Урок 13. БИТВИ, ПОДОРОЖІ, ВІДКРИТТЯ, АБО ПОДІЇ В ІСТОРІЇ - Вступ до історії України 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Вступ до історії України 5 клас

Урок 13. БИТВИ, ПОДОРОЖІ, ВІДКРИТТЯ, АБО ПОДІЇ В ІСТОРІЇ

Урок 13. БИТВИ, ПОДОРОЖІ, ВІДКРИТТЯ, АБО ПОДІЇ В ІСТОРІЇ

*   Очікувані результати

*   Після цього уроку учні зможуть: розповідати про історичну подію чи явище, історичних

*             діячів на основі тексту підручника; виокремлювати в тексті головне й другорядне, складати простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань; формулювати запитання щодо перебігу історичної події; висловлювати особисте ставлення до історичних подій, явищ і діячів, пропонованих для вивчення; розповідати про похід князя Ігоря 1185 року проти половців, оспіваний у «Слові о полку Ігоревім»; наводити приклади нових транспортних засобів та зв'язку кінця XIX ст. — початку XX ст„ пояснювати, у чому їхнє значення.

Обладнання: історична карта; картки з текстовими і візуальними джерелами.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування нових навичок.

Основні поняття: історична подія, історичне явище.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

1. На які групи поділялося населення Русі?

2. Хто очолював державу Київська Русь?

3. Хто такий Володимир Мономах?   

4. Що він залишив після себе?

5. Що ви знаєте про Тараса Шевченка?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Оголошення теми та мети уроку.

У ч и'т ель. Історичний факт — перша цеглинка історичних знань. Ми з вами спробуємо визначити, які історичні події та явища відбувалися в історії України.

Робота з термінами

Історична подія — сукупність логічно завершених та обмежених у просторі й часі історичних фактів.

Історичне явище — комплекс аналогічних історичних фактів або їх ознак, які зберігалися чи зберігаються протягом певного часу та в певному просторі (території).

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання

1. Як на ваш розсуд, що таке історична подія?

2. Пригадайте, про які події ви дізналися на попередніх уроках.

3. Назвіть три-п'ять ознак, за якими одна подія відрізняється від іншої.

Чому згадка про невдалий похід

князя Ігоря Святославовича 1185 року лишилися в пам'яті нащадків?

Робота в парах

Опрацюйте текст підручника на С. 90, складіть план тексту та перекажіть

його один одному.

Робота з літературним джерелом

Опрацюйте уривки зі «Слова о полку Ігоревім» на С. 91 та з'ясуйте, що в уривку є історичним фактом, а що — художнім вимислом.

Чому свідчення мандрівників є цінними історичними джерелами?

Учитель. Чималу роль в історії будь-якої держави відіграють постаті. На початку уроку ви згадували імена людей, які зробили свій вклад в історію. Кожен період нашої історії мав своїх героїв.

ПАМ'ЯТКА «ХАРАКТЕРИСТИКА ІСТОРИЧНОГО ДІЯЧА»

1. Встановіть, коли та в якій країні жив історичний діяч. Укажіть умови, на тлі яких він розгортав свою діяльність.

2. Опишіть його зовнішність, характер. Що, на вашу думку, вплинуло н формування його особистості? Які його вчинки варто наслідувати, а які не схвалюєте?

3. З якої суспільної верстви він походив?

4. Назвіть основні наслідки його діяльності.

5. Оцініть його діяльність. Як ви ставитеся до засобів, якими він прагнув досягти мети?

Робота з підручником

Опрацюйте текст підручника на С. 92-93 і дайте відповіді на запитання.

1. Які знання потрібні були В. Григоровичу-Барському, щоб мандрувати світом?

2. На основі розповіді про В. Григоровича-Барського сформулюйте відповіді на запитання, винесене в назву пункту.  

Які винаходи кінця XIX — початку XX ст. змінили життя людей?

Робота з таблицею

За допомогою тексту підручника на С. 93-95 заповніть у зошиті таблицю.

Винаходи кінця XIX — початку XX ст.

Рік винаходу

Що винайшли?

 

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Гра «Аукціон подій»

Виграє та з груп, яка назве найбільше подій, про які йшлося на сторінках підручника.

Робота з хронологією

Накресліть лінію часу, позначте вказані дати та розв'яжіть хронологічну задачу:

1. Скільки років тривала подорож Василя Григоровича-Барського святими місцями? Скільки років минуло відтоді?

2. Які винаходи були зроблені наприкінці XIX — на початку XX ст.?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал підручника на С. 89-97

Категорія: Вступ до історії України 5 клас | Додав: uthitel (08.12.2013)
Переглядів: 2901 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: