Урок № 24 Узагальнення знань за темами «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя» - Всесвітня історія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Всесвітня історія 7 клас

Урок № 24 Узагальнення знань за темами «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя»

Урок № 24

Узагальнення знань за темами «Візантія. Арабський світ»
та «Європейські держави в добу Середньовіччя»

Мета: оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення тем «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя».

Обладнання: карта світу, Європи та Азії, роздавальний матеріал.

Тип уроку: перевірки рівня знань, умінь і навичок.

Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь і навичок, набутих під час вивчення тем «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя».

I.       Організаційний момент

II.     Перевірка рівня знань, умінь і навичок

Контрольна робота

І варіант

1.   Яке твердження є неправильним?

А  Коран — священна книга мусульман

Б   Нормани першими серед європейців досягли Америки

В  Жанна д’Арк стала королевою Франції

Г   Війна Червоної та Білої троянд — це громадянська війна

2.   Підкресліть зайве слово.

1)  Нормани, вікінги, варяги, вандали, скандинави.

2)  Дож, Венеція, Флоренція, Генуя, Ганза, Середземномор’я.

3.   Порівняйте династії за самостійно визначеними критеріями.

Критерії для порівняння

 

Омейяди

 

Аббасиди

 

 

 

 

 

4.   Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1   Бедуїни

2   Маври

3   Варяги

4   Гвельфи

А  Назва норманів на Русі

Б   Назва арабів на Піренейському півострові

В  Прихильники імператора

Г   Противники імператора

Д  Кочовики пустелі

 

5.   Дайте визначення понять.

      Реконкіста — …

      Станова монархія — …

6.   Установіть хронологічну послідовність подій.

А  Початок Столітньої війни

Б   Перше скликання Генеральних штатів

В  Початок літочислення в мусульман

Г   Напад норманів на Англію

7.   Зобразіть схему влади у Франції.

8.   Продовжте розповідь.

      Генріх ІV стояв навколішки в папській резиденції в Каноссі…

9.   Продовжте ланцюжок (щонайменше п’ять слів).

      Візантія — Юстиніан — …

10. Охарактеризуйте устрій італійських міст-комун (на прикладі Флоренції, Генуї або Венеції).

ІІ варіант

1.   Яке твердження є неправильним?

А  Візантія була розташована на трьох континентах

Б   Шлях «із варягів у греки» проходив річкою Дніпро

В  Папа Римський керував усією Італією

Г   Іспанці так і не змогли підкорити Португалію

2.   Підкресліть зайве слово.

1)  Араби, халіфат, Мекка, мечеть, Рим.

2)  Візантія, Константинополь, ромеї, Юстиніан, франки.

3.   Порівняйте представницькі органи влади за самостійно визначеними критеріями.

Критерії для порівняння

 

Генеральні штати

 

Парламент

 

 

 

 

 

4.   Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1   Кортеси

2   Курфюрст

3   Кодекс

4   Гібеліни

А  Противники Папи Римського

Б   Прихильники Папи Римського

В  Становий орган влади в Іспанії

Г   Князь Священної Римської імперії

Д  Збірка законів

 

5.   Дайте визначення понять.

      Столітня війна — …

      Іконоборство — …

6.   Установіть хронологічну послідовність подій.

А  Завершення Реконкісти

Б   Відкриття норманами Америки

В  Виникнення англійського парламенту

Г   Загибель Арабського халіфату

7.   Зобразіть схему влади в Англії.

8.   Продовжте розповідь.

      Проти військ німецьких рицарів під Грюнвальдом зібралася об’єднана армія…

9.   Продовжте ланцюжок (щонайменше п’ять слів).

      Німеччина — Фрідріх І Барбаросса — …

10. Охарактеризуйте причини та шляхи виникнення станової монархії.

Відповіді на завдання контрольної роботи

І варіант

1.   В.

2.   1) вандали; 2) Ганза.

4.   1Д, 2Б, 3А, 4В.

6.   В, Г, Б, А.

ІІ варіант

1.   В.

2.   1) Рим; 2) франки.

4.   1В, 2Г, 3Д, 4Б.

6.   Б, Г, В, А.

III.   Підсумки уроку

Перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

IV.    Домашнє завдання

1.   Творче завдання. Складіть кросворд, напишіть твір-роздум, реферат тощо за темами «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя».

2.   Випереджальне завдання. Складіть кросворд, напишіть твір-роздум, реферат тощо за темою «Слов’яни та їхні сусіди».

Категорія: Всесвітня історія 7 клас | Додав: uthitel (20.01.2014)
Переглядів: 3026 | Рейтинг: 4.7/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: