Урок № 7 Тема. Узагальнення й тематичне оцінювання за розділом I «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин" - Всесвітня історія 8 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Всесвітня історія 8 клас (нова програма)

Урок № 7 Тема. Узагальнення й тематичне оцінювання за розділом I «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин"

Урок № 7

Тема.       Узагальнення й тематичне оцінювання за розділом I «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин».

Мета:      оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення розділу І «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин».

Обладнання:     аркуші із завданнями (I і II варіанти).

Тип уроку:    перевірка знань.

Очікувані результати:   учні зможуть перевірити свої знання, уміння та навички, набуті під час вивчення розділу I «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин».

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація знань

Евристична бесіда

Учитель організовує евристичну бесіду за матеріалами розділу I «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин».

Завдання

Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер характеристики.

1.  1) Місто оточене муром, 2) будівництво вийшло за межі міського муру, 3) вулиці переважно дуже вузькі, майдани маленькі, тісні, 4) широкі вулиці й просторі майдани, 5) дуже мало громадських будівель, 6) багато громадських будівель, 7) знать проживала за межами міста у власних володіннях, 8) будівництво палаців, маєтків для представників привілейованих станів і заможних буржуа, 9) готичний архітектурний стиль застосовувався лише під час будівництва громадських споруд і палаців, 10) будівництво житлових будинків, маєтків і палаців у панівному архітектурному стилі (бароко, рококо).

Зразок відповіді

Середньовічне місто

Місто Нового часу

1, 3, 5, 7, 9

2, 4, 6, 8, 10

2.  1) Невелика будівля, 2) декілька робітників, 3) декілька будинків, 4) ручна праця з елементами механізації, 5) велика кількість робітників, 6) використання машинної праці, 7) знаряддя праці належали робітнику, 8) все належало власнику, 9) існував поділ праці, 10) поділу праці не існувало.

Зразок відповіді

Реміснича майстерня

Капіталістична мануфактура

1, 2, 4, 7, 10

3, 5, 6, 8, 9

 

III. Перевірка знань, умінь і навичок

Тестові завдання

I варіант

1.    Який шлях шукав Ф. Магеллан у своїх подорожах?

А    до Індії

Б     до Антарктиди

В    до Африки

Г     до Європи

2.    Як називали корінне населення Америки?

А    аборигени

Б     індіанці

В    американці

Г     місцеві

3.    Як називалося велике виробництво, що ґрунтувалося на ручній праці?

А    фабрика

Б     мануфактура

В    префектура

Г     цех

4.    Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.

1     каравела

2     «чорна Африка»

3     колонія

4     капітал

А    гроші, вкладені в яку-небудь справу, що дає прибуток

Б     найпоширеніший тип морських суден у європейських мореплавців XIV—XVI ст.

В    країна, що перебуває під владою іноземної держави (метрополії)

Г     велике виробництво

Д    територія на південь від пустелі Сахари

5.    Укажіть, про кого йдеться.

Народився у Флоренції в родині нотаріуса. Здобувши добру освіту, служив у багатих флорентійців, які фінансували експедиції Х. Колумба. Кілька разів плавав до берегів Америки у складі іспанських і португальських експедицій. У подорожах був керманичем, картографом і тільки під час своєї останньої експедиції керував невеликим судном. Після його смерті були надруковані листи з описами подорожей. Через деякий час з’явилися й інші твори, авторство яких приписували йому. Із його ім’ям пов’язують назву нового континенту.

А  Амеріго Веспуччі

Б   Бартоломеу Діаш

В   Ернан Кортес

Г   Франсіско Пісарро

6.  Установіть хронологічну послідовність подій.

А  досягнення південної точки Африки Бартоломеу Діашем

Б   перше навколосвітнє плавання

В   відкриття Америки Христофором Колумбом

Г   досягнення берегів Індії Васко да Гамою

7.  Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер назви.

1) Великий шовковий шлях, 2) Венеція, 3) Атлантичний океан, 4) Антверпен, 5) Амстердам, 6) Лондон, 7) Генуя, 8) Середземне море.

Старі торговельні шляхи і міста

Нові торговельні шляхи і міста

 

 

8.  Складіть план відповіді за темою «Сім’я в період Нового часу».

9.  Складіть порівняльну характеристику країн Європи та Америки (наприклад, Іспанії та держави інків).

10.            Побудуйте причиново-наслідковий ланцюжок «революції цін» за планом: причини — привід — події — наслідки.

11.            Зобразіть у вигляді схеми структуру правління європейського міста періоду Нового часу.

12.            Проаналізуйте науковий текст і дайте відповіді на запитання.

Шляхетні особи носили цілі маєтки на своїх плечах, особливо не переймаючись мозольною працею сотень рук над виконанням такого одягу. Так, англійська королева Єлизавета з нагоди відвідин французького посла надягла сукню, над якою працювали сотні рук протягом трьох тижнів. Чванливість досягла надзвичайних розмірів, і люди чіпляли на себе забагато коштовностей. На хрестини сина Марія Медичі, дружина Генріха IV, надягла сукню, на оздоблення якої було використано 32 000 перлів та 3000 діамантів.

1)  Наскільки зручним був такий одяг?

2)  Для чого його надягали?

 

II варіант

1.  Хто очолив португальську ескадру, яка першою обігнула Африку?

А  Христофор Колумб

Б   Васко да Гама

В   Бартоломеу Діаш

Г   Фернан Магеллан

2.  Яка країна отримувала землі на захід Азорських островів за рішенням Папи Римського Александра VI у 1494 р.?

А  Іспанія

Б   Португалія

В   Англія

Г   Франція

3.  Як стали називати власників капіталів, що використовували працю найманих робітників?

А  інтелігенція

Б   духовенство

В   пролетарі

Г   буржуазія

4.  Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.

1   колоніальна імперія

2   мануфактура

3   капіталізм

4   метрополія

А    організація виробництва, що ґрунтується на використанні капіталу для отримання прибутку

Б     церковно-адміністративний округ

В    держава, яка володіє колоніями

Г     державне утворення, що виникло в результаті захоплення територій європейською країною в Нові часи

Д    велике виробництво, що ґрунтувалося на ручній праці

5.  Укажіть, про кого йдеться.

Очолював португальські ескадри та підкорював тубільців. Отримав чин інтенданта, але потрапив у немилість португальського короля і залишив службу. Прийняв пропозицію перейти на службу до Іспанії і невдовзі очолив експедицію з п’яти кораблів, яка вирушила на захід. Експедиція обпливла Південну Америку та через Тихий океан досягла Філіппінських островів, де мореплавець і загинув. Останній корабель експедиції повернувся до Іспанії з величезним вантажем прянощів.

А  Амеріго Веспуччі

В   Бартоломеу Діаш

Б   Ернан Кортес

Г   Фернан Магеллан

6.  Установить хронологічну послідовність подій.

  •  
  •  
  •  
  •  

7.  Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер імені або назви.

1) Бартоломеу Діаш, 2) Христофор Колумб, 3) Філіппінські острови, 4) мис Доброї Надії, 5) Васко да Гама, 6) Молуккські острови, 7) Америка, 8) Фернан Магеллан, 9) місто Калікут, 10) острів Сан-Сальвадор.

Іспанія

Португалія

 

 

 

8.  Складіть план відповіді за темою «Суспільство в період Нового часу».

9.  Складіть порівняльну характеристику мануфактури та середньовічної майстерні.

10.            Побудуйте причиново-наслідковий ланцюжок Великих географічних відкриттів за планом: причини — привід — події — наслідки.

11.            Зобразіть структуру світової торгівлі в період Нового часу.

12.            Проаналізуйте спогади Берналь Діас дель Кастільо та дайте відповіді на запитання.

Мотекусомі (Монтесумі) в цей час було близько сорока років. Високий на зріст, добре складений, хоча і дещо схудлий. Колір шкіри набагато світліший, ніж у решти індіанців. Волосся недовге; лише над вухами… залишені були два кучеряві пучки. Борода негуста, чорна. Обличчя довгасте, відкрите, а очі дуже виразні і красиві… Він був вишуканим і охайним…

1)  Хто такий Монтесума?

2)  На що звернув увагу автор, описуючи Монтесуму? Чому?

IV. Домашнє завдання

Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення про лідерів Реформації — Мартіна Лютера та Томаса Мюнцера.

 

Категорія: Всесвітня історія 8 клас (нова програма) | Додав: uthitel (09.10.2016)
Переглядів: 1325 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: