Урок № 30 Узагальнення до курсу «Вступ до історії» - Вступ до історії України 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Вступ до історії України 5 клас

Урок № 30 Узагальнення до курсу «Вступ до історії»

Урок № 30

Узагальнення до курсу «Вступ до історії»

Мета: систематизувати та узагальнити знання, уміння і навички з курсу «Вступ до історії»; розвинути творчі здібності, логічне мислення, вміння писати листи; сформувати в учнів 4-х класів позитивний імідж предмета «Історія», зацікавити їх у вивченні предмета.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.

Форма уроку: написання листа випускникам молодшої школи.

Обладнання: підручник.

Основне поняття: історія.

Очікувані результати: учні зможуть застосовувати поняття «історія», пояснювати, що є предметом вивчення історії як науки.

I.   Організаційний етап

Оголосити тему та мету уроку, порядок його проведення — у формі творчої письмової роботи — написання листа майбутньому п’ятикласнику за темою «Що ти дізнаєшся, вивчаючи історію у 5 класі».

Методична порада. Підсумком вивчення пропедевтичного курсу «Вступ до історії» в 5 класі може бути написання вже історично грамотними п’ятикласниками творчої письмової роботи — листа майбутньому п’ятикласнику за темою «Що ти дізнаєшся, вивчаючи історію в 5 класі», адресованого своїм наступникам — учням, що навчаються в 4 класі.

Обсяг навчальних предметів у 5 класі значно більший, ніж у молодшій школі, тому наприкінці навчального року п’ятикласники, ознайомившись із невідомими раніше предметами, почувають себе «шкільними академіками». Нерідко учні, що товаришують із молодшими дітьми, із захопленням розповідають їм про те, як багато нового, корисного вони дізналися з предмета «Вступ до історії», якими цікавими, незвичайними, захоплюючими були уроки історії. Зокрема, учні захоплюються пошуковою роботою археологів на теренах України, мріють самостійно вирушити на археологічні розкопки. Значний інтерес викликають події козацької доби, мужні постаті українських рицарів — козаків. Особливе зацікавлення відчувається в учнів, коли йдеться про недавні події історії нашої держави, зокрема здобуття Україною незалежності.

І навпаки, спілкуючись із дітьми, старшими на рік чи два, п’ятикласники із неменшим захопленням слухають розповіді про таємниці стародавнього світу, про господарську, військово-політичну та культурну діяльність населення перших цивілізацій. Учням більше подобаються історія військових походів, озброєння воїнів, мужні, героїчні вчинки полководців під час греко-перських війн, зразком для наслідування стають як герої міфів Давньої Греції, так і реальні постаті — Александр Македонський, Гай Юлій Цезар. Учениці ж віддають перевагу темам культури, зокрема винайденню першої косметики в Єгипті, фасонам одягу та формам зачісок давніх єгиптянок, гречанок, римлянок, розмаїттю золотих прикрас скіфських жінок, не залишаються поза увагою й роль жінки у первісному суспільстві, державницька діяльність Хатшепсут і Клеопатри.

Тому важливою і цікавою формою роботи наприкінці курсу є написання листа, адресованого майбутнім п’ятикласникам, які почнуть вивчати історію наступного навчального року. Цей лист буде доцільно віддати випускникам молодшої школи як до початку літніх канікул (наприклад, на святковій лінійці), так і на початку нового навчального року. У першому випадку учні, прочитавши листа, заздалегідь зацікавляться предметом, який на них чекатиме в 5 класі, і під час літніх канікул могли б ознайомитися з художніми творами історичної тематики, відвідати історичні, краєзнавчі музеї у своєму населеному пункті або під час сімейних літніх подорожей звернути увагу на історичні пам’ятки тієї чи іншої місцевості. Перелічені вище заходи сприятимуть створенню позитивного іміджу предмета «Історія», активізації самостійної пошуково-дослідницької роботи учнів.

II. Написання листа випускникам молодшої школи

1.   Підготовчий етап

Бесіда

1)  Пригадайте, яку структуру має підручник зі «Вступу до історії».

2)  Спробуйте пригадати теми, які вивчали протягом навчального року.

3)  Який період, подія, історична постать чи історична пам’ятка вам найбільше запам’яталися? Чому?

4)  Які події, на вашу думку, мали значний вплив на хід історичного процесу?

5)  Які форми роботи використовувалися на уроках історії? Які з них вам найбільше сподобалися? Чому?

6)  Пригадайте екскурсії історичними місцями нашого міста/села, які ми відвідували. Яка з них справила на вас найбільше враження?

7)  Подумайте, для чого ми вивчаємо історію. Яке практичне значення мають історичні знання у нашому житті?

2.   Написання листа

Запропонувати учням написати листа спочатку на чернетці, а потім охайно його переписати. У ході написання листа консультувати учнів, давати їм практичні поради.

3.   Виконання творчої роботи

Запропонувати учням створити листа до ілюстрації, комікси, листівки чи написати вірші про події минулого нашої Батьківщини, або такі, де б головними героями були історичні постаті.

ІІІ.  Підсумок уроку

Учні за бажанням виступають перед однокласниками з презентацією творчої роботи.

ІV.   Домашнє завдання

Завершіть написання творчих робіт.

Зразки листів

Любий п’ятикласнику!

У п’ятому класі у тебе з’явиться багато різних предметів, одним із найцікавіших серед них буде історія. Ти будеш вивчати історію поступово, починаючи зі знайомства з історією і до сучасної України. У підручнику є багато малюнків, цікавих завдань, карт.

Ти багато дізнаєшся про життєвий шлях видатних людей, які правили в Україні, боролися за її незалежність. Дізнаєшся також і те, що Київська Русь (Україна) була дуже сильною державою. Мені запам’яталося, що князя Ярослава Мудрого називали «тестем Європи», тому що з ним хотіли породичатися королі європейських країн, і він видавав своїх дочок за них заміж. Дуже цікавий розділ про козаків. Читай його уважно.

Впевнений, що уроки історії тобі сподобаються! Успіхів тобі у навчанні!

Учень 5-А класу гімназії № 59 імені О. М. Бойченка Дмитро Єгоров

 

Любий п’ятикласнику!

Вивчення предмета «Вступ до історії» є надзвичайно цікавим. Ти будеш виконувати багато цікавих творчих робіт: писатимеш вірші, малюватимеш листівки, братимеш інтерв’ю. Цей предмет розкриває минуле нашого народу, його звичаїв, традицій. Ти дізнаєшся про події минулих віків, про війни, козаків, про нашого улюбленого Тараса Шевченка, про батька української історії Михайла Грушевського, про різні писемні твори. Вивчивши події Київської Русі, ти зрозумієш, чому на сьогоднішніх українських гривнях зображають Володимира Великого та Ярослава Мудрого, а також дізнаєшся про основи історії, значення історичних термінів.

Ти матимеш надзвичайно цікавий підручник, у якому багато карт, зображень старовинних предметів, удосталь додаткової інформації про різні історичні події. Також на уроках історії можна дізнатися про події нашого часу.

До нових зустрічей у нашому шкільному історичному гуртку!

Учениця 5-Б класу гімназії № 59 імені О. М. Бойченка Олена Зенченко

 

Привіт, майбутній п’ятикласнику!

Ти, напевно, хочеш дізнатися, що таке предмет «Вступ до історії» і що на ньому вивчають. Отож, я тобі допоможу. Історія України — дуже цікавий предмет. З уроків історії ти дізнаєшся про життя відомих людей та їх внесок у розвиток історії та культури України. Твій підручник буде яскраво ілюстрований. Я на цьому предметі дізналася багато нового. Наприклад, ти дізнаєшся, що 24 серпня 1991 року народилася наша держава, адже у цей день Україна стала незалежною. Історія України дуже захоплююча, її не можна вивчити за один рік. Але якщо ти будеш знати певну частину історії своєї країни, то будеш справжнім громадянином.

До зустрічі в наступному році! Успіхів тобі!

Учениця 5-А класу гімназії № 59 імені О. М. Бойченка Наталія Гончарук

 

Любий друже!

У п’ятому класі ти дізнаєшся дуже багато цікавого і водночас неймовірного. Вивчаючи історію нашої Батьківщини, ти дізнаєшся, ким були наші предки, як вони одягалися, що їли, з ким воювали і просто як жили...

У цій справі я тобі допоможу, адже історію України за 5-й клас уже вивчила. На уроці вчитель тобі розкаже захоплюючу історію про те, як, коли і чому гетьман України Богдан Хмельницький отримав своє ім’я і прізвище. Раніше наша Україна не була вільною державою. Тільки у 1991 році вона стала незалежною. Історія розповість тобі про всі події, що були до нашого часу.

І я ще хотіла б розповісти, що уроки історії всі по-своєму незвичайні. На одному уроці ваш клас буде розв’язувати кросворд з цифрами, на іншому — зі словами, а на третьому ви виконаєте творчу роботу. На контрольних роботах ви будете виконувати творчі та наукові завдання. Наприклад, скласти вірш про події 19—21 століття або написати власну хронологічну задачу.

Бажаю тобі успіхів у вивченні історії! Зустрінемось на історичному КВК!

Учениця 5-Б класу гімназії № 59 імені О. М. Бойченка Влада Дмитрієва

 

Любий п’ятикласнику!

У школі є дуже багато цікавих предметів. У 5-му класі ти познайомишся з особливим предметом — «Вступ до історії». На цьому уроці ми вчили різні цікаві теми. На початку І чверті вчитель розповідала нам про Аскольда і Діра, княгиню Ольгу, князів Володимира, Ярослава Мудрого, пізніше — про козаків і Запорозьку Січ. Майже на всіх уроках ми розв’язували кросворди, складали власні вірші про різні історичні події.

Наприкінці навчального року вчили тему про сучасну Україну, у якій розповідалося про проголошення незалежності та день прийняття Конституції України. Ще нам розповідали про багатьох видатних людей. На одному з уроків дізналися про права громадян та значення державної мови України у нашому житті.

Майбутній п’ятикласнику, я бажаю тобі, щоб ти гарно навчався і дізнався багато-багато цікавого з історії нашого народу. Вивчай історію залюбки!

Учениця 5-Б класу гімназії № 59 імені О. М. Бойченка Юлія Коваленко

 

Любий друже!

Коли ти перейдеш до п’ятого класу, я вже буду навчатися в шостому. У новому році у тебе з’явиться багато предметів, одним із найцікавіших серед них буде історія. Тому я хочу ознайомити тебе з величезним світом історії.

Вивчаючи цей предмет, ти дізнаєшся багато нових слів, зокрема «хронологія», «археологія» та інші. Ти, мабуть, ніколи не цікавився, що означає слово «музей». Музей — це житло муз, тобто богинь — покровительок мистецтв.

Під час вивчення історії ти щодня будеш цікавитися питаннями «коли?», «як?», «чому?». Із допомогою вчителя та з використанням книги ти будеш поступово знаходити відповіді на всі свої питання.

Успіху тобі у вивченні історії!

Учениця 5-Б класу класу гімназії № 59 імені О. М. Бойченка Оксана Безуса

 

Категорія: Вступ до історії України 5 клас | Додав: uthitel (31.12.2013)
Переглядів: 2028 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: