Урок № 27 Які історичні пам’ятки мого міста/села, рідного краю розповідають про минуле - Вступ до історії України 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Вступ до історії України 5 клас

Урок № 27 Які історичні пам’ятки мого міста/села, рідного краю розповідають про минуле

Урок № 27

Які історичні пам’ятки мого міста/села, рідного краю
розповідають про минуле

Мета: з’ясувати, на які історичні пам’ятки багатий рідний край, навчитися складати карту історичних пам’яток краю, навчити самостійно здобувати знання, користуючись додатковою літературою та Інтернет-джерелами, розвивати ораторські здібності та творчі уміння, уміння працювати в малих групах; виховувати інтерес до вивчення історії рідного краю та розуміння необхідності збереження історичних пам’яток.

Тип уроку: сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.

Форма уроку: практичне заняття.

Обладнання: підручник, карти історичних пам’яток краю, ілюстрації.

Основні поняття: рідний край.

Очікувані результати: учні зможуть розповідати на основі матеріалу додаткової літератури про історичні пам’ятки краю, уживаючи при цьому відповідні історичні поняття та терміни; висловлювати власне ставлення до цих пам’яток, усвідомлювати необхідність їх збереження, показувати на карті місце розташування вказаних пам’яток.

І.   Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

1.   Які пам’ятки називають історичними?

2.   Які є групи історичних пам’яток?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Щодня ми ходимо вулицями нашого міста/села. Але чи звертаємо увагу на меморіальні дошки на старовинних будівлях? Чи відомо нам, в яку історичну епоху постав той чи інший величний храм? Чи замислюємося ми, яким історичним подіям та видатним постатям присвячені пам’ятники, які прикрашають наші вулиці, сквери та парки?

Переконана, що, готуючись до уроку, ви дізналися чимало цікавого про історичні пам’ятки краю і бажаєте поділитися з однокласниками своїми відкриттями.

IV.   Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1.   Історичні пам’ятки нашого краю.

2.   Про які події з історії краю розповідають пам’ятки?

1.   Історичні пам’ятки нашого краю

Завдання

Поставте запитання, на які маємо знайти відповідь, розглянувши пункт плану.

Презентація історичних пам’яток краю

Учні кожної малої групи по черзі презентують карти історичних пам’яток краю. У презентації беруть участь усі члени малої групи.

Оцінює роботу груп журі, до складу якого входять, наприклад, учні інших п’ятих класів або старших класів навчального закладу.

Карта історичних пам’яток краю оцінюється за такими критеріями:

1)  Зовнішній вигляд.

2)  Легенда карти.

3)  Історична достовірність інформації.

4)  Внесок у роботу кожного члена групи.

5)  Презентація карти перед однокласниками.

Журі оголошує переможців, які в подарунок отримують, наприклад, книгу про історію та культуру краю або набір листівок із краєвидами населеного пункту.

2.   Про які події з історії краю розповідають пам’ятки

Завдання

Поставте запитання, на які маємо знайти відповідь, розглянувши пункт плану.

Повідомлення учнів

Учні по черзі виступають із повідомленнями про улюблену пам’ятку краю. Свої розповіді п’ятикласники супроводжують роботою з картою історичних пам’яток краю та демонстрацією відповідних ілюстрацій.

Виступи учнів можуть розпочинатися словами «(Назва краю) — моя гордість, оскільки лише тут розташовується…». У своєму виступі учні мають вказати: назву історичної пам’ятки, її місце розташування, час створення, про які події з історії краю вона розповідає.

Можливий варіант, коли учитель запрошує на урок краєзнавця чи місцевого історика. У такому разі спочатку із розповіддю виступає гість, а далі — школярі.

Якщо зібрати доповіді учнів, то можна укласти книгу «Історичні пам’ятки (назва краю)».

V.  Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Вправа «Мішень»

Школярі малюють у зошитах мішень. Три її частини заповнює учень і здає зошит. Перевіряючи зошити, виставити у своєму секторі бали п’ятикласникові, за необхідності супроводжуючи їх відповідним коментарем. Якщо бали учня та учителя збігаються, можна перенести їх у журнал, якщо ні — відбувається процес погодження.


VІ.   Підсумки уроку

Перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

VІІ. Домашнє завдання

1.   Підручник.

2.   Випереджальне завдання. Підготуйтеся до уявної подорожі історичними місцями України. Об’єднайтеся у малі групи та оберіть об’єкт розповіді. Для цього пригадайте теми, які вивчалися протягом навчального року. Спільно оберіть історичний період і тему, яка буде цікавою для всіх. На наступному етапі почніть збирати інформацію, використовуючи книги, наявні у бібліотеці, та офіційні сайти музеїв та заповідників, обласних державних адміністрацій та міста/села. Окрім того підготуйте відповідний ілюстративний матеріал.

 

Категорія: Вступ до історії України 5 клас | Додав: uthitel (31.12.2013)
Переглядів: 5938 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 1
1  
Клас

Ім`я *:
Email *:
Код *: