Урок № 7 Тема: «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ - Зарубіжна література 7 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас (нова програма)

Урок № 7 Тема: «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ

Урок № 7

Тема: «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ

Мета: навчати детально аналізувати текст, дати поняття про вічний образ, допомогти

зрозуміти вічність образу короля Ліра; розвивати логічне та творче мислення,

здатність висловлювати й аргументувати свою думку; виховувати повагу до сі-

мейних цінностей.

Очікувані результати: учні розуміють значення терміна вічний образ, уміють за деталями

характеризувати персонажа, відповідають на питання повно й обґрунтовано,

уміють вживатися в образ героя.

Ключові поняття: балада, вічний образ.

Обладнання: ілюстрації до балади, малюнки учнів.

Тип уроку: урок застосування вмінь та навичок.

Вид уроку: комбінований.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап перевірки дом ашнього завдання

;; Зачитування складених удома планів балади та їх короткий аналіз

;; Запитання до учнів

1. Який твір називаємо фольклорною баладою?

2. Які особливості цього різновиду фольклорних творів?

III. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу

Отже, сьогодні на уроці ми повиннік:

повторити…

зрозуміти…

дізнатися…

розвинути…

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація

навчальної діяльності. Постановка перед учнями навчальної проблеми

Чи не замислювалися ви над тим, чому життя певних творів

дуже коротке, а інші здатні перемогти століття? Які риси потрібно

мати героям, щоб не залишати байдужими читачів різних епох?

Сьогодні на уроці ми спробуємо в цьому розібратися.

IV. Ет ап перевірки знань учнів

;; Бесіда

1. Чи є у творі опис короля, його доньок, зятів? Як ви гадаєте,

чому?

2. Як характеризує короля той факт, що він правив Британією

протягом 60 років?

;; Рольова гра

Розкажіть від імені короля Ліра про його рішення віддати

півцарства старшим донькам, а молодшій не дати нічого.

;; Продовження бесіди

1. Чи правильним, на вашу думку, було це рішення? Як по-

яснити, що розумний король таким чином виявляє прихиль-

ність родичів до нього?

2. Що змінилося в житті старого короля після того, як він від-

дав донькам усе царство?

;; Робота в групах

Спираючись на текст та аналізуючи вчинки персонажів, оха-

рактеризуйте:

1 група — Гонорилью;

2 група — Регану;

3 група — Кордейлу;

4 група — короля Ліра.

;; Творче завдання

У творі немає діалогів, роздумів дійових осіб. А я пропоную

вам уявити себе доньками короля Ліра і розповісти про причини

змін у ставленні до батька після заміжжя.

;; Бесіда

1. Чому король не насмілювався поїхати до меншої доньки?

2. Як прийняли батька в сім’ї молодшої доньки? Чому, незва-

жаючи на всі образи, Кордейла та її чоловік допомагають

королю Ліру?

3. Утіленням яких прагнень народу є король Лір?

4. Які риси народних героїнь утілені в образах доньок короля?

5. Чим можна пояснити такий сумний фінал твору?

;; Робота зі словником літературних термінів

;; Слово вчителя

Король Лір відкриває перед нами галерею вічних образів сві-

тової літератури.

Вічні образи — це такі образи, які за глибиною художнього

узагальнення виходять за межі конкретних творів та зображеної

в них історичної доби, містять невичерпні можливості філософ-

ського осмислення буття.

;; Завдання учням

1. Доведіть, що образ короля Ліра є вічним образом.

2. Подумайте і скажіть, чи можемо ми стверджувати, що проблеми,

розглянуті у творі, є актуальними в будь-які часи.

;; Закріплення нового матеріалу. Рефлексія. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Чого навчає нас історія короля Ліра та його дочок?

VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Читати і переказувати балади про Робіна Гуда.

Категорія: Зарубіжна література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.10.2016)
Переглядів: 104 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: