Урок № 13 Узагальнення знань за темами «Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій», «Людина Ранньої Нової доби», «Реформація і Конт - Всесвітня історія 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Всесвітня історія 8 клас

Урок № 13 Узагальнення знань за темами «Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій», «Людина Ранньої Нової доби», «Реформація і Конт

Урок № 13

Узагальнення знань за темами «Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій», «Людина Ранньої Нової доби», «Реформація і Контрреформація», «Західноєвропейські держави в XVI — першій половині XVII ст.»

Мета: оцінити навчальні досягнення учнів, набуті в ході вивчення тем: «Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій», «Людина Ранньої Нової доби», «Реформація і Контрреформація», «Західноєвропейські держави в XVI — першій половині XVII ст.».

Обладнання: карта світу, Європи, Америки, Африки, комплексний зошит для контролю знань (або аркуші із завданнями).

Тип уроку: перевірки рівня знань, умінь і навичок.

I.    Організаційний момент

II.   Актуалізація опорних знань і вмінь

Перевірка творчого домашнього завдання

Учні порівнюють війни Нового часу та війни, що відбувалися в давні часи та в Середньовіччі.

III. Перевірка рівня знань, умінь і навичок

Тестові завдання

І варіант

1.   Укажіть, що було метою подорожей Магеллана.

А  Відкриття шляху до Індії

Б  Відкриття шляху до Антарктиди

В  Відкриття шляху до Африки

Г  Відкриття шляху до Європи

2.   Укажіть, як називали корінних жителів Америки.

А  Аборигени

Б  Індіанці

В  Американці

Г  Місцеві

3.   Укажіть, у якій країні Реформацію очолив король.

А  Франція

Б  Іспанія

В  Англія

Г  Німеччина

4.   Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.

 

1   Кортеси

2   Морські гези

3   Генеральні штати

4   «Священна хунта»

А  Орган самоврядування в Голландії

Б  Законодавчий орган в Іспанії

В  Керівний орган повстання комунерос

Г  Партизани в Нідерландах, що воювали на морі

Д  Партизани в Нідерландах, що воювали на суходолі

 

5.   Укажіть, про кого йдеться.

Вона була дочкою англійського короля, її матір стратили, звинувативши у зраді. У гніві батько зрікся дочки й ніколи не визнавав спадкоємицею престолу, але це зробив англійський парламент. До неї сватався московський цар Іван Грозний, іспанський король Філіпп ІІ і французький принц Франсуа Анжуйський. Вона всім відмовила й заявила, що повінчана зі своїм народом і бажає йому присвятити власне життя, а дітьми вважає всіх підданих своєї держави. Вона прожила 70 років і після її смерті припинилася династія Тюдорів, а англійський престол посіла інша династія.

А  Марія І

Б  Єлизавета І

В  Анна Болейн

Г  Катерина Медічі

6.   Установіть хронологічну послідовність подій.

А  Початок Тридцятилітньої війни

Б  Навколосвітня подорож Ф. Магеллана

В  Початок Нідерландської революції

Г  Селянська війна в Німеччині

7.   Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядкові номери назв.

1) Великий шовковий шлях, 2) Венеція, 3) Атлантичний океан, 4) Антверпен, 5) Амстердам, 6) Лондон, 7) Генуя, 8) Середземне море.

Старі торговельні шляхи і міста

Нові торговельні шляхи і міста

 

 

 

8.   Складіть план відповіді за темою «Сім’я в період Нового часу».

9.   Складіть порівняльну характеристику династій Габсбургів і Тюдорів.

10.   Складіть схему «Огороджування» за планом: причини — привід — події — наслідки.

11.   Зобразіть структуру правління Франції.

12.   Проаналізуйте уривок із селянської програми «12 статей» та дайте відповіді на запитання.

По-перше, наше уклінне прохання і бажання мати право всією общиною обирати собі священика й усувати його.

По-друге, ми згодні давати справедливу зернову десятину, але лише так, як належить. Адже якщо її потрібно давати Богові та його людям, то вона дістається священику, якщо він звіщає правильне слово Боже. Надалі ми бажаємо, щоб цю десятину збирали наші церковні старости і давали б належне утримання священику, обраному всією общиною. Малої ж десятини ми не хочемо давати зовсім.

По-третє, до цього часу звичним було вважати нас «власними» людьми. Беручи до уваги, що Христос пролиттям своєї дорогоцінної крові звільнив усіх нас, тому відповідно до Письма ми маємо бути вільними.

По-п’яте, наші пани привласнили всі ліси. Ось наша думка: ліси повинні знову перейти в користування всієї общини.

По-шосте, ми зазнаємо великого обтяження від панщини, яка зростає і збільшується щодня. Ми бажаємо, щоб нас не приневолювали настільки сильно.

По-десяте, дехто привласнив общинні луги, а також ріллю. Ці землі ми хочемо знову повернути в наше спільне користування.

1)  Під час яких подій виникли ці вимоги?

2)  Чому в першій вимозі йдеться саме про священиків?

3)  Яких вимог більше — економічних чи суспільних? Чому?

4)  Чи були задоволені вимоги селян? Чому?

ІІ варіант

1.   Укажіть, як називалися кораблі, що перетинали Атлантичний океан.

А  Трієри

Б  Каравели

В  Пароплави

Г  Кліпери

2.   Укажіть, який напрямок у християнстві виник під час Реформації.

А  Комунізм

Б  Аболіціонізм

В  Протестантизм

Г  Протицерквізм

3.   Укажіть, що таке рейхстаг.

А  З’їзд представників станів імперії

Б  З’їзд представників католицької церкви

В  З’їзд представників повсталих районів

Г  З’їзд представників великих міст Німеччини

4.   Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.

1   Чернець-августинець

2   Папа Римський

3   Кальвінізм

4   Англіканство

А  Голова католицької церкви

Б  Один із напрямків протестантизму, заснований Ж. Кальвіном

В  Один із напрямків протестантизму, який виник в Англії

Г  Один із напрямків християнства

Д  Член католицького чернечого ордену

 

5.   Укажіть, про кого йдеться.

Народився у Флоренції в родині нотаріуса. Здобувши добру освіту, служив у багатих флорентійців, які фінансували експедиції Х. Колумба. Кілька разів плавав до берегів Америки в складі іспанських і португальських експедицій. У подорожах був керманичем, картографом, і тільки під час своєї останньої експедиції керував невеликим судном. Після його смерті були надруковані листи, де він описував свої подорожі. Але через деякий час з’явилися інші твори, які друкувалися під його ім’ям. Із ним пов’язують назву нового континенту.

А  Амеріго Веспуччі

В  Бартоломеу Діаш

Б  Ернан Кортес

Г  Франсіско Пісарро

6.   Установіть хронологічну послідовність подій.

А  Виступ М. Лютера проти індульгенцій

Б  Укладення Утрехтської унії

В  «Варфоломіївська ніч»

Г  Відкриття Х. Колумбом Америки

7.   Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядкові номери характеристик.

1) Скромне богослужіння, проповіді пастора, 2) заперечення влади Папи Римського, 3) урочисте богослужіння, пишні обряди, 4) священик — «тлумач» Біблії, 5) Папа Римський — голова церкви, 6) священик є «посередником», 7) Біблія — німецькою мовою, 8) заперечення індульгенцій, 9) Біблія — латинською мовою, 10) видавання індульгенцій.

Католицизм

Лютеранство

 

 

 

8.   Складіть план відповіді за темою «Суспільство Нового часу».

9.   Складіть порівняльну характеристику країн Англії та Франції.

10.   Складіть схему «Революція цін» за планом: причини — привід — події — наслідки.

11.   Зобразіть структуру правління Англії.

12.   Проаналізуйте уривок із праці історика Р. Віппера та дайте відповіді на запитання.

Така тривала війна була можлива лише за особливих умов рекрутування солдатів та їх утримання. Валленштейн висловив це словами «війна годує війну». Солдатів наймали як робітників для будівлі; капіталом для їхньої винагороди ставали завоювання і здобич. <…> Цих солдатів не можна було утримати в дисципліні. Вони перетворювалися після перемоги або взяття міста на звірів. Часто вони вирізали або вішали все чоловіче населення і, забравши здобич, підпалювали поселення. Коли Тіллі взяв багатий Магдебург <…>, на прохання громадян про помилування Тіллі заявив: «Почекайте ще годину; я подивлюсь, що можна буде зробити; треба ж дати солдатові щось після стількох небезпек та праці». На думку іншого начальника, щоб утримати серед них порядок, потрібно було більше шибениць, ніж будинків, та більше мотузок, ніж дерев. Валленштейн приваблював понад усе тим, що надавав своїм солдатам повну свободу.

1)  Про які події йдеться в наведеному уривку?

2)  Як ви розумієте вислів «війна годує війну»?

3)  Чому Тіллі дав таку відповідь громадянам Магдебурга?

4)  Як можна схарактеризувати армію А. Валленштейна?

IV. Підсумки уроку

Перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

V.   Домашнє завдання

Індивідуальні випереджальні завдання. Підготуйте повідомлення про Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Донато Браманте.

. Є. Всесвітня історія. 8 клас: Комплексний зошит для контролю знань. — Х.: Вид-во «Ранок», 2009.

Категорія: Всесвітня історія 8 клас | Додав: uthitel (03.12.2013)
Переглядів: 3823 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: