Урок № 61 Контрольна робота № 5. Диктант або тестування - Українська мова 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 9 клас

Урок № 61 Контрольна робота № 5. Диктант або тестування

Урок № 61

Контрольна робота № 5. Диктант або тестування

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Складне речення з різними видами зв’язку», перевірити вміння сприймати на слух і відтворювати почуте; розвивати логічне мислення, уміння узагальнювати й систематизувати матеріал

Очікувані результати: учні знаходять у тексті складне речення з різними видами зв’язку, визначають його основні ознаки й структуру, знаходять і виправляють помилки на вивчені правила.

Обладнання: текст диктанту, тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль знань, умінь та навичок.

§ І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи.

§ ІІ. Основний зміст роботи

2.   Виконання учнями тестових завдань.

1.   Укажіть правильне твердження.

А   У складних реченнях можуть бути поєднані лише сполучниковий і безсполучниковий види зв’язку.

Б   У складних реченнях можуть бути поєднані різні види зв’язку — сполучниковий і безсполучниковий, сурядний і підрядний.

В   У складних реченнях не можуть бути поєднані різні види зв’язку — сполучниковий і безсполучниковий, сурядний і підрядний.

Г   У складних реченнях можуть бути поєднані лише сурядний і підрядний види зв’язку.

2.   Укажіть правильну характеристику поданого речення.

Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонились, та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти, кружляючи червоне. (П. Тичина)

А   Складне речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв’язком;

Б   складне речення із сурядним і підрядним зв’язком;

В   складнопідрядне речення;

Г   просте речення, ускладнене однорідними членами речення та відокремленою обставиною.

3.   Укажіть складне речення з різними видами зв’язку.

А   Стир, Стурія, Стохід, Вижівка, Цир, Веселуха — всі волинські річки течуть із своїми притоками й рукавами, омиваючи гнізда озер та боліт, на північ. (М. Малиновська)

Б   Мабуть, природа створила хлібну зернину в мить такого високого натхнення, у мить щедрого осяяння, яке потрачено природою й на саму людину. (В. Яворівський)

В   Тишина така, що чуть, як б’ють об воду щуки-стріли. (К. Дрок)

Г   Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка дзвенить. (П. Филипович)

4.   Укажіть складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком.

А   Яків повів коней навпростець, і було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк. (А. Шиян)

Б   Булькоче, пріє каша в казані, а клен русявий хилить ніжно віти, і йдуть в лугах, немов засмаглі діти, і поминулі, і прийдешні дні. (А. Малишко)

В   Україно — сторона поезії, п’ють віки з твоїх зелених криниць, де в джерельнім лузі при березі пломеніють спалахи суниць. (М. Сингаївський)

Г   Життя карає неодмінно за кожен гріх, за хибний крок, поки збагнеш, що не година, а все життя — один урок. (В. Черепков)

5.   Укажіть складне речення із сурядним і підрядним зв’язком.

А   Олені зараз здавалось, що вона теж одна із тих сосон-польвичок, і це якось приємно бентежило її. (В. Земляк)

Б    Наступили ті осінні тихі та смутні дні, коли сонце світить і не гріє, коли спадає з дерева останнє пожовкле листя. (С. Васильченко)

В   Усе бачив він на своєму віку, все вистраждав і вистояв: він нездоланий, як та земля, на якій він стоїть. (В. Земляк)

Г   Не то осінні води шуміли, збігаючи в Дунай, не то вітер бився в заломах провалля. (М. Коцюбинський)

 

6.   Укажіть речення з різними видами зв’язку, що має три частини.

А   Це той час, коли спека спадає, і степ лежить тихий, повитий млою. (О. Гончар)

Б   Так було і цього дня, який народжувався з синіх присмерків снігів і зелених сосен, що якось бентежно шуміли навколо школи, відчуваючи весну. (І. Цюпа)

В   Тепер я розумів її страх; вона стояла посеред страху, немов посеред крижаної води, і я мусив вишукувати слова, щоб її страх розтопити; я шукав для неї розради, а до мене самого крижана вода підпливала, просочувалася в душу. (Р. Федорів)

Г   Висока й міцна, як дубина, стояла по городах кукурудза, вип’явши напоказ грубі качани; виноград по садах жовтів, наливався. (М. Коцюбинський)

7.   Укажіть речення з різними видами зв’язку, у якому правильно розставлено розділові знаки.

А   Коли німують людські живі душі тоді і роси кам’яніють на зелі, а очі в молоді немов од суші мертвіють, облітають навесні. (Т. Осьмачка)

Б   Я чув, надходить та година, коли все йде у ріст. (М. Стельмах)

В   Віз наш увесь дерев’яний, дід і прадід були чумаками, а чумаки не любили залізо: бо воно, казали, притягає грім. (О. Довженко)

Г   Як доля б манною із неба в житті тобі не догоджала, не допускай чужих до себе: не тільки оси мають жала. (В. Черепков)

8.   Укажіть речення з різними видами зв’язку, що відповідає схемі [, (що), ]: [].

А   Тихо падав дощ, наче слово твого заповіту, щоб недремний сівач уставав до роботи засвіту: поле спрагло чекає. (Б. Олійник)

Б   Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця! (О. Гончар)

В   Ми носили в серці Батьківщину милу, бо знали: в світі іншої нема. (А. Малишко)

Г   Колись малим хлоп’ям я чув на луках, як вигравав невидимий оркестр: трава ледь-ледь на вітрі шурхотіла, мов скрипалів ансамбль дзвінкоголосий, сюрчали коники у лад їй, в унісон. (Л. Ковальчук)

9.   Укажіть схему, яка відповідає поданому реченню.

А тиха пристань ожива: в артілі виспіли жнива, вантажать динь багряні кулі, і кавуни лежать поснулі, за човном човен підплива. (А. Малишко)

А   [ ]: [ ], і [ ], [ ].                                                     В [ ]: [ ], [ ], і [ ], [ ].

Б   [ ]: [ ], і [ ], [ ], [ ].                                              Г  [ ]: [ ], і [ ].

10.   Виконайте синтаксичний розбір речення.

Оглядаючись довкола, Марко побачив, як над самою водою пролетіли два кулички-травники, в дзьобах вони тримали сухі стеблини трави. (За М. Стельмахом)

Відповіді: 1Б, 2А, 3Г, 4В, 5А, 6А, 7Г, 8Б, 9В.

§ ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— При виконанні контрольної роботи найскладнішим для мене було...

Категорія: Українська мова 9 клас | Додав: uthitel (05.05.2014)
Переглядів: 3990 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 2
2  
И не говори!

1  
Как 10-е делать блять?

Ім`я *:
Email *:
Код *: