Урок №29 Тема:Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей у творі - Зарубіжна література 7 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас (нова програма)

Урок №29 Тема:Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей у творі

Урок №29

Тема:Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей у творі

Мета: розкрити символічне значення назви оповідання, формувати навички уважного читання, вміння бачити художню деталь; виховувати відповідальність за свої вчинки та долю тих, хто поруч.

 Обладнання: портрет письменника, фрагменти художнього фільму «Останній дюйм» (СРСР, 1959) , таблиця «Головні герої оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм».

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Розкажіть від імені Бена про пережите випробування.
  • Розкажіть від імені Деві про те, що довелося йому пережити під перебування в акулячій бухті та поверненння додому з пораненим батьком.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Загадка (спробуйте порахувати):

У 8 класі ви будете вивчати роман Джонатана Свіфта «Мандри Гуллівера», де зустрічаютьсяанглійські міри довжини. А заразспробуйте визначити загадку на визначення розмірів довжини, які також зустрічаються в оповіданні Джеймса Олдріджа «Останній дюйм»:

Старовинні задачі

Зріст кожного з ліліпутів, на думку Гуллівера, не перевищував 6 англійських дюймів; ячмінь на полі велетня був 40 футів заввишки, а середній крок самого велетня дорівнював 6 ярдам. Щоб уявити собі ці розміри, переведіть англійські міри в метричну систему, пам’ятаючи, що один дюйм = 2, 54 мм; один фут =12 дюймам; один ярд = 0,9 м.

 

- Чи важким було для вас це завдання? Скільки ви отримали?

       ІV. Повідомлення теми уроку. Запис у зошити

- У творі Джеймса Олдріджа ми неодноразово зустрічаємословосполучення «останній дюйм», й саме оповідання має таку назву. Чому автор застосував саме цю одиницю довжини у своєму творі? Якими смислами її навантажив, ми й спробуємо розібратися на уроці.

V. Аналітичне дослідження твору в просторі означеної теми

1. Бесіда за фрагментом «Деві в польоті»

- Зачитайте уривок, в якому йдеться про те, як Деві заводить мотор літака. Чи складним це було для нього?

- Чому батько хвалить сина, але тільки подумки?

- Прочитайте початок уривка й дайте відповідь, чому Деві не розповідав про свого батька-льотчика? Чомуу нього немає сліз?

- Які почуття викликали в хлопчика сльози?

- Автор неодноразово використовує слово «останній». Знайдіть словосполучення з ним, поясніть їх вживання в тексті («останній підсумок», «останнє напруження», «останнє падіння», «останній дюйм»).

- Яка різниця між висловом «останній дюйм» на початку твору й у кінці? ( На початку твору це словосполученняпов'язане з професією льотчика, це вирішальна висота для посадки літака; в кінці оповідання слова мають символічне значення – дюйм до загибелі чи життя, до порозуміння чи відчуження між батьком і сином.)

- Чи можна вислів «останній дюйм» вважати прихованою художньою деталлю у творі? Яке смислове навантаженнявона несе?

2.  Бесіда за фрагментом «У лікарні»

- Чому Бен «так боявся помирати і ще зовсім не хотів здаватись»?

- Яким батько бачить сина в лікарні?

- Навіщо Бенові «потрібен був час», і що означав «час для життя, яке висіло на волосинці»?

- Коментоване читання від слів: «Отже і з Деві все було гаразд…» до «А Бен був же колись зовсім непоганим льотчиком». Що побачив Бен у синові?

- У чому переконався Бен? На що батько готовий витратити час?

- Чому Деві спочатку нічого не відповів на запитання батька?

- Як змінилися стосунки між батьком і сином під час випробування? Які риси характеру сина відкрив для себе Бен під час описаної пригоди? Як змінилося його ставлення до Деві? Що допомогло Бенові порозумітися з хлопчиком?

- Чому автор робить фінал відкритим? Чи стануть справжньою родиною Бен і Деві?

VІ. Робота з заключним  епізодом художнього фільму «Останній дюйм»

- Порівняйте фінал фільму й твору. Який варіант є більш логічним відповідно до подій, що йому передували? Наведіть аргументи.

- Чи можемо ми бути впевненими, що стосунки між батьком і сином налагодяться?

VІІ. Узагальнення й підсумки

  • Як ви вважаєте, хто зробив вирішальний крок до подолання «останнього дюйму»?
  • Що потрібно для того, щоб знайти спільну мову, порозумітися? Чи варто покладатися на випадковість?
  • Які сімейні цінності утверджуються в оповіданні Джеймса Олдріджа «Останній дюйм»? Що заперечується й засуджується?
  • Чи запропонували б ви своїм батькам цей твір для прочитання? Чому?

VІІІ.  Домашнє завдання:

  1. Написати твір-роздум «Що потрібно для подолання  «останнього дюйму».
  2. Ознайомитися з біографією Редьярда Кіплінга.
  3. Підготувати виразне читання «Балади про Схід і Захід».

 

 

Категорія: Зарубіжна література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (02.01.2016)
Переглядів: 528 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: