Урок № 68 Контрольна робота № 6. Диктант або тестування - Українська мова 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 9 клас

Урок № 68 Контрольна робота № 6. Диктант або тестування

Урок № 68

Контрольна робота № 6. Диктант або тестування

Мета: перевірити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності учнів, засвоєння знань та сформованості вмінь із вивченої теми; розвивати увагу, зорову й слухову пам’ять, логічне мислення

Очікувані результати: учні засвоюють знання з орфографічної й пунктуаційної грамотності стосовно вивченої теми; сприймають і відтворюють незнайоме за змістом висловлювання; оцінюють прочитане з погляду змісту, форми, задуму та мовного оформлення.

Обладнання: текст диктанту, тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

§ І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи.

Ознайомлення дев’ятикласників із критеріями оцінювання диктанту.

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань: за правильне виконання завдань № 1–9 учні отримують по 1 балу. За правильне виконання завдання № 10 максимальна оцінка — 3 бали. Усього 12 балів.

§ ІІ. Основний зміст роботи

1.   Написання учнями контрольного диктанту.

1)   Перше читання тексту контрольного диктанту вчителем.

(Школярі під час першого слухання тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на вивчені пунктограми, визначають слова, значення яких не зрозуміли в процесі сприймання.)

Мальви

Палахкотять біля вікон животрепетним вогнем розвихрені мальви, шугають червоними язиками багаття під самісіньку стріху, того й гляди, від їхнього полум’я загориться хата...

Ніхто не знає, коли й хто посадив їх на сонячному причілку. Мати кажуть, що ті рожі посадила колись бабуся в свої дівочі літа... Чи не відтоді бере свій початок пісня: «Посадила рожу я край вікна...» Мабуть, разом із цими чудесними квітами, що ростуть на високих стеблах, народилася й пісня та пішла в люди.

До пишного розмаїття мальв усі давно звикли, і стали вони невід’ємною частиною родини. Щороку ранньою весною з-під землі з’являлося зелене пагіння, за кілька ночей воно виростало вище призьби.

Здавалося, то й не квіти, а якийсь чарівник розвішав на пружних високих пагіннях малинові, оранжеві, сріблясті дзвоники. Вечорами тихими, коли спадала літня спека, мальви стояли урочисті серед золотого надвечір’я, тихо граючи чарівну пісню на своїх чутливих грамофонних трубках.

І тоді стара хата ставала незвичайною, бо стояла вся в прекрасному живому вінку, в центрі пелюсткового багаття...

(158 слів)                                                                                                                (За І. Цюпою)

2)   Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частинами і його написання учнями.

3)   Заключне читання тексту диктанту вчителем і самоперевірка учнями написаного.

2.   Виконання учнями тестових завдань.

1.   Що називають абзацом?

А   Частину тексту від одного відступу до іншого, у якій розкритий зміст підтеми;

Б   частину тексту, яка несе найбільше емоційне навантаження;

В   тему тексту;

Г   головну думку тексту.

2.   Що називається текстом?

А   Особлива форма побудови усного чи писемного мовлення, що є розгорнутим висловлюванням однієї особи, зверненим до співрозмовника або до себе;

Б   чиясь мова, передана з повним збереженням змісту, форми та інтонації висловлювання;

В   завершене висловлювання, яке складається з кількох речень, об’єднаних між собою змістом та синтаксично, і служить для вираження зв’язних думок;

Г   сукупність мовних засобів, що їх використовує мовець свідомо за певних умов спілкування.

3.   Головна думка тексту — це:

А   зміст тексту;                                                          В тема тексту;

Б   підтема тексту;                                                      Г  мета тексту, те, заради чого створено текст.

4.   Тема тексту — це:

А   стилістичні фігури;                                              В мета тексту, заради якої його створено;

Б   те, про що йдеться в тексті, його зміст;             Г  сукупність виражальних засобів.

5.   Які існують типи мовлення?

А   Розповідь, опис, роздум;                                      В оповідання, новела, повість;

Б   замітка, стаття, фейлетон;                                    Г  науковий, розмовний, офіційно-діловий.

6.   За допомогою актуального членування в тексті можна виділити:

А   «відоме» й «нове»;                                               В вступ, головну частину, заключну частину;

Б   другорядні члени речення;                                  Г  підмет і присудок.

7.   Слова, які за своїм звуковим складом однакові, але мають різні лексичні значення, називають:

А   антонімами;                                                           В омонімами;

Б   синонімами;                                                          Г  паронімами.

8.   Де міститься основне повідомлення в реченні (з погляду актуального членування)?

А   У новому;                                                              В в обставині;

Б   у відомому;                                                            Г  у присудкові.

9.   Слово або словосполучення, що «вбирає» в себе, «повторює» певну інформацію з попереднього речення:

А   присудок;                                                              Б  «відоме»;

В   «нове»;                                                                   Г  додаток.

10.   Визначте, до якого типу і стилю мовлення належить текст. Укажіть «дане» і «нове» у виділеному в тексті реченні.

Чуга — це короткий, не довший, ніж по коліна одяг без коміра, а тільки з вирізом для шиї, що обшитий шкірою або червоним сукном. Рукава довгі і рівні, без будь-яких оздоб. Чуга тчеться з овечої вовни таким способом, що зверху виглядає як велика овеча шкіра з довгою вовною, а всередині — густа тканина. Отже, чуга подібна на вивернутий кожух. Чуги робляться для жінок білі, а для чоловіків чорні. (О. Воропай)

Відповіді: 1А, 2В, 3Г, 4Б, 5А, 6А, 7Г, 8А, 9Б.

§ ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Мені здається вивчену тему я засвоїв (засвоїла)...

Категорія: Українська мова 9 клас | Додав: uthitel (05.05.2014)
Переглядів: 8229 | Рейтинг: 2.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: