hyipazart.com
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас (нова програма)

Урок № 19 Тема: Ровена і Ребекка — дві різні долі

Урок № 19

Тема: Ровена і Ребекка — дві різні долі

Мета: допомогти учням розкрити образи Ровени та Ребекки, учити розуміти вплив

історичних обставин на долю жінки; розвивати навички порівняльного аналізу,

формувати уявлення про духовну красу жінки; виховувати повагу до людини

незалежно від її соціального стану та віри, лицарське ставлення до жінки.

Очікувані результати: учні характеризують образи персонажів, виявляють у них ключові

риси, національний і загальнолюдський зміст; порівнюють образи героїнь

(Ровени і Ребекки), виявляють схожість і відмінності між ними; вирізняють

у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, установ-

люють функції засобів образотворення.

Ключові поняття: художній образ, засоби образотворення.

Обладнання: тексти роману «Айвенго», ілюстрації до твору із зображеннями Ровени

та Ребекки, портрети жінок роботи митців різних часів.

Тип уроку: урок формування нових знань, умінь.

Вид уроку: урок-практикум.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап перевірки дом ашнього завдання

· Перевірка домашнього завдання

Заслуховування відповідей 3–4 учнів на питання «Чи потрібні лицарі в наш час?».

III. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

· Повідомлення теми нового матеріалу

· Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу

Які завдання ми повинні вирішити сьогодні на уроці?

· Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу,мотивація навчальної діяльності

· Постановка перед учнями навчальної проблеми

У історії літератури в усі часи було багато чудових жіночих образів. Кожна жіноча доля особлива. Кожна цікава і неповторна. На сьогоднішньому уроці поговоримо про дві з них — долі Ровени і Ребекки з роману «Айвенго».

IV. Етап перевірки знань учнів

· Завдання учням

Під час обговорення образів героїнь скласти їх порівняльну характеристику,

використовуючи «Кола Венна»

Молоді

Вродливі

Вишукані

Кохають Айвенго

Мають високі

моральні якості

Багаті

Горді

Ровена Ребекка

Християнка

Онука короля

Не владна

над своєю долею

Королева турніру

Відверта, шаноблива,

стримана

Стає дружиною

Айвенго

Іудейка

Донька єврея-лихваря

Здатна змінити життя

Звичайна гостя

Безкорислива,

відважна, чесна,

патріот свого народу

Присвятила себе служінню

людям

· Аналіз образів героїнь. Запитання та завдання учням

Леді Ровена

1. Що відомо про походження леді Ровени?

2. Зачитайте портрет дівчини.

3. Яким було її виховання, віросповідання?

4. До чого готував героїню Седрик?

5. Чи мала дівчина вибір? Чому?

6. Проаналізуйте поведінку вихованки Седрика під час турніру.

7. Скажіть, чому Моріс де Брасі, норман, звернув увагу на леді

Ровену, саксонку, адже відносини між двома народами

не найкращі?

8. Які риси характеру притаманні героїні?

Ребекка

1. З якої сім’ї походить Ребекка? Яку віру вона сповідує?

2. Що вам відомо про ставлення людей того часу до іудеїв? Чим

це пояснюється?

3. Зачитайте портрет героїні.

4. Чому дівчина допомагала Айвенго, лікувала його?

5. Перекажіть епізод, як Ребекка опинилася в полоні. Проаналізуйте

поведінку дівчини в цій скрутній ситуації.

6. Як ви гадаєте, чи могла дівчина підкоритися Бріанові де Буагільберу?

Чому?

7. Проаналізуйте суд над «чаклункою» Ребеккою. Чому Ребекка

була виправдана?

8. Які риси характеру були притаманні героїні?

· Бесіда

1. Визначте роль Айвенго в долі обох героїнь.

2. Якою була остання зустріч Ровени і Ребекки?

3. Якою була подальша доля героїнь?

V. Ет ап закріплення нового матеріалу

· Проблемні питання

1. Чому саме леді Ровена стала дружиною Айвенго? Чи міг ав-

тор створити інший фінал?

2. Якою уявляє автор роману долю жінки в добу Середньовіччя?

· Порівняння літературних творів

Чи можемо ми сказати, що вірш, який ви слухали на по-

чатку уроку, перегукується з твором В. Скотта, а саме — з обра-

зами головних героїнь?

· Слово вчителя

Обох героїнь роману В. Скотт зобразив по-справжньому кра-

сивими як зовні, так і духовно, хоча якоюсь мірою краса у них

різна. Автор більше уваги приділив зовнішності леді Ровени,

а у Ребекки, окрім опису екзотичної краси героїні, показано чи-

мало добрих вчинків, поривань, які освітлюють і підносять її пре-

красну душу. Проте вона єврейка, й інакше її доля за таких іс-

торичних обставин скластися не могла. Однак цей образ викликає

у нас і симпатію, і любов, і захоплення, і повагу, і жаль одночасно.

Леді Ровена має абсолютно все для щастя, і вона щаслива.

І як жінка вона також щаслива. Ребекка ж, не зважаючи на вели-

кий посаг, залишається самотньою та знаходить своє щастя в слу-

жінні вірі і народу…

· Рефлексія «Продовж речення»

- Сьогодні на уроці я зрозумів (зрозуміла), що…

- У мене викликало захоплення…

- Мені шкода, що…

VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання

· Завдання для всього класу

1. Написати твір-мініатюру «Доля жінки в епоху Середньовіччя».

2. Повторити вивчене, підготуватися до уроку узагальнення знань.

3. Поділитися на дві команди «лицарів», придумати назву команди та намалювати щит.

 

Категорія: Зарубіжна література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (05.09.2017)
Переглядів: 237 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: