Урок № 1 Історія як наука - Вступ до історії України 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Вступ до історії України 5 клас

Урок № 1 Історія як наука

Урок № 1

Історія як наука

Мета: навчити учнів правильно застосовувати поняття «історія», «історики»; працювати з підручником, його методичним апаратом, вільно орієнтуватися у структурних елементах підручника; виховувати почуття гордості за історичне минуле українського народу, відчуття належності до процесу історичного розвитку України, бажання вивчати історію України.

Тип уроку: сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, ілюстрація.

Основні поняття: історія, історія України, всесвітня історія.

Персоналії: М. Грушевський.

Очікувані результати: учні зможуть правильно застосовувати поняття «історія», пояснювати, хто такі історики; отримають навички роботи з підручником «Вступ до історії».

Історія — це вчитель, збагачений тисячолітнім досвідом людства.

Автор невідомий

I.      Організаційний етап

Познайомитися з учнями, створити сприятливу психологічну атмосферу.

II.    Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

Любі друзі! Вітаю вас із переходом до середньої школи, тепер ви уже п’ятикласники! Цього року на вас чекає зустріч із багатьма новими предметами. Сьогодні на уроці ми познайомимося з одним із них. Гадаю, що, навчаючись у молодшій школі, ви із захопленням слухали оповіді своїх старших товаришів про скарби і старовинні рукописи, про київських і галицьких князів, про українських середньовічних рицарів — козаків, про те, який тривалий шлях здолала Україна до здобуття державної незалежності.

Отже, сьогодні ми розпочнемо знайомство з дуже цікавим предметом, який будемо вивчати протягом наступних семи років, — з історією.

На цьому уроці ми дізнаємося, що означає слово «історія», що вивчає ця сповнена таємниць і нова для вас наука. А також познайомимося з нашим незамінним помічником, який допоможе пізнати всі таємниці історії, — із підручником.

Отож, вирушаймо в подорож до країни Історія.

ІII.  Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1.   Історія як навчальний предмет і наука.

2.   Українські вчені-історики.

3.   Структура підручника.

IV.   Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Варіант І

Завдання

Розташуйте записані на дошці букви у правильній послідовності і поясніть зміст утвореного поняття.

ЯІРОТСІ

Відповідь: історія.

Бесіда

1.   Що вивчає історія України?

2.   З яких структурних елементів складається підручник і параграф?

Варіант ІІ

Творче завдання

Складіть синквейн із поняттям «історія».

Синквейн («п’ять натхнень», «п’ять удач») — вірш, написаний відповідно до правил: 1) перший рядок — поняття, якому присвячений вірш, зазвичай іменник; 2) другий рядок — два прикметники, що визначають цей іменник і описують ваше ставлення до нього; 3) третій рядок — три дієслова, які показують, що робить поняття або що з ним відбувається; 4) четвертий рядок — фраза з чотирьох слів, що передає ваше ставлення до поняття (може бути у формі запитання-звернення); 5) п’ятий рядок — одне-два слова, через які людина висловлює свої почуття, асоціації, пов’язані з поняттям.

Варіант ІІІ

Творче завдання

Учні об’єднуються у групи по четверо осіб. Потрібно за допомогою художніх засобів (малюнок, графіка) на аркуші формату А4 відобразити ключові моменти теми, що вивчалася. Групи по черзі біля дошки презентують виконані роботи. У презентації беруть участь усі члени групи, які працювали над малюнком.

V.    Підсумки уроку

Основні висновки:

  • історія — це наука про минуле людства;
  • історія України є складовою частиною всесвітньої історії і досліджує, де, коли і як жив український народ;
  • про історичні події ми дізнаємося із праць істориків;
  • «батьком» історії України називають Михайла Грушевського;
  • структурно підручник з історії поділяється на розділи, розділи — на параграфи. Кожний параграф складається з пунктів, які поділяються на абзаци.

VІ.   Домашнє завдання

1.   Підручник                                                                                                                                           .

2.   Відвідайте з екскурсією Національний музей історії України або місцевий історико-краєзнавчий музей та запишіть свої враження у «Щоденник екскурсій».

 

Категорія: Вступ до історії України 5 клас | Додав: uthitel (29.08.2014)
Переглядів: 1276 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: