Урок № 26 Контрольна робота з теми «Історичне минуле в літературі» (тести, розгорнуті відповіді на запитання, порівняльні характеристики) - Зарубіжна література 7 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас (нова програма)

Урок № 26 Контрольна робота з теми «Історичне минуле в літературі» (тести, розгорнуті відповіді на запитання, порівняльні характеристики)

Урок № 26

Тема: Контрольна робота з теми «Історичне минуле в літературі» (тести, розгорнуті відповіді на запитання, порівняльні характеристики)

Мета: перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу в обсязі теми «Історичне минуле в літературі»; актуалізувати та систематизувати набуті знання, розвивати вміння творчо їх  використовувати при виконанні  різнорівневих завдань; розвивати навички самостійності, аналітичності, вміння практично застосовувати набуті знання.

Обладнання: картки з завданнями.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення завдань уроку, мотивація учнів на успішне виконання контрольної роботи

ІІІ. Самостійне виконання контрольної роботи за різнорівневими завданнями

І варіант

І рівень, початковий  (0, 5 бала за кожну правильну відповідь)

Тести

  1. Засновником жанру історичного роману був

а) В. Скотт ;

б) Р. Л. Стівенсон ;

в) Ж. Верн ;

г) В. Биков.

 

2. Під одягом невідомого пілігрима, що завітав до дому Седріка в негоду, приховувався  

а) Фрон де Беф ;

 б) Моріс де Брасі ;

в) Айвенго ;

г) Локслі.

 

3. «І так співали: «То пусте,

Що нам боліли рани...»

Дані рядки з твору…

а) К.І. Галчинського ««Пісня про солдатів  Вестерплятте»;

б) А. Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд»;

в) Ю. Друніної «Зінка»;

г) Б. Окуджави «До побачення, хлопчики».

 

4. У якому творі перегукується тема війни  та щасливі спогади дитинства?

а) К.І. Галчинського ««Пісня про солдатів  Вестерплятте»;

б) А. Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд»;

в) Ю. Друніної «Зінка»;

г) Б. Окуджави «До побачення, хлопчики».

 

5. Головний герой повісті В. Бикова «Альпійська балада» утік з полону внаслідок…

а) бунту полонених;

б) вбивства охорони;

в)  вибуху на заводі;

г) хитрого плану героя.

 

6. Провідною темою повісті В. Бикова «Альпійська балада» є

а) жорстокість нацистів щодо полонених;

б) зображення потворного  обличчя війни;

в) трагічна доля жінки під час війни;

г) протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

 

ІІ рівень, середній  (1 бал за правильну відповідь)

 

  1. Дайте визначення жанру історичного роману.
  2. Назвіть європейських поетів, які у своїх віршах зверталися до теми Другої світової війни.
  3. Назвіть головних героїв повісті В. Бикова «Альпійська балада».

 

ІІІ рівень, достатній (1,5 бали за правильну відповідь)

 

  1. Чому Айвенго виступив на турнірі під ім’ям «лицар Позбавлений Спадку»?
  2. Розкрийте основну думку поезії А. Маргул­-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд».

 

ІV рівень, високий ( 3 бали)

Напишіть відгук про один із вивчених творів у теми «Історичне минуле в літературі».

 

ІІ варіант

І рівень, початковий  (0, 5 бала за кожну правильну відповідь)

Тест

  1. Айвенго служив…

а) королю Річарду І ;

б) принцу Джону ;

в) французькому королю Філіпу:

г) нікому не служив.

 

  1. Ребекка – це …

а) чаклунка ;

б) дочка єврея Ісаака ;          

в) вихованка Седріка Сакса;

г) наречена Айвенго.

 

  1. «Хлопчиськом на поляні я лежав,

Пливли біляві хмари в вишині

Дані рядки з твору…

а) К.І. Галчинського ««Пісня про солдатівВестерплятте»;

б) А. Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд»;

в) Ю. Друніної «Зінка»;

г) Б. Окуджави «До побачення, хлопчики».

 

  1. Гімн патріотизму та самозреченню в ім’я Вітчизни звучить в словах ліричних героїв твору

а) К.І. Галчинського ««Пісня про солдатівВестерплятте»;

б) А. Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд»;

в) Ю. Друніної «Зінка»;

г) Б. Окуджави «До побачення, хлопчики».

 

  1. Які почуття в Івана викликала неочікувана зустріч із Джулією?

а) Іван щиро зрадів дівчині;

б) хлопець одразу закохався у Джулію;

в) герой сприйняв дівчину як ворога;

г) Іван сприйняв Джулію як неприємний тягар.

 

  1. Чому В. Биков назвав твір «Альпійська балада»?

а) твір відповідає жанровим особливостям балади;

б) твір про кохання, велике й прекрасне, яке в умовах смерті народжує   життя;

в) автор підкреслює фантастичність оповіді;

г) герої такі ж сильні та хоробрі, як герої відомих балад.

 

ІІ рівень, середній  (1 бал за правильну відповідь)

  1. Кого вважають засновником жанру історичного роману?
  2. Назвіть головних героїв роману В. Скотта «Айвенго».
  3. Назвіть образи-символи, що діють у поезії К.І. Галчинського ««Пісня про солдатів  Вестерплятте».

 

ІІІ рівень, достатній (1,5 бали за правильну відповідь)

  1. Які життєві цінності протиставлені  жахіттям війни в повісті В. Бикова «Альпійська балада»?
  2. Які трагічні мотиви об’єднують твори К.І. Галчинського та А. Маргул-Шпербера?

 

ІV рівень, високий ( 3 бали)

Напишіть твір-мініатюру на тему «Поезія проти війни» (на основі творів, вивчених у темі «Історичне минуле в літературі»)

 

ІІІ варіант

І рівень, початковий  (0, 5 бала за кожну правильну відповідь)

Тест

 

  1. Щит з написом "Desdichado" належить

а) Чорному Лицареві ;

б) Бріану де Буагильберу ; 

в) лицарю Айвенго;

г) Ательстану.

 

  1. Седрік мав намір одружити леді Ровену з Ательстаном, щоб…

     а) допомогти закоханим  ;  

     б) провчити сина  ;

     в) об'єднати англосаксонські політичні партії для опору норманам ;

г) врятувати Ровену від де Брассі.

 

  1. «Коли ж подмуть вітри зими

І стане сніг кружляти

Понад Варшавою...»

В даних поетичних рядках використовується художній засіб…

а) епітет;

б) порівняння;

в) метафора;

г) гіпербола.

 

  1. Чому ліричний герой поезії А. Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд» не може згадувати своє дитинство?

а) Ліричному героєві крає серце

б) нехоче згадувати нещасливе дитинство;

в) тужить за батьками;

г) війна увірвалася у дитинство героя.

 

  1. Чому Іван і Джулія хотіли дістатися Трієсту?

а) Там на них чекали друзі;

б) герої хотіли приєднатися до партизанів;

в) там була домівка Джулії;

г) там не було війни.

 

6. Яка думка міститься у фіналі повісті В. Бикова «Альпійська балада»?

а) Розповісти читачам про життя Джулії;

б) захистити пам'ять Івана;

в) наголосити, що кохання та життя завжди перемагають війну та смерть;

г) донести до земляків Івана, що він справжній герой

 

ІІ рівень, середній  (1 бал за правильну відповідь)

 

  1. Які історичні події лягли в основу роману В. Скотта «Айвенго»?
  2. Назвіть образи-символи, що містяться в поезії А. Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд».
  3. Доведіть, що твір В. Бикова «Альпійська балада» є повістю за жанром.

 

ІІІ рівень, достатній (1,5 бали за правильну відповідь)

  1. Наведіть приклади переплетення історії та художньої вигадки в романі В. Скотта «Айвенго».
  2. Схарактеризуйте образ Джулії з повісті В. Бикова «Альпійська балада».

 

ІV рівень, високий ( 3 бали)

Напишіть листа другові з враженнями про один із творів, вивчений у темі «Історичне минуле в літературі».

 

ІV. Домашнє завдання:

  1. Ознайомитися зі статтею підручника про Джеймса Олдріджа.
  2. Прочитати твір Джеймса Олдріджа  «Останній дюйм».  Усно скласти враження про нього.

За бажанням. Підготувати інформаційне повідомлення про особистість Джеймса Олдріджа.

Категорія: Зарубіжна література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (02.01.2016)
Переглядів: 4464 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: