Уроки № 31–32 Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір у публіцистичному стилі на суспільну тему - Українська мова 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 9 клас

Уроки № 31–32 Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір у публіцистичному стилі на суспільну тему

Уроки № 31–32

Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір у публіцистичному стилі
на суспільну тему

Мета: навчити учнів писати твори в публіцистичному стилі на суспільну тему, добираючи мовні засоби відповідно до задуму і форми висловлювання; розвивати зв’язне мовлення, логічне ­мислення

Очікувані результати: учні складають твори у публіцистичному стилі на суспільну тему, добирають і систематизують матеріал на основі різних джерел; висловлюють особисту позицію щодо обговорюваної теми; додержуються норм української літературної мови.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, пам’ятки «Найпоширеніші недоліки, які трапляються в усному й писемному мовленні», «Як писати твір»

Тип уроків: застосування знань і формування вмінь.

§ І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроків

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми спробуємо себе в ролі журналістів і напишемо твір на тему, яка має суспільне значення.

§ ІІ. Основний зміст роботи

1.   Бесіда.

— Які типи мовлення вам відомі?

— Які стилі мовлення ви знаєте?

— У якій галузі використовується той чи інший стиль мовл­ення?

— У якому стилі краще писати на суспільну тему?

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

3.   Опрацювання пам’яток «Найпоширеніші недоліки, які трап­ляються в усному й писемному мовленні», «Як писати твір».

Найпоширеніші недоліки, які трапляються
в усному й писемному мовленні

1.   Невідповідність змісту теми.

2.   Вихід змісту за межі теми.

3.   Неповний виклад.

4.   Непослідовність викладу.

5.   Відсутність смислового зв’язку між частинами твору.

6.   Незавершеність міркувань.

7.   Невідповідність композиції твору обраному типу мовлення.

Як писати твір

Треба писати:

— на задану тему;

— за планом;

— послідовно;

— образно, точно;

— грамотно, охайно.

4.   Оголошення вчителем теми твору.

«Чим я можу бути корисним моїй Україні».

5.   Ознайомлення зі зразком твору.

Зразок учнівського твору

Чим я можу бути корисним моїй Україні

Україна... Ніжною й ласкавою матір’ю вона є для своїх синів і дочок. Ми повинні любити й шанувати свою рідну неньку Україну, піклуватися про її сучасне та майбутнє. Чим же я можу бути корисним для тебе, Україно?

Я пишаюсь своєю Батьківщиною, її досягненнями та видатними особистостями.

Кожна людина має право на своє особисте життя, яке вона повинна прожити з гідністю, щоб майбутні покоління пам’ятали нас. Мені не зрозуміло, чому дехто прагне жити спокійно, піклуючись тільки про себе. На мою думку, кому, як не нам, молодому поколінню, необхідно турбуватися про майбутнє нашої держави, її розбудову; бо через деякий час ми станемо повноправними громадянами України.

Не будь байдужим до того, що відбувається навколо!

Я хочу бути чесною, гідною людиною, поважати батьків, шанувати людей похилого віку. На сьогодні мене хвилює питання розвитку сільського господарства, тому після закінчення школи, хочу отримати професію агронома. Саме сільське господарство сприяє економічному розвитку країни. А належний економічний розвиток країни й дасть змогу пишатися нашою державою серед інших країн світу.

Моє покоління повинне розуміти, що немає землі милішої від тої, де ти народився і живеш.

Ми, діти твої, Україно, запевняємо, що віддамо тобі свої знання, уміння, бо немає кращої землі, ніж наша!

(Учениця 9-А класу Онуфрієнко Валентина)

6.   Самостійна робота учнів над складанням плану.

7.   Робота в чернетках, редагування творів.

8.   Написання твору в зошитах.

§ ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ ІV. Підсумок уроків

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці найскладнішим для мене було...
Категорія: Українська мова 9 клас | Додав: uthitel (11.12.2013)
Переглядів: 11871 | Рейтинг: 2.9/13
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: