Урок № 31 Повторення та систематизація знань за темами «Слов’яни та їхні сусіди» та «Індія. Китай» - Всесвітня історія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Всесвітня історія 7 клас

Урок № 31 Повторення та систематизація знань за темами «Слов’яни та їхні сусіди» та «Індія. Китай»
Урок № 31
Повторення та систематизація знань за темами 
«Слов’яни та їхні сусіди» та «Індія. Китай»
Мета: узагальнити уявлення учнів про розвиток слов’янських та східних цивілізацій; формувати їхні вміння порівнювати, висловлювати власну думку та поважати думку інших.
Обладнання: карта світу, Європи, Азії, Індії, Китаю, роздавальний матеріал.
Тип уроку: повторення й систематизації знань, умінь і навичок.
Очікувані результати: учні навчаться: називати характерні риси державного управління, соціальної структури суспільства та хронологічні межі існування Московської держави, китайських держав, Делійського султанату та імперії Великих Моголів; показувати на карті територію Володимиро-Суздальського князівства, Московської держави в ХV ст., Делійського султанату та імперії Великих Моголів, Китайської держави, напрямки походів монголів, тевтонців та турків-сельджуків, місця головних битв; застосовувати й пояснювати на прикладах основні поняття та терміни; описувати пам’ятки культури Московської держави, побут населення; наводити приклади досягнень культури, боротьби проти завойовників, шляхів подолання соціальних, світоглядних і міждержавних конфліктів; порівнювати Візантію і Московську державу, культуру Візантії та Русі, Індії та Китаю, релігії Індії та Китаю; висловлювати власне судження щодо наслідків завоювань, взаємовпливу культур.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Перевірка домашнього завдання
Двоє-троє учнів презентують доповіді про один із видів китайського мистецтва.
III. ПОВТОРЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Проблемне питання
Що могло вражати європейців, які побували на Сході?
Робота в групах
Учні об’єднуються в невеликі групи (по двоє-троє осіб). Учитель пропонує групам «відвідати» певні країни та відповісти на запитання. (Кожна група отримує картку із запитаннями «своєї» країни.) Учні по черзі відповідають на запитання, отримуючи за кожну правильну відповідь 1 бал. Кількість запитань для кожного учня визначає вчитель.
Картка № 1
ЧЕХІЯ
1. До складу якої держави увійшла Чехія у ХІІ ст.? (Священної Римської імперії)
2. Хто виступив із критикою церкви в Чехії? (Ян Гус)
3. Коли Яна Гуса було засуджено до страти? (1415 р.)
4. Якими подіями розпочалися гуситські війни в 1419 р.? (Повстанням у Празі)
5. На які групи поділялися гусити? (На чашників і таборитів)
6. Хто очолював таборитів? (Ян Жижка)
7. Чим завершилися гуситські війни? (Поразкою повстанців)
Картка № 2
УГОРЩИНА
1. Коли угорський князь Іштван об’єднав племена та став королем? (Близько 1000 р.)
2. Яка віра поширилася серед угрів? (Католицька)
3. Що таке комітати? (Округи)
4. Коли було прийнято «Золоту буллу»? (1222 р.)
5. Хто вторгнувся до Угорщини в 1241 р.? (Монголо-татари)
6. Хто обирав короля Угорщини? (Сейм)
7. Хто почав загрожувати Угорщині починаючи від кінця XIV ст.? (Турки-османи)
Картка № 3
ПОЛЬЩА
1. Хто став засновником Польської держави? (Мешко)
2. Хто завершив об’єднання польських земель? (Болеслав І Хоробрий)
3. Представників якої організації запросили до Польщі для боротьби з пруссами? (Тевтонський орден)
4. Як називали середніх і дрібних феодалів? (Шляхта)
5. Хто такі магнати? (Великі феодали)
6. Кому належала влада в Польщі? (Сейму)
7. Коли було укладено Кревську унію? (1385 р.)
Картка № 4
ЛИТВА
1. Хто об’єднав литовські племена? (Міндовг)
2. Хто вдруге об’єднав литовців та став засновником династії? (Гедимін)
3. Де були розбиті монголи князем Ольгердом? (Під Синіми Водами)
4. Як називали Литовську державу? (Велике князівство Литовське)
5. Яка мова була найпоширенішою у литовській державі? (Руська)
6. Із якою державою Велике князівство Литовське уклало Кревську унію? (Польща)
7. Хто став польським королем із князів литовських? (Ягайло)
Картка № 5
НОВГОРОД
1. Який торговельний шлях починався в Новгороді? («Із варягів у греки»)
2. Яка форма держави була в Новгороді? (Боярська республіка)
3. Хто приймав усі головні рішення та управляв Новгородом? (Віче)
4. Хто входив до складу ради? (Бояри)
5. На якій річці був розташований Новгород? (Волхва)
6. Хто розбив шведських рицарів у Невській битві? (Князь Олександр)
7. Яка битва відбулася на Чудському озері? («Льодове побоїще»)
Картка № 6
МОНГОЛЬСЬКІ ДЕРЖАВИ
1. Яким було основне заняття монголів? (Кочове скотарство)
2. Хто очолював плем’я в монголів? (Хан)
3. Хто об’єднав монгольські племена? (Чингісхан)
4. Де вперше руські князі билися з монголами? (На річці Калці)
5. Коли почалося вторгнення монголів на Русь? (1236 р.)
6. Яку державу заснували монголи? (Золота Орда)
7. Як називається час монгольського панування? (Монголо-татарське ярмо)
Картка № 7
МОСКВА
1. Коли вперше в документах згадується Москва? (1147 р.)
2. Який московський князь заклав основи політичної та економічної могутності Москви? (Іван І Калита)
3. Хто розбив монголів на Куликовому полі? (Дмитрій Донський)
4. Коли відбулася Куликовська битва? (1480 р.)
5. Чим завершився похід Тохтамиша в 1482 р.? (Спаленням Москви)
6. Хто одружився з племінницею останнього візантійського імператора — Софією Палеолог? (Іван ІІІ)
7. Коли було повалене золотоординське ярмо? (1480 р.)
Картка № 8
ТУРЕЧЧИНА
1. Хто став першим султаном серед турків-сельджуків? (Осман)
2. Хто очолював рід? (Шейх)
3. Де турки здобули перемогу над сербами? (На Косовому полі)
4. Хто розбив турецькі армії султана Баязида? (Тимур)
5. Коли турки захопили Константинополь? (1453 р.)
6. Яке місто стало столицею халіфату? (Стамбул)
7. Як називався дорадчий орган халіфату? (Диван)
Картка № 9
ІНДІЯ
1. Яку імперію розгромили гуни? (Імперію Гуптів)
2. У якій державі Індії правила династія Гулямів? (Делійський султанат)
3. Яка релігія була державною в Делійському султанаті? (Іслам)
4. Хто завоював Делійський султанат? (Бабур)
5. На які великі групи людей поділялося населення Індії? (На варни)
6. На які групи поділялися варни? (На касти)
7. Яка мова стала мовою науки, культури та державного управління? (Санскрит)
Картка № 10
КИТАЙ
1. Яку імперію заснував полководець Лі Юань? (Імперію Тан)
2. Яку імперію заснували монголи? (Імперію Юань)
3. Яке повстання припинило існування імперії монголів? (Повстання «червоних пов’язок»)
4. Яка імперія заступила державу монголів? (Імперія Мін)
5. Як називалися знаки письма в Китаї? (Ієрогліфи)
6. Які релігії були поширені в Китаї? (Буддизм, даосизм, конфуціанство)
7. Назвіть імена відомих китайських середньовічних поетів. (Лі Бо, Ху Фу)
IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
Перевірка завдань. Аналіз типових помилок, виставлення оцінок.
Відповідь на проблемне питання
Європейця на Сході вражала самобутність східних культур, традицій та звичаїв, унікальні особливості кожної країни.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуйтеся до узагальнення знань за темами «Слов’яни та їхні сусіди» та «Індія. Китай».

Категорія: Всесвітня історія 7 клас | Додав: uthitel (16.02.2014)
Переглядів: 898 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: