Урок № 6 Тема: Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки» - Зарубіжна література 7 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас (нова програма)

Урок № 6 Тема: Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки»

 

Урок № 6

Тема: Балада як жанр фольклору і літератури.

Характерні ознаки балади.

«Король Лір і його дочки»

Мета: дати поняття про баладу як жанр фольклору, її особливості, на прикладі англійської

народної балади вчити виділяти характерні особливості фольклорної

балади; розвивати навички виразного читання, аналізу художнього тексту;

сприяти вихованню моральних якостей учнів.

Очікувані результати: учні знають визначення поняття «фольклорна балада», уміють зна-

ходити її характерні ознаки в запропонованому тексті, відповідають на питання

повно та обґрунтовано.

Ключові поняття: фольклорна балада.

Обладнання: ілюстрації до балади «Король Лір і його дочки».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Вид уроку: урок-дослідження.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу

Отже, сьогодні на уроці ми повиннік:

повторити…

зрозуміти…

дізнатися…

розвинути…

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація

навчальної діяльності

;; Асоціативний кущ

Приказки Прислів’я Загадки Пісні Казки Міфи Билини

Фольклор

;; Слово вчителя

У кожного народу, як і в кожної людини, своя доля. Але,

мабуть, не знайти на світі такого народу, чий шлях крізь пітьму

віків не був би тернистим. Якщо не зовнішні вороги, то внутрішні

суперечності не давали можливості людині почуватися щасливою.

І це стосується не лише бідних людей. Часто і титуловані, знатні

особи опинялися в скрутному становищі. З однією з історій таких

людей ми і познайомимося, вивчаючи англійську народну баладу

«Король Лір і його дочки».

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

На уроці ми познайомимося з текстом англійської народної

балади і спробуємо навчитися виділяти її характерні ознаки.

III. Ет ап засво єння нових знань

;; Слово вчителя

Наприкінці XIII ст. в англійському та шотландському

фольклорі виник, а в XIV–XVI ст. розвинувся особливий тип

ліро-епічних пісень. У ті часи ці народні оповідні пісні називали

просто піснями або оповідями. Згодом до них стали застосовувати

термін балада, хоча вони відрізнялися від класичних зразків цього

жанру змістом і формою. Англо-шотландські балади відображали

події минулого.

Ці фольклорні балади, створювані невідомими співцями, пе-

редавалися з уст в уста, тому вони істотно видозмінювались, ста-

ючи витворами вже не індивідуальної, а колективної творчості.

Джерелами сюжетів балад були християнські легенди, рицарські

романи, античні міфи чи твори грецьких і римських авторів у се-

редньовічному переказі — так звані «мандрівні сюжети».

;; Робота зі словником літературних термінів

Балада, фольклорна балада — ліро-епічний жанр англо-шотландської народ-

ної поезії XIV–XVI ст. на історичні (а пізніше також і казкові та побутові) теми: про

прикордонні війни, народного легендарного героя Робіна Гуда та ін. Характерною для

них є трагічність, таємничість, уривчастість оповіді, драматичний діалог. Фольклорні

балади дуже схожі з іспанським романсом, деякими видами билин, німецькими

піснями.

;; Виразне читання балади «Король Лір і його дочки»

;; Бесіда на первинне сприйняття тексту

1. Яке ваше враження від цієї балади?

2. Які почуття викликали у вас її герої?

;; Завдання для учнів

Доведіть, що прослуханий вами твір є баладою.

;; Групова робота з ілюстраціями

1. Доберіть до кожної ілюстрації цитати з тексту.

2. Як ви гадаєте, чи вдалося автору відобразити в ілюстраціях

дух тієї епохи?

;; Бесіда

1. У якому королівстві відбувається дія?

2. Хто є головними героями твору?

3. Яким є сюжет балади?

4. Визначте композицію твору.

IV. З акріплення нового матеріалу

;; Бесіда

1. Дайте визначення фольклорної балади.

2. Назвіть характерні особливості фольклорних балад.

;; Рефлексія. «Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці я дізнався (дізналась)…
  • Найбільше мені запам’яталося…
  • Я зрозумів (зрозуміла)…

V. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Читати й переказувати баладу «Король Лір і його дочки»,скласти план твору.

;; Індивідуальні завдання

За бажання створити ілюстрації.

Категорія: Зарубіжна література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.10.2016)
Переглядів: 88 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: