УРОК 12. БЕЗІМЕННІЇ ВІДОМІ ГЕРОЇ, АБО ЛЮДИ В ІСТОРІЇ - Вступ до історії України 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Вступ до історії України 5 клас

УРОК 12. БЕЗІМЕННІЇ ВІДОМІ ГЕРОЇ, АБО ЛЮДИ В ІСТОРІЇ

УРОК 12. БЕЗІМЕННІЇ ВІДОМІ ГЕРОЇ,

* АБО ЛЮДИ В ІСТОРІЇ

*  Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть: наводити приклади різних груп населення України в минулі часи; визначати спільне й відмінне в житті різних груп населення; наводити приклади історичних постатей, розповідати про Тараса Шевченка; розповідати про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника; складати простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань; висловлювати особисте ставлення до історичних подій, явищ і діячів, пропонованих для вивчення. ,   Обладнання: історична карта, картки з текстовими і візуальними джерелами. і   Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування нових навичок. і   Основні поняття: кріпацтво.

 Хід уроку

* І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ                                                                     

^ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

* Бесіда

*     1. Що таке хронологія?

*     2. Що таке історія?

'      3. Які види історичних джерел ви знаєте?

*      4. Ким були наші предки ?

5. Назвіть їхні основні заняття.

' III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Оголошення теми та мети уроку.

* Учитель. Історія України давня і цікава. На території нашої сучасної '    держави протягом тривалого часу проживали різноманітні народи, що залишили помітний слід в історії України. Хто ж вони?

* IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. На час виникнення першої держави з центром у Києві мешкан­ці Русі поділялися на певні групи. У кожного була своя справа.

* Робота з підручником

* На основі тексту підручника С. 80 визначте, на які стани поділялося населення Київської Русі, та дайте відповідь на запитання.

1. Чому люди не живуть однаково?

2. Чому найчисленнішою групою українського населення в ХІ-ХІХ ст. було селянство?

3. Чому з часом з'являються нові групи населення?

* Робота з термінами

* Кріпацтво — втрата селянами права самовільно залишати місця свого

* мешкання, їхня особиста залежність від пана.

* Меценатство — добровільна безкорислива діяльність фізичних осіб у ма­теріальній, фінансовій та іншій підтримці набувачів благодійної допомоги.

» Робота з візуальними джерелами

* Опрацюйте ілюстрації на С. 82-83 підручника та дайте відповіді на питання до них.

Про які групи населення Київської Русі свідчить Володимир Мономах

Учитель. Визначною пам'яткою Київської Русі є «Повчання  дітям» - Київського князя у 1113-1125 рр. Володимира Мономаха, у якій він звертається до своїх дітей.

Робота з підручником

Сформулюйте за змістом тексту С. 83-84 три-п'ять запитань, які починаються словами: Що? Хто? Де? Як? Коли? Чому? Дайте відповідь на них.

Робота з історичним джерелом

Прочитайте уривок з «Повчання дітям» Володимира Мономаха (С. 84-5-5) й дайте відповідь на запитання:

1. Про які людські якості йдеться у фрагменті?

2. Яких життєвих правил навчає Мономах своїх дітей?

3. Чи слушні вони для інших груп населення?

4. Які людські якості найбільше цінували наші предки?

5. Чи може вам статися в пригоді «Повчання дітям» Володимира Мономаха? Чому?

Кого називають історичними постатями?

Чому ім'я Тараса Шевченка стало символом українського відродження?

Запитання

1. Як ви розумієте слова «історичні постаті»?                                 '

2. Наведіть імена відомих вам історичних діячів.

Робота в парах

Підготуйте вибірковий переказ тексту:

1) про Тараса Шевченка;

2)про Шевченків «Кобзар».

Вислухавши одне одного, обміняйтеся запитаннями.

Робота з літературним джерелом

Опрацюйте уривок з вірша Тараса Шевченка на С. 88 підручника, коротко сформулюйте його основну думку. Як ви вважаєте, що спонукало поета написати такі слова?

Які українські родини в XIX ст. зажили слави благодійників?

Завдання

На основі тексту підручника поясніть, хто такі меценати чи благодійники? Чи були Богдан та Варвара Ханенко історичними постатями? Який їх внесок в історію?

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда

1. Чи має значення для сучасників матеріал сьогоднішнього уроку?

2. На які стани сьогодні поділяється населення України?

3. До якої групи належить, на вашу думку, ваша родина?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте текст підручника на С. 79-88.

Категорія: Вступ до історії України 5 клас | Додав: uthitel (08.12.2013)
Переглядів: 1167 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: