?

VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вивчити напам’ять вірш Г. Гейне «На півночі кедр одино-

кий…». Підготуватися до конкурсу декламаторів.

Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення про пере-

клади Г. Гейне українською, зокрема про історію перекладу вірша

«На півночі кедр одинокий…».

Категорія: Зарубіжна література 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (12.11.2017)
Переглядів: 13 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: