Урок № 15 Узагальнення знань за темами «Релігійно-церковне життя Середньовічної Європи» та «Культура Західної Європи в V—XV ст.» - Всесвітня історія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Всесвітня історія 7 клас

Урок № 15 Узагальнення знань за темами «Релігійно-церковне життя Середньовічної Європи» та «Культура Західної Європи в V—XV ст.»

Урок № 15

Узагальнення знань за темами «Релігійно-церковне життя
Середньовічної Європи» та «Культура Західної Європи в V—XV ст.»

Мета: оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення тем «Релігійно-церковне життя середньовічної Європи» та «Культура Західної Європи в V—XV ст.».

Обладнання: карта світу, Європи, роздавальний матеріал.

Тип уроку: перевірки рівня знань, умінь і навичок.

Очікувані результати: учні зможуть отримати оцінку рівня знань, умінь і навичок, набутих під час вивчення тем «Релігійно-церковне життя середньовічної Європи» та «Культура Західної Європи в V—XV ст.».

I.       Організаційний момент

II.     Перевірка рівня знань, умінь і навичок

Контрольна робота

І варіант

1.   Яке твердження є неправильним?

А  На чолі православної церкви стояв константинопольський патріарх

Б   Деякі хрестові походи відбулися в Африці

В  У середньовічних школах вивчали «сім вільних мистецтв»

Г   Відродження розпочалося в Англії

2.   Підкресліть зайве слово.

1)  Патріарх, митрополит, єпископ, чернець, маркграф.

2)  Бакалавр, магістр, аспірант, доктор, професор.

3.   Порівняйте події за самостійно визначеними критеріями.

Критерії для порівняння

 

Остготське відродження

 

Каролінгське відродження

 

 

 

 

 

4.   Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1   Конклав

2   Інквізиція

3   Ваганти

4   Вітражі

А  Особливий церковний суд

Б   Оплавлені у свинець кольорові або розфарбовані шматочки скла

В  Збори кардиналів для обрання Папи Римського

Г   Течія в західноєвропейській культурі епохи Відродження

Д  Студенти, які подорожували від одного університету до іншого

 

5.   Дайте визначення понять.

      Хрестові походи — …

      Відродження — …

6.   Установіть хронологічну послідовність подій.

А  «Авіньйонський полон»

Б   Виступ Урбана ІІ на церковному соборі у Клермоні

В  Церковний розкол

Г   Четвертий хрестовий похід

7.   Зобразіть схему управління католицькою церквою.

8.   Продовжте розповідь.

      У травні 1212 р. невідомо звідки в Парижі з’явився пастух Етьєн — 12-річний хлопчик. Він заявив, що його послав сам Бог для того, щоб очолити похід дітей проти «невірних»…

9.   Продовжте ланцюжок (щонайменше п’ять слів).

      Гуманізм — Відродження — …

10. Охарактеризуйте наслідки хрестових походів.

ІІ варіант

1.   Яке твердження є неправильним?

А  Папська держава виникла завдяки Карлу Великому

Б   Під час Четвертого хрестового походу був захоплений і пограбований Константинополь

В  В університетах викладали латиною

Г   У школах навчалися представники всіх станів

2.   Підкресліть зайве слово.

1)  Орден госпітальєрів, Орден тамплієрів, Орден домініканців, Орден єзуїтів, Орден францисканців.

2)  «Оповідь про Беовульфа», «Пісня про Роланда», «Балада про Робін Гуда», «Пісня про мого Сіда», «Пісня про Нібелунгів».

3.   Порівняйте стилі в культурі за самостійно визначеними критеріями.

Критерії для порівняння

 

Романський стиль

 

Готичний стиль

 

 

 

 

 

4.   Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1   Орден

2   Індульгенція

3   Єресі

4   Панацея

А  Особливий церковний суд

Б   Течії, спрямовані проти офіційних поглядів церкви

В  Ліки від усіх хвороб

Г   Грамота про відпущення гріхів

Д  Релігійне об’єднання

 

5.   Дайте визначення понять.

      Католицька церква —

      Гуманізм —

6.   Установіть хронологічну послідовність подій.

А  «Шлях до Каносси»

Б   Утворення папської держави за підтримки Карла Великого

В  Створення інквізиції

Г   Перший хрестовий похід

7.   Зобразіть піраміду влади в православній церкві.

8.   Продовжте розповідь.

      27 листопада 1095 р. у французькому місті Клермоні відбувся великий церковний собор. Після його завершення Папа Римський Урбан II звернувся з промовою до великого натовпу селян, міщан і рицарів, які зібралися на майдані…

9.   Продовжте ланцюжок (щонайменше п’ять слів).

      Школа — університет — …

10. Охарактеризуйте причини хрестових походів.

      Відповіді на завдання контрольної роботи

Варіант І

1.   Г.

2.   1) маркграф; 2) аспірант.

4.   1В, 2А, 3Д, 4Б.

6.   В, Б, Г, А.

Варіант ІІ

1.   Г.

2.   1) Орден єзуїтів; 2) «Балада про Робін Гуда».

4.   1Д, 2Г, 3Б, 4В.

6.   Б, А, Г, В.

III.   Підсумки уроку

Перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

IV.    Домашнє завдання

1.   Творче завдання. Складіть кросворд, напишіть твір-роздум, реферат тощо за темами «Релігійно-церковне життя середньовічної Європи» та «Культура Західної Європи в V—XV ст.».

2.   Випереджальне завдання. Підготуйте доповідь про правління імператора Юстиніана.

 

Категорія: Всесвітня історія 7 клас | Додав: uthitel (29.11.2013)
Переглядів: 1826 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: