Урок № 4 Тема: І деал воїна-захисника в б илині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в об разах героїв билин - Зарубіжна література 7 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас (нова програма)

Урок № 4 Тема: І деал воїна-захисника в б илині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в об разах героїв билин

Урок № 4

Тема: І деал воїна-захисника в б илині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення

людських чеснот в об разах героїв билин

Мета: навчати виділяти основні риси билинного героя; порівнювати цей образ із об-

разом, створеним у мультиплікації; розвивати спостережливість, образне та ло-

гічне мислення; виховувати патріотичні якості.

Очікувані результати: учні визначають основні риси билинного героя; знаходять спільні

та відмінні риси у билинного і мультиплікаційного героїв, розуміють різницю

між оригінальним твором та його втіленням в інших видах мистецтва, пра-

вильно сприймають мультиплікаційний образ Іллі Муромця.

Ключові поняття: билина, мультфільм, режисер, мультиплікатор.

Обладнання: ілюстрації та малюнки учнів до билини «Ілля Муромець і Соловей Розбійник»

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: урок компаративного аналізу творів мистецтва.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап усебічної перевірки знань учнів

;; Заповнення візитки твору «Ілля Муромець і Соловей Розбійник»

1. Країна —

2. Жанр фольклору —

3. Автор —

4. Виконавці —

5. Герой —

6. Риси характеру —

III. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу

Визначте, будь ласка, мету своєї роботи на уроці.

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу,

мотивація навчальної діяльності

;; Слово вчителя

Дуже часто можна почути: «А навіщо читати книжки? Досить

подивитися фільм / мультфільм, і все буде зрозуміло. Швидко

та зручно». Але чи завжди бачення режисера збігається з дум-

ками авторів твору? Чи завжди він здатен передати втілені у тво-

рах думки, проблеми чи навіть риси характеру героїв? Сьогодні

на уроці ми і спробуємо в цьому розібратися.

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

Напевне, не помилюся, коли скажу, що останнім часом небу-

валої популярності набули мультфільми, головними героями яких

стали билинні богатирі. Це «Ілля Муромець і Соловей Розбійник»,

«Альоша Попович і Тугарин Змій», «Добриня Микитич», «Шамаханська

цариця» та багато інших. Але чи відображають ці герої

уявлення давніх людей про захисника вітчизни. У цьому ми спро-

буємо розібратися на прикладі вивченої на уроках билини та мультфільму,

який ви переглянули вдома.

IV. Ет ап перевірки знань учнів

;; Аналітичне дослідження тексту. Робота в групах

Назвіть головних героїв билини. Чи в мультфільмі зберігається

така сама образна система? Кого мультиплікатори додали? Чому?

Завдання для групи 1

Охарактеризуйте билинного Солов’я Розбійника. Чи збіга-

ються його якості з вдачею мультиплікаційного героя? Як склалася

доля обох персонажів? Чому автори мультфільму саме так показали

долю цього персонажа?

Завдання для групи 2

Одним з основних героїв багатьох творів є князь Володимир.

Які риси характеру билинного князя знайшли найбільш яскраве

втілення в екранному герої?

Завдання для групи 3

Яку вдачу має головний герой билини, Ілля Муромець?

Порівняйте його образ із мультиплікаційним. Що у них спільного?

Чим вони різняться?

;; Робота з ілюстраціями

1. Погляньте на малюнки, які ви створили до билини. Які

якості героїв ви хотіли підкреслити?

2. А тепер розгляньте ілюстрації, створені художниками. На які

риси вдачі героїв вони звертають нашу увагу?

;; Запитання до учнів

Удома вам потрібно було відповісти на питання: «Чому Ілля

Муромець був улюбленим героєм билин для народу?». Заслухаймо

і порівняймо ваші відповіді.

V. Ет ап закріплення нового матеріалу

;; Питання для дискусії

Чи відображає образ мультиплікаційного героя риси билин-

ного богатиря?

;; Рефлексія. «Вибери позицію»

1. Я вважаю, що краще прочитати книжку, тому що…

2. Не визначилися.

3. Я вважаю, що досить переглянути фільм, бо…

Після того, як учні 1-ї та 3-ї груп наведуть свої аргументи, учні 2-ї можуть змінити

своє рішення.

VI. Етап інформування учнів про домашнє завдання,

інструктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Прочитати «Пісню про віщого Олега» О. С. Пушкіна.

;; Індивідуальні завдання

Підготувати повідомлення про життя та творчість О. Пушкіна,

дібрати інформацію про князя Олега, підготувати виразне читання

уривку із «Повісті минулих літ».

Категорія: Зарубіжна література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.10.2016)
Переглядів: 70 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: