Урок № 7 Речові історичні джерела. Музеї - Вступ до історії України 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Вступ до історії України 5 клас

Урок № 7 Речові історичні джерела. Музеї

Урок № 7

Речові історичні джерела. Музеї

Мета: пояснити зміст понять «археологія», «речові джерела», «музей», «історичний заповідник», ознайомити із метою створення музеїв та історичних заповідників, характером експонатів, які в них зберігаються; навчити знаходити в тексті підручника відповіді на запитання; виховувати гордість за історичне минуле України.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, ілюстрації, роздавальний матеріал, комп’ютер, підключений до мережі Інтернет.

Основні поняття: археологія, археолог, речові джерела, музей, історичний заповідник.

Персоналії: В. Хвойка.

Очікувані результати: учні зможуть застосовувати поняття «археологія», «речові джерела», «музей» та «історичний заповідник»; розповідати про те, як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок; наводити приклади речових джерел; п’ятикласники отримають початкові знання щодо речових історичних джерел і таким чином будуть готові до відвідування археологічного чи місцевого історико-краєзнавчого музею.

Я люблю археологію — цю таємничу праматір історії.

Т. Шевченко

I.      Організаційний етап

II.    Перевірка домашнього завдання

Завдання

1.   Пригадайте тему попереднього уроку.

2.   Поясніть зміст прислів’їв та приказок.

Презентація творчих робіт

Учні за бажанням представляють виконані вдома творчі роботи. Решту робіт зібрати наприкінці уроку для перевірки.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

Метод «Мікрофон»

1.   Яким чином історики дізнаються про життя людей від найдавніших часів до наших днів?

2.   За допомогою яких джерел ми отримуємо інформацію про події, що відбулися в давнину?

IV.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Кожен із вас хоча б раз у житті відвідував музей. Пригадайте, які експонати ви бачили. Чи замислювалися ви над тим, яким чином знаряддя праці, посуд, ювелірні прикраси та інші речі потрапляють до музеїв? Відповідь на це питання буде метою нашого уроку.

А поки що ознайомимося із заповідями археологів — людей, без праці яких усі музеї світу залишалися б порожніми.

Студентські заповіді археолога

  • Житло археолога — палатка.
  • Їжа археолога — консерви.
  • Знаряддя археолога — лопата.
  • Радість археолога — пожежа.
  • Щастя археолога — смітник.
  • Мрія археолога — могила.

Заінтриговані? Тож розпочнімо вивчення теми уроку — «Речові джерела. Музеї».

V.    Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1.   Археологія.

2.   Трипільські знахідки.

3.   Музеї та історичні заповідники.

VI.   Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Запитання

1.   Що таке «речові джерела»?

2.   Чи можна речові джерела назвати німими? Про що вони розповідають?

Вправа «Кмітливий олівець»

Впишіть пропущені літери і поясніть зміст понять.

А _ _ _ _ _ _ _ _ Я, М _ _ _ Й, З _ _ _ _ _ _ _ _К.

Відповідь: археологія, музей, заповідник.

 VІI.   Підсумки уроку

Перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

Основні висновки:

  • археологія — наука, що вивчає минуле за речовими історичними джерелами;
  • археологу В. Хвойку принесло світову славу відкриття трипільської культури;
  • трипільці займали величезні простори від Дністра до Дніпра, були землеробами, вміли виготовляти розписний глиняний посуд;
  • музей — це установа, у якій зберігають і вивчають різноманітні пам’ятки минулих часів;
  • музеї бувають історичні, археологічні, краєзнавчі, природничі, художньо-мистецькі, літературні, науково-технічні;
  • історичний заповідник — територія, на якій розташовується комплекс пам’яток історії та культури, яка охороняється державою.

 VІІI.  Домашнє завдання

1.   Підручник                                                                                                                                           .

2.   Творчі завдання

1)  Відвідайте з екскурсією місцевий археологічний музей та зробіть відповідні записи до «Щоденника екскурсій». Підготуйте розповідь про те, що «розповідають» про минуле українського народу речові джерела.

2)  Напишіть твір про музей, який вам найбільше сподобався із тих, що ви відвідували з батьками або однокласниками (на вибір).

 

Категорія: Вступ до історії України 5 клас | Додав: uthitel (29.08.2014)
Переглядів: 3959 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: