УРОК № 43 Тема. Криза грецької державності і піднесення Македонії. - Всесвітня історія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Всесвітня історія 6 клас

УРОК № 43 Тема. Криза грецької державності і піднесення Македонії.
УРОК № 43
Тема. Криза грецької державності і піднесення Македонії.
Мета. Розглянути причини занепаду Греції й піднесення Македонії; дати
уявлення про Македонію як велику військову державу; удоскона -лити навички роботи з підруч ником, установлення причинно-на-слідкових зв’язків.
Очікувані
результати.
Після цього уроку учні зможуть: називати час політичної роздро-бленості Греції дати правління Філіппа ІІ та Александра Македон -ського; показувати на карті територію Македонського царства в
середині ІV ст. до н. е.; пояснювати причини втрати Елладою не -залежності.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Структура уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
III. Вивчення нового матеріалу
1. Політична роздробленість Греції й усобиці в середині ІV ст. до н. е.
2. Посилення Македонії за часів Філіппа II.
3. Підкорення Греції Македонією.
IV. Узагальнення і систематизація знань
V. Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Запитання на повторення.
1) Як називалася війна, яку вели між собою Спарта й Афіни за гегемонію
в Греції?
2) Скільки років тривала війна?
3) Якими були підсумки Пелопоннеської війни?
Учитель зазначає, що із закінченням війни чвари в Греції не припинилися.
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Політична роздробленість Греції й усобиці в середині ІV ст. до н. е.
Робота зі схемою.
Учні за допомогою вчителя опрацьовують схему «Греція в V—IV ст. до н. е.
(класичний період)».
Коментуючи схему, учитель звертає увагу, що основна боротьба за
гегемонію в Греції велася між Афінами, Спартою і Фівами. Під час
Коринфської війни в це суперництво втрутилася і Персія, що в ре-зультаті здобула право знову панувати в Егейському морі. Жодне
з грецьких міст не могло більше стати об’єднавчим центром для Гре -ції. Перебуваючи в стані ослаблення, руїни й занепаду, Греція під-корилася більш сильному сусідові.
2. Посилення Македонії за часів Філіппа II.
Робота з підручником.
Прочитайте текст параграфа за планом, звертаючи увагу на такі
питання:
1) Розташування Македонії.
2) Утворення єдиної Македонської держави.
3) Реформи Філіппа II.
Додаткова інформація
У юності Філіпп прожив три роки у Фівах, у домі великого полко -водця Епамінонда як заручник. Ставши царем і зміцнивши позиції
центральної влади в Македонії, він поставив собі за мету підкорити
грецькі міста. Першим кроком на шляху до цієї мети було проведен-ня військової реформи. Він створив так звану македонську фалангу,
озброєну списами, довжина яких сягала шести метрів. Філіпп став
широко застосовувати облогову техніку. Він використовував не тіль -ки катапуль ти і «ворони» — потужні гаки, якими витягалися це-глини і камені з міських стін,— але й «черепахи» — механізми, які
поєднували в собі таран і пристрій, що дозволяє розчищати дорогу.
Уже в перші роки правління Філіпп захопив ряд земель північ-но-західних і північно-східних сусідів Македонії, а потім завоював
Амфіполь — найважливіший порт у північній частині Егейського моря.

3. Підкорення Греції Македонією.
Робота з підручником.
Прочитайте текст параграфа і складіть план.
План (зразок)
1) Привід до вторгнення македонського царя в Грецію.
2) Боротьба угруповань в Афінах.
3) Битва під Херонеєю.
4) Рішення Коринфського конгресу.
Додаткова інформація
Вирішальна битва між македонським військом й об’єднаним вій ськом
грецьких міст відбулася в серпні 338 р. до н. е. біля містечка Херонея. Сили
еллінів складали 50 тис. осіб, армія Філіппа — бли зько 32 тисяч. Результат
битви вирішила македонська фаланга: грецьке військо кинулося тікати.
У 337 р. до н. е. на Коринфському конгресі був заснований Еллінський
союз під гегемонією македонського царя. Філіпп досяг своєї мети і поста-вив нову: завоювати Перське царство об’єднаними силами греків. Але цим
планам царя не судилося збутися: під час весілля своєї дочки він був убитий.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Учитель перевіряє план, складений учнями.
Фронтальна бесіда.
У чому, на ваш погляд, полягали причини занепаду Греції?
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Заключне слово вчителя.
Учитель привертає увагу учнів до основних дат вивченого на уроці періо-ду (дати заздалегідь записані на дошці):
— 359—336 рр. до н. е. — правління царя Філіппа II Македон ського;
— 355 р. до н. е. — розпад Другого афінського морського союзу;
— 338 р. до н. е. — перемога Філіппа II над греками в битві під Херонеєю;
— 337 р. до н. е. — проголошення загальногрецьким конгресом у Коринфі
миру між усіма грецькими державами.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацювати текст параграфа.
2) Виконати завдання на контурних картах.
3) Випереджальне завдання. Підготувати повідомлення про Александра
Македонського.
Категорія: Всесвітня історія 6 клас | Додав: uthitel (20.01.2014)
Переглядів: 1770 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: