Урок № 29 Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України - Вступ до історії України 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Вступ до історії України 5 клас

Урок № 29 Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України

Урок № 29

Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів
у збереженні минулого України

Мета: узагальнити та систематизувати знання, уміння і навички учнів із курсу «Вступ до історії»; розвинути уміння аргументовано висловлювати власну точку зору, працювати у парах та групах; виховувати розуміння важливості вивчення історії.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Основні поняття: історія.

Очікувані результати: учні зможуть застосовувати поняття «історія», пояснювати, що є предметом вивчення історії як науки; висловлювати судження щодо важливості історичних знань та ролі громадян, історичної науки, музеїв, архівів у збереженні минулого.

Історія — скарбниця наших діянь, свідок минулого, приклад і повчання
для сьогодення, застереження для майбутнього.

М. де Сервантес

І.   Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань

Робота з епіграфом

Прочитайте епіграф до уроку, записаний на дошці. Поясніть, як ви розумієте слова іспанського письменника Мігеля де Сервантеса.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Незакінчені речення»

Запропонувати учням продовжити одне з речень, формулюючи свої очікування від уроку.

1.   Я хочу дізнатися про…

2.   Я хочу навчитися…

IV.   Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок

План

1.   Що вивчає історія.

2.   Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України.

1.   Що вивчає історія

Завдання

Поставте запитання, на які маємо знайти відповідь, розглянувши пункт плану.

Бесіда

1)  Що таке «історія»?

2)  Що є предметом історії як науки?

Завдання

1)  Сформулюйте і запишіть у зошити власне визначення поняття «історія».

2)  Виберіть одне з висловлювань про історію. Обговоріть, як ви розумієте його значення.

Історія — свідок минулого, світло істини, жива пам’ять, учитель життя, вісник старовини. (Цицерон, давньоримський політичний діяч)

Історія світу — це біографія великих людей (Томас Карлейль, англійський історик)

Народ, що не знає своєї iсторiї, є народ слiпцiв. (Олександр Довженко, український кінорежисер)

Історія — це вчитель, збагачений тисячолітнім досвідом людства.

Без минулого немає майбутнього.

Історія — вчителька життя. (Цицерон, давньоримський політичний діяч)

Історія вчить навіть тих, хто в неї не вчиться; вона їх провчає за невігластво і зневагу. (Василь Ключевський, російський історик)

У дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім «Батьківщина». (Ліна Костенко, українська письменниця)

Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього. (Максим Рильський, український поет)

Метод «Мікрофон»

Чому кожна людина повинна знати історію своєї Батьківщини?

(Учитель записує відповіді учнів на дошці.)

2.   Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України

Завдання

Поставте запитання, на які маємо знайти відповідь, розглянувши пункт плану.

Робота у групах

Учні об’єднуються у чотири групи, кожна з яких має за певний час підготувати розповідь про:

1)  роль громадян у збереженні минулого України;

2)  роль історичної науки у збереженні минулого України;

3)  роль музеїв у збереженні минулого України;

4)  роль архівів у збереженні минулого України.

Після підготовки представники груп презентують результати роботи перед однокласниками.

V.  Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Творче завдання

Об’єднайтеся в пари. Уявіть, що вам доручили намалювати герб і написати девіз для країни «Історія». Виконайте завдання.

VІ.   Підсумки уроку

Перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

Основні висновки:

     історія — це наука, яка вивчає діяльність людини, розвиток окремих держав і народів;

     історія розповідає про всі події, що мали місце в житті людей від найдавніших часів до сьогодення;

     історія — це пам’ять людства.

VІІ. Домашнє завдання

1.   Підручник.

2.   Творче завдання. Напишіть твір-роздум, взявши за епіграф одне з висловлювань про історію (див. пункт 1 уроку).

3.   Підготуйтеся до уроку узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок із курсу «Вступ до історії». Повторіть матеріал усіх тем.

 

Категорія: Вступ до історії України 5 клас | Додав: uthitel (31.12.2013)
Переглядів: 1858 | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: